Gå til innhold

Har noen her erfaring med Kettlebells?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er helt frelst av kettlebells. Hun har holdt paa med det i noen uker naa, og har som maal aa stramme opp kroppen. Hun har sett paa tv-programmer hvor de lover sixpack paa 8 uker om man jobber hardt(forutsatt at utgangspunktet er ok, selvfolgelig). Hva mener dere om dette? Jeg onsker aa prove det selv, men er det verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er et nyttig redskap, og kan være ganske morsomme å bruke. Intet mer, intet mindre. De har mye til felles med hantel-type håndvekter, men skiller seg fra disse ved at massesentret/tyngdepunktet ikke befinner seg i håndtaket, så en del øvelser blir noe forskjellige. Spesielt kan man gjøre ballistiske øvelser (altså sleng-øvelser som sving, rykk osv) i større tempo ved å drive vekta hardt nedover mellom hver repetisjon og reversere kraftig i bunnen av bevegelsen. Jeg bruker kettlebells først og fremst til sånne øvelser for kondisjonens skyld.

Skrevet

Jeg syns det er nokså morsom og annerledes trening. Det er kjekt med noe annet enn typiske utholdenhetsapparater og maskiner innimellom!

Pass på at den som lærer deg det er flink. Ser mange videoer hvor de omtrent river ryggen av seg for hvert nedsving og har lite kontroll over hva de driver med.

Finnes i alle slags forskjellige vekter, man kommer vel helt ned i 2kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...