AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Gutten min begynte i barnehage forrige mnd og jeg er litt usikker på hva vi behøver av utstyr. Litt flaut å spørre ansatte, da jeg føler jeg burde vite dette. Jeg har kjøpt en parkdress og et regnsett til han. Hva mer behøver han iløpet av vinteren? En vinterdress? Håper noen kan svare. Og gjerne komme med anbefalinger av merke.
Husfrua Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 Her har vi en av hver. Regndress, parkdress og vinterdress. Dersom vi må ha en vinterdress til, så kjøper jeg i såfall en billig en for å ha i reserve.
Bentix Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 Du trenger ikke å være redd for å spørre personalet om råd, det er bare hyggelig å være til hjelp og de har nok en del erfaring med hvilke dresser som funker og ikke. Holder kjempe fint med de dressene du nevner =)
kulu-kulu Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 (endret) Får dere ikke en slik liste av hva dere trenger,av bhg da? Spør etter en liste over hva som er kjekt å ha med , av utstyr i bhg du Regnklær Parkdress Vinterdress Jakke Vintervotter (2 par) ,regnvotter tynne fingervotter om de spiser mat på tur i sekkern. ull, ull og atter ull ,gjerne flere par,strikka og undertøy,så de har å skifte Hals-gjerne ull, tynn lue,tykk lue,sydvest Ekstra sokker,bukser,gensre,bodyer -som passer til årstiden, o.l Kuldekrem/solkrem Ekstra smokker om han bruker det Kosen/bamse som han kan ha når han skal sove voksipose e.l etter årstid Støvler,cherrox,joggesko,innesko,vintersko Bedre med mye og velge mellom enn for lite,blir enklere for de ansatte og finne klær som passer til vær og vind da. Husk å merke klærne og resten av det dere har med godt! Anbefaller ikke MerkAlt sine strykelapper,de faller fort av. Askeladden sine er gode. Mulig jeg har glemt noe her , fyll gjerne inn det som mangler Endret 10. september 2011 av kulu-kulu
Gjest pysepusen Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Her har han regndress, parkdress og regnbukse med vanlig ytterjakke (ville ha hel dress til skikkelige regndager nå mens han er så liten). Så har han regnvotter, regnlue og vanlige luer. Goretex-sko og støvler i bakhånd. Og ellers byttetøy og sånn. Snart skal jeg også ha med strikkedress i tilfelle det blir så kaldt. Jeg har sagt til personalet at de skal gi beskjed om det er noe han trenger. Jeg har aldri hatt barnehagebarn før og det er de som ser hva som eventuelt kunne behøves. Har også kjøpt vinterdress, votter og lue til senere, og kommer til å kjøpe vintersko når det trengs.
SummerJoy Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 På denne tiden er det greit med parkdress(høstdress) og regntøy. Og noe varmt mellomlag som fleece eller ull. Når vinteren kommer må du ha vinterdress.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Vi har 1 sett teknisk regntøy fra Bergans (todelt), 1 sett regntøy/oljetøy fra Helly Hansen (todelt), 1 parkdress fra Reima Tec og så har jeg kjøpt en foret vinterdress fra Reima Tec. I tillegg har vi 2 par regnvotter (1 par uten for og et par som er tynt foret). Etterhvert tar vi opp et par forete vintervotter fra Reima Tec. I tillegg har jeg hansker/votter i ull. Disse funker fint under de tynnere regnvottene når det er kaldt. Onepiece i frotteull fra Janus og et todelt sett i frotteull fra Polarn O Pyret til mellomlag/soveklær. Balaclava i ull, regnlue fra Reima Tec og fleecelue fra Reima. Vintersko fra Ecco Gore Tex + Viking Thermo (ikke tatt i bruk enda). Nå er det støvler og vanlige gore tex som gjelder. Tøfler i tovet ull med såle fra Superfit. Tykke ullsokker til å sove i. Tynne ullsokker til å ha i sko. Kler han alltid i tynn merinoull innerst og har minst et sett liggende i bhg i tilfelle uhell. Kuldekrem Hals fra Reima i ull.
Gjest Interstella Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 (Jobber i bhg) Alt det som er nevnt over er kjempebra og viktig! Vil bare tilføye; skiftetøy! Minst to par av hvert klesplagg. Når noe skift blir brukt (på grunn av regn, blitt skitten, tisset på seg osv) så kom med noe nytt dagen etter. Understreker dette fordi dette er et problem å få foreldre til å skjønne dette hos oss...
Hedda-78 Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 Det kommer jo an på klimaet der du bor, og hvor varmt barnet ditt er. Vi har norges mildeste vintre, og guttene mine er svært varme av seg, og liker i tillegg å løpe og herje. Ull brukes kun de ALLER kaldeste dagene. Å ha på både ullbody og ullstrømpebukse innendørs i barnehagen, ville rett og slett være dårlig gjort mot barna mine, de hadde blitt alt for varme. Det er jo 20 grader innendørs uansett hvor kaldt det er ute. Og man kan ikke forvente at bhg-personalet skal skifte på barna fra innerst til ytterst hver gang de går ut og inn døra. Så det går i ENTEN ullbody ELLER ullstrømpebukse de kaldeste dagene. Vi har en relativt tynn utedress (den er merket som vår/høstdress), men har rikelig med plagg til mellomlag, som vi varierer med alt etter temperatur (hel ulldress, todelt fleecedress, og diverse bukser og gensere), samt halser, luer og votter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå