Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2003 #1 Skrevet 30. november 2003 Jeg er ei jente på 23 år som lurer på om noen av dere vet hvordan man kan få en litt flatere mage? Jeg har lagt om livsstilen min i det siste, gått mer turer, spist sunnere osv. Dette har resultert i et ganske bra vekttap (17 kg), men magen min er fortsatt gigantisk!!! Lårene og rumpa har blitt mange centimeter mindre (gåturer er den eneste treningen jeg har hatt), nå lurer jeg på om dere vet hva jeg kan gjøre for å minske magen? Har hørt at yoga og pilates skal hjelpe, noen som har erfaringer med det? Det eneste alternativet jeg ikke engang gidder å vurdere, er fettsuging...! Sit-ups har jeg prøvd i mange år (ikke nå), har aldri sett noen effekt. Kanskje jeg gjør dem feil... Uansett: det er ikke viktig at musklene syns, bare midjemålet blir mindre! Så: har dere noen råd? Blir kjempetakknemlig for svar!!! :D
Gjest Madam Felle Skrevet 30. november 2003 #2 Skrevet 30. november 2003 Det som fungerer best for meg er å surrre mageregionen inn med plastfolie, og ta en lang spasertur
Gjest Dolphina Skrevet 14. desember 2003 #3 Skrevet 14. desember 2003 Madam F: Funker det? For hvor lenge og hvor bra?
Gjest lekebøll Skrevet 14. desember 2003 #4 Skrevet 14. desember 2003 Vær så snill Gjest, ikke surr deg inn i plastfolie. For å få bort det overflødige fettet, må du trene fettforbrennende (naturlig nok). Å gå er kjempebra - har du prøvd med gåstaver? Det skal visstnok være enda mer effektivt. Eller såkalt "power-walk". Det du kan gjøre, er å gå lengre turer, og/eller oftere. Helst oftere i begynnelsen, og så øke lengden etterhvert. Hvis du forteller hvordan og hvor ofte du trener nå, så er det lettere å gi tips. Ellers kan du sykle, jogge (begynne forsiktig), svømme... Hva som helst, som er gøy, og som forbrenner fett. Sit-up's er jo styrketrening, og vil ikke gi synlig effekt før du har lav fettprosent. Selv om du har sterke muskler under, så hjelper ikke det når fettlaget over skjuler det. Så, siden du ikke er opptatt av å definere musklene, ville jeg satset mest på aktiviteter som det jeg nevnte ovenfor.
Gjest Fighter Skrevet 14. desember 2003 #5 Skrevet 14. desember 2003 Hvis du allerede har gått ned 17 kilo tviler jeg på at du har så veldig stor mage. Bli heller glad i deg selv, enn å prøve å slanke deg
Gjest lekebøll Skrevet 14. desember 2003 #6 Skrevet 14. desember 2003 Det er bare positivt å komme inn i sunne, aktive vaner optimist.
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2003 #7 Skrevet 14. desember 2003 Tusen takk for tips! :D Vel, jeg trener dessverre ikke så innmari mye, det har faktisk sklidd en del ut i det siste... Nyttårsforsettet er hvertfall klart! Jeg liker egentlig ikke så mye annen trening enn trening til musikk, da syns jeg aerobics og step er supert! Dessverre bor jeg laaangt fra et treningssenter, men jeg vil likevel si at treningsstudioet hjemme er ganske velutstyrt, med ergometersykkel, tredemølle, videoer med Winsor Pilates, yoga og aerobics... Kan vel trene det jeg vil, men har nok tro på at kondisjonstrening er det jeg trenger mest... Men så er det det med å gidde, da... Tror jeg skal prøve meg på å gå litt mer, også kanskje prøve litt lett jogging på tredemølla... Hadde håpt på en mirakelkur (à la TV-Shop med sånne elektriske magebelter som trener magemusklene), men jeg er egentlig ikke så naiv... Uff, langt svar her, ville egentlig bare si tusen takk for svar! Jeg har fått det jeg trengte, nemlig et dytt i riktig retning! :D
Gjest Fighter Skrevet 14. desember 2003 #8 Skrevet 14. desember 2003 Ja, det er positivt med aktive vaner, men det er ikke sunt å være for opptatt av slanking heller
Gjest lekebøll Skrevet 14. desember 2003 #9 Skrevet 14. desember 2003 Ja' date=' det er positivt med aktive vaner, men det er ikke sunt å være for opptatt av slanking heller [/quote'] Synes ikke det virket som om Gjest har et usunt syn på det.
Gjest Fighter Skrevet 14. desember 2003 #10 Skrevet 14. desember 2003 Jeg synes det virket litt usunt ettersom hun allerede hadde gått ned 17 kilo, og fortsatt ville ned. Men det er klart at ingen av oss kjenner Gjest, og hun skrev heller ikke over hvor lang tid hun har slanket seg 17 kilo. Det er mulig hun skrev feil tall, det hørtes bare så voldsomt ut Jeg er hverken imot sunt kosthold eller aktive vaner, men det er ikke sunt å være for opptatt av det heller.
Gjest lekebøll Skrevet 14. desember 2003 #11 Skrevet 14. desember 2003 17 kg trenger ikke å være "for" mye å ta av, det kommer så klart helt an på utgangspunktet. Ser meg bare litt lei på at det aldri skal være helt lov å ønske å være slank - det trenger ikke være sykelig! De aller fleste klarer å beholde et sunt syn på kropp, selv om de ønsker å gå ned. Noen trenger det.
Gjest Fighter Skrevet 14. desember 2003 #12 Skrevet 14. desember 2003 Enkelte mennesker er helsefarlige overvektige, men de fleste av oss er ganske normale. Mao; forskjellige. Men jeg er enig i at vi sitter for mye stille
Gjest Madam Felle Skrevet 14. desember 2003 #13 Skrevet 14. desember 2003 Madam F: Funker det? For hvor lenge og hvor bra? Det fungerer for meg. jeg surrer mageområdet inn med plastfolie, tar så en spasertur eller sykkeltur i ca 20-30, og forbrenner ganske mye. På under to mnd fikk ejg bort mesteparten av magen, og har drevet mye med situps som ikke har hjelpt på det. jeg er fornøyd så får folk si hva de vil, men på meg fungerer det. Var forresten en idrettsmann som fortalte meg dette.
Gjest Lady-M Skrevet 15. desember 2003 #14 Skrevet 15. desember 2003 Forming magemusklene vil stramme opp magen. Vil anbefale deg å begynne med sit-ups ol. (selv om det er litt kjedelig..) Og jo mer muskler, jo høyere forbrenning.
Gjest lekebøll Skrevet 15. desember 2003 #15 Skrevet 15. desember 2003 Forming magemusklene vil stramme opp magen. Vil anbefale deg å begynne med sit-ups ol. (selv om det er litt kjedelig..) Og jo mer muskler, jo høyere forbrenning. Dersom det er mye fett rundt så ville jeg likevel prioritert fettforbrennende... Men enig i at styrketrening er det beste for "forming" når fettprosenten er blitt lavere.
Gjest Lady-M Skrevet 15. desember 2003 #16 Skrevet 15. desember 2003 Ikke helt enig... Stramme muskler under fett ser bedre ut en slappe muskler under fett. Magen blir faktisk flatere når man former musklene, selv om an har litt for mye fett rundt... Hvis fettforbrenningen stopper opp kan det være lurt å bruke litt andre treningsmetoder enn å gå turer osv. Har sett flere eksempler på mennesker som har gått ned mye i vekt, men synes de er for slappe rundt hofter og mage, og begynner da å stramme opp musklene med styrketrening. Og forandringen er stor etterpå!
Gjest Purple Skrevet 15. desember 2003 #17 Skrevet 15. desember 2003 Hvorfor fungerer plastfolie? Og hvorfor er det ikke sunt? Bare litt nysgjerrig her... 8)
Gjest lekebøll Skrevet 15. desember 2003 #18 Skrevet 15. desember 2003 miss-tricky Hm. Jeg tenker slik at dersom du har mye overflødig fett (vi snakker ganske mye - som jeg innbiller meg at er situasjonen her - mulig jeg tar feil), så er det best å begynne med fettforbrennende, både for resultat og motivasjon. Så er styrketrening et nødvendig og godt skritt videre når litt resultater fra den utholdende aktiviteten viser seg. Det er dette jeg ville anbefalt i alle fall - selv om det er vanskelig når vi ikke vet hvem vi snakker om, selvsagt. Men, disse eksemplene du mener - hvor mye overvekt var det snakk om? Klarer ikke helt å se for meg at det vil gi noe særlig effekt å snakke om dersom overvektige trener litt sit-up's. Men for all del - dersom Gjest har noen til å vise hvordan man utfører riktige sit-up's, så hun får utnyttet akkurat dette maksimalt, så er det ingenting i veien med det. Jeg ville bare prioritert annerledes i starten.
Gjest Lady-M Skrevet 15. desember 2003 #19 Skrevet 15. desember 2003 lekebøll: Ja, da er vi nok enig. Siden Gjest hadde gått ned mange kilo, men synes at magen fortsatt var for stor/slapp, vil jeg anbefale sit-ups ol. Men de må jo selvfølgelig gjøres riktig for å få noe effekt. Er man veldig stor og vil gå ned mange kilo, vil nok ikke sit-ups hjelpe så mye i første omgang.
Gjest gloria Skrevet 15. desember 2003 #20 Skrevet 15. desember 2003 Dans! De fleste liker å danse...gå ut på byen og ta skikkelig av :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå