Gå til innhold

Familieselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er jeg bedt på selskap i forbindelse med min brors bursdag. Noe jeg har veldig lyst til og håper jeg kan delta på, men tror jeg vil tenke nøye gjennom det denne gangen her.

Saken er at min mor skal selvfølgelig også delta, og det er jo såklart vel og bra.....for enkelte. Men jeg vil helst ikke treffe henne for tiden, hun skriver frekke brev på FB og sms om hvor fæl jeg er og hvordan JEG er skyld i hennes alkoholproblemer. Slikt gjør hun ikke til min bror, men omtrent forguder han. Uansett, dette er slettes ikke første gangen at hun har gjort dette. Og jeg har alltid lagt det bak meg og "tatt henne inn i varmen" igjen. Men denne gangen kjenner jeg at det er nok, mer enn nok. Jeg er drittlei av å få skylden for at hun sitter ensom, uten venner og depper i helgene. Jeg har forklart flere ganger hvorfor jeg ikke kommer på besøk, med eller uten unger. Jeg orker ikke kommer dit og se at hun har drukket, jeg vil ikke at barna skal se det heller, selv om de ikke bryr seg eller kanskje engang skjønner noe. Jeg gidder ikke sitte å høre på anklager mot meg som er helt meningsløse lenger.

Så i dag har jeg bare lyst til å si fra til min bror at jeg ikke kan komme likevel, uten "lovlig" grunn. Enten må jeg lyve, eller så må jeg si sannheten, og da kan det hende han blir sint på vår mor, noe som igjen vil gjøre alt 10 ganger værre. Eller jeg kan spørre om jeg kan komme med gave og ta en kaffe en annen dag til uka.

Men jeg burde kanskje si det som det er til han eller? Eller har dere noe andre kloke råd å komme med? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville vært ærlig med min bror. Hva har man ikke familie til liksom. Men kanskje vente til etter selskapet... For å ikke ødelegge stemningen...

Kanskje du kan dra dit likevel. Vær der for din bror, og hvis din mor tar kontakt med deg, så avblåser du henne og sier at du er her kun for din bror...?

...Men man vil vel ikke lage en scene heller...

Endret av spinnwild
Skrevet (endret)

Jeg ville vært ærlig og sagt det som det er. Ikke la moren din ødelegge forholdet deres, og dagen hans. Kanskje det er på sin plass at broren din får mulighet til å si ifra til henne, så hun får plantet beina sine på bakken igjen. Dra i besøket med hevet hode, gjør broren din oppmerksom på oppførselen og la henne seile sin egen sjø. Hun høres ut som om det er på tide at hun får vite hva hun gjør med deg når hun kommer med slike anklager

Endret av altflyter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...