AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Jeg har en venninne som er overbevist om at jeg har en 6.sans, og mener at jeg er klarsynt/synsk. Jeg har en viss intuisjon i forhold til menneskelige relasjoner, basert på erfaring og kunnskap om menneskelige reaksjonsmønstre (det er kanskje det som kalles cold reading), og det er kanskje dette som har gjort at hun tror jeg er klarsynt. Det er jeg altså ikke, og det har jeg forklart henne gang på gang, uten at det har gått inn. Flere ganger har hun kontaktet meg og krevd at jeg skal hjelpe henne med å "se" ting, noe jeg ikke kan. Men hun klarer ikke akseptere at jeg ikke kan hjelpe henne, hun mener da at jeg ikke vil hjelpe. Dette har nå blitt så problematisk at jeg vurderer å kutte ut hele vennskapet, men jeg vil prøve en gang til å få henne til å forstå at jeg ikke kan "se" noe som helst. Er det noen som har et tips til meg, om hvordan jeg kan overbevise henne om at jeg ikke har slike evner? 1
Tabris Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 Hva med å gjennomføre en blindtest, hvor du skal "se" f.eks ti bilder på kort som hun holder opp. Eventuelt kan hun skrive ned hva hun tenker på, og tenke hardt på dette mens du "leser" dette. Når/hvis resultatene viser at du ikke treffer mer enn tilfeldigheter, så hjelper kanskje det?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 Hva med å gjennomføre en blindtest, hvor du skal "se" f.eks ti bilder på kort som hun holder opp. Eventuelt kan hun skrive ned hva hun tenker på, og tenke hardt på dette mens du "leser" dette. Når/hvis resultatene viser at du ikke treffer mer enn tilfeldigheter, så hjelper kanskje det? Da tror nok denne venninnen at TS bommer med vilje... Men kanskje verdt et forsøk, for all del.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 Hva med å gjennomføre en blindtest, hvor du skal "se" f.eks ti bilder på kort som hun holder opp. Eventuelt kan hun skrive ned hva hun tenker på, og tenke hardt på dette mens du "leser" dette. Når/hvis resultatene viser at du ikke treffer mer enn tilfeldigheter, så hjelper kanskje det? Det er en god idé, men jeg har prøvd noe tilsvarende, og hun mente da at jeg svarte feil med vilje... Hun er som sagt virkelig overbevist om at jeg er synsk, men mener at jeg ikke vil vil være det, og at jeg saboterer tester for å få et negativt resultat.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 få en hun tror på, stoler på til å fortelle henne det.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Det er en god idé, men jeg har prøvd noe tilsvarende, og hun mente da at jeg svarte feil med vilje... Hun er som sagt virkelig overbevist om at jeg er synsk, men mener at jeg ikke vil vil være det, og at jeg saboterer tester for å få et negativt resultat. Det var altså trådstarter som skrev dette
Tabris Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Da tror jeg at jeg hadde blitt litt irritert, og be henne holde opp og mase om dette.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Da tror jeg at jeg hadde blitt litt irritert, og be henne holde opp og mase om dette. Det har jeg gjort flere ganger, men hun holder på sitt. At hun nekter å tro meg på dette, og hele tiden insisterer på at jeg ikke vil hjelpe henne, er ene og alene årsaken til at jeg vurderer å bryte vennskapet. Trådstarter
Tobben70 Skrevet 10. september 2011 #9 Skrevet 10. september 2011 Jeg har en venninne som er overbevist om at jeg har en 6.sans, og mener at jeg er klarsynt/synsk. Jeg har en viss intuisjon i forhold til menneskelige relasjoner, basert på erfaring og kunnskap om menneskelige reaksjonsmønstre (det er kanskje det som kalles cold reading), og det er kanskje dette som har gjort at hun tror jeg er klarsynt. Det er jeg altså ikke, og det har jeg forklart henne gang på gang, uten at det har gått inn. Flere ganger har hun kontaktet meg og krevd at jeg skal hjelpe henne med å "se" ting, noe jeg ikke kan. Men hun klarer ikke akseptere at jeg ikke kan hjelpe henne, hun mener da at jeg ikke vil hjelpe. Dette har nå blitt så problematisk at jeg vurderer å kutte ut hele vennskapet, men jeg vil prøve en gang til å få henne til å forstå at jeg ikke kan "se" noe som helst. Er det noen som har et tips til meg, om hvordan jeg kan overbevise henne om at jeg ikke har slike evner? Ville kuttet hele vennskapet! Hun viser jo at hun er komplett idiot. Tror på synske mennesker, og i hvertfall når du sier at du ikke er synsk. Synske mennesker finnes ikke. Hvis hun ikke klarer å forstå det er det ingen vits.
lillevill Skrevet 10. september 2011 #10 Skrevet 10. september 2011 Ville kuttet hele vennskapet! Hun viser jo at hun er komplett idiot. Tror på synske mennesker, og i hvertfall når du sier at du ikke er synsk. Synske mennesker finnes ikke. Hvis hun ikke klarer å forstå det er det ingen vits. Jeg synes det er idioti å mene at alle som har et annet livsyn enn deg selv er uverdt et vennskap. (Og jo det er det du sier, hun er en idiot fordi hun tror på sånn og sånn og da er det ingen vits å være venner) Alle er like mye verd og man kan være venner selv om man er forskjellige. Det som er viktig her er at TS bør vurdere å distansere seg fra jenta om hun er destruktiv ovenfor henne. Ikke fordi de har forskjellig livssyn. 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #11 Skrevet 10. september 2011 Har opplevde noe liknende. Vi satt og testet hverandre med å gjette på ting, kortstokk, farger, tall, osv. Jeg hadde så mange rette at jeg nesten ble litt skremt av det selv, men hun ble så redd at hun ikke tok kontakt på lenge
Gjest nupp Skrevet 10. september 2011 #12 Skrevet 10. september 2011 (endret) jeg har også opplevd det.. og hun krever jeg skal se fremtiden hennes :gjeiper: grunnen er at jeg sier ting som hun ikke har sagt til meg før. og at jeg ofte vet på forhånd hva som kommer til å skje. dessuten letet jeg etter henne i oslo sentrum en gang. og fant henne utrolig nok uten at hun hadde sagt noe. dette er noe man kan regne seg fram til. man ser mønsteret til gode venner. og det er derfor veldig lett å vite hva som skjer. det du burde si, er at du er en menneskekjenner, men langt ifra synsk. og at du begynner å bli lei av å høre at du er det. fordi du vet selv at du ikke er det. sett deg ned å prat med henne Endret 10. september 2011 av nupp
Ekerilar Skrevet 10. september 2011 #13 Skrevet 10. september 2011 Virker som det er mange kvinner som har det sånn. En fundamentalistisk tro på at noen mennesker kan ha slike evner. Det er svært vanskelig å prøve og overbevise dem om noe annet desverre.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #14 Skrevet 10. september 2011 Ville kuttet hele vennskapet! Hun viser jo at hun er komplett idiot. Tror på synske mennesker, og i hvertfall når du sier at du ikke er synsk. Synske mennesker finnes ikke. Hvis hun ikke klarer å forstå det er det ingen vits. At hun tror at det finnes synske mennesker har jeg ingen problemer med, at hun tror at jeg er en av dem, har jeg større problemer med. 3
Gjest uAnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #15 Skrevet 10. september 2011 Si til henne at du "ser" at hvis hun fortsetter å mase så kommer "evnene" dine til å forsvinne
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #16 Skrevet 10. september 2011 Bare si rett ut at "Ærlig talt jeg er ikke synsk, og bommer ikke med vilje. Hvis ikke du slutter å mase om dette så vil jeg ikke ha noe mer med deg å gjøre". Har også noen sånne som maser om at jeg skal se alt for dem hele tiden. Jeg begynte å finne på negative ting, da ble det fort slutt gitt (Neida han du dater er ikke prinsen, han kommer til å såre deg så jævlig at ikke kommer til å tørre å prøve igjen... Nei du får ikke den jobben fordi noen som er penere har også sendt inn søknad... osv )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå