Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal jobbe i høstferien og lurte på om man får noe ekstra i lønn siden det er ferie. Jeg er 18 år og jobber på Joker, ved siden av skolen.

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Nei, du har neppe rett på noe ekstra. Høstferie innebærer ikke helligdager e.l. Jobber du derimot overtid e.l., så har du rett på det, men det har jo ingenting med høstferien å gjøre.

Skrevet

Det er vel ikke høstferie hos Joker? Tviler meget sterkt for at du får ekstra lønn. "Høstferie" er ikke det samme som de røde dagene i f.eks. jula og påska, mange skoler har høstferier til forskjellige tidspunkt. Skolen jeg går på har ikke høstferie engang. Så jeg tviler som sagt for at høstferie er noe Joker bedriver.

Skrevet

du får nok ikke eksta betaling (ville vært rart i såfall).

Det er ikke helligdager og vanlig arbeidsdager for arbeidstakere. Du vil kun få normal timebetaling for dagtid/kveldstid de dagene du jobber. Er kun på skolen man har krav på høstferie...

Skrevet

Nei, høstferie er et skoleprivilegium, i arbeidslivet er det ingenting som heter høstferie.

Skrevet

Nei, du har neppe rett på noe ekstra. Høstferie innebærer ikke helligdager e.l. Jobber du derimot overtid e.l., så har du rett på det, men det har jo ingenting med høstferien å gjøre.

Okei, var det jeg tenkte meg! Takk for raskt svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...