usynlig Skrevet 10. september 2011 #1 Skrevet 10. september 2011 Jeg er en jente som er noenlunde slank. Jeg liker fysisk aktivitet og synes det er spennende med kosthold og helse. Det er ikke til å komme unna at jeg har ganske dårlig selvbilde, og dette styrkes ikke hver gang jeg ser meg selv i et speil. Jeg synes kroppen min er så merkelig bygget sammen. Jeg er generelt slank, men magen min stikker ut. I tillegg er jeg litt svai i ryggen, så magen min ser enda større ut. Slik har jeg alltid vært. Jeg har slitt mye med mageknipe gjennom hele livet, og magen min er alltid veldig hard. Dessuten har den en tendens til å rumle HELE tiden, i tide og i utide, for å si det sånn. Alle flat-mage-rådene er så himla forvirrende. Hva er deres tips til meg?
Yme Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 Noen mennesker har bare ikke flat mage... Det gjør egentlig ikke noe, flat mage er ikke det eneste som er pent. Hvis man har "for mye" fett på magen, og det er derfor den ikke er flat, er det fettforbrenning som hjelper. Buler den ut fordi man ikke har sterke nok magemuskler, er det sittupps og andre typer magetrening som har noe for seg. Svai rygg er forresten også veldig flott!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 Du må eksperimentere deg fram til et kosthold som gjør deg mindre oppblåst. Alskens treningsråd er meningsløse når det er innvendig gass som får magen til å bule. Det er bra å være i aktivitet,altså, men det gjør nok lite fra eller til i forhold til hvor utstående magen din er. Det å være i aktivitet stimulerer fordøyelsen, så du må ikke slutte med det.
Yme Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 (endret) spis en gang om dagen.. Ja, det var jo skikkelig lurt... Spesielt med tanke på at kroppen ikke sparer på aminosyrer, og dermed bryter ned musklaturen din om den ikke finne aminosyrer i magen din. Flott måte å bli slank på, hvis man vil bli unberernert og syk, uten å miste fett! Endret 10. september 2011 av Yme
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Mageknip og oppblåsthet kan nok forhindres ved å legge om kostholdet. Kanskje du er intolerant ovenfor visse matvarer eller har irritabel tarm etc. Eller så har du ingen spesielle allergier, du er bare litt vel glad i hvetemel og pepsi max eller andre ting som vi alle reagerer på. Når det gjelder fettforbrenning så kan man som kjent ikke punktslanke. Man må bare gå ned i vekt og håpe fettet forsvinner der man vil rett og slett. Men på et punkt må man også akseptere kroppen sin. Mitt fettlagringsdeposit er på hoftene, jeg må godt ned i undervekt før de ser ut som jeg vil de skal se ut - men da ser jo ikke resten av kroppen ut! Det er sånn jeg er bygd og sånn jeg ser ut enten jeg er tynn eller lubben.
Yme Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Punktslanking fungerer litt, så hvis man vil brenne mer fett på magen, kan man feks ta 4 minutter sitt upps etter trening... Det fungerer best med vanlig cardio, men det går ann å gjøre begge deler, for å få enda bedre effekt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Jeg spiser ganske lite, og har flat mage Men dette er genetisk også. En venninne av meg er dødstynn. Lårene hennes er som overarmen min, og leggene er som håndleddet mitt. Men hun har likevel ganske stor mage. Epleform tror jeg det kalles? Så ikke alle kan få flat mage
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #9 Skrevet 10. september 2011 Mageknip og oppblåsthet kan nok forhindres ved å legge om kostholdet. Kanskje du er intolerant ovenfor visse matvarer eller har irritabel tarm etc. Eller så har du ingen spesielle allergier, du er bare litt vel glad i hvetemel og pepsi max eller andre ting som vi alle reagerer på. Når det gjelder fettforbrenning så kan man som kjent ikke punktslanke. Man må bare gå ned i vekt og håpe fettet forsvinner der man vil rett og slett. Men på et punkt må man også akseptere kroppen sin. Mitt fettlagringsdeposit er på hoftene, jeg må godt ned i undervekt før de ser ut som jeg vil de skal se ut - men da ser jo ikke resten av kroppen ut! Det er sånn jeg er bygd og sånn jeg ser ut enten jeg er tynn eller lubben. Selv er jeg normalvektig, har lav BMI, men har "bollemage". Jeg drikker mye pepsi max, tror du at min mage ville flates ut hvis jeg droppet pepsi maxen?
usynlig Skrevet 10. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2011 takk for gode svar alle sammen. tror jeg skal satse på å endre kostholdet mitt litt, samt trene mage og rygg hver kveld. jeg spiser altfor mye hvetemel, vet jeg. Epleform tror jeg det kalles? jeg er ikke epleform altså! jeg har timeglassform, og er slank i midjen FORFRA. men jeg har kulemage, så når du ser meg fra siden, ser du at magen min buler litt.
Annikken Skrevet 10. september 2011 #11 Skrevet 10. september 2011 Tren muskler i overkropp og bein - da vil magen se mye mindre ut
Gjest Anuket Skrevet 10. september 2011 #12 Skrevet 10. september 2011 Det med magen, altså at du har hard mage og en del mageknip kan være at du ikke tåler en del matvarer, men svaret på det kan ikke vi på KG gi deg. Det må du rett og slett ta opp med legen. Å endre kostholdet fordi du "tror" du ikke tåler noe er på ingen måte lurt og i verste fall kan man dra det for langt. Jeg har en mage som deg, jeg har en kraftig svai i ryggen så magen min stikker enda mer ut. Jeg har cøliaki og magen min var veldig oppblåst før jeg fikk diagnosen. Så det kan være noe matintoleranser, men vær så snill å sjekk deg for dette før du tar noen tiltak
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #13 Skrevet 10. september 2011 Jeg er sånn du beskriver! Etter jeg har spist får jeg skikkelig bollemage, og den varer da resten av dagen. Venninner tuller med å spørre om når de blir tante osv, for det ser ut som jeg er gravid. Jeg har egentlig bare godtatt det jeg! Syns igrunn det er veldig morsomt:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå