AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Hei, jeg har brukt søkefunksjonen men fant ingen tråd som handlet om dette selv om det ville vært rart hvis det ikke fantes. Jeg har lest om mange som har kjøpt sin kjole via ebay, da mest fra Kina tror jeg, der de har sendt inn målene sine. Jeg har funnet en kjole med følgende info om mål: størrelse byste, midje, og hofte Hva er total length - from underarm to hem? Hva er hem? Hvordan måler jeg dette? Og midjen, er det på det tynneste rundt magen der, eller er det rundt det tykkeste området på magen? F.eks har jeg ikke helt flat mage litt under navelen, og hvis jeg måler der så blir det 92 cm... Jeg trodde jeg var size 12 eller 14 men er nå usikker. Et spm til, å måle byste. Mine står ikke rett ut som struttepupper, skal jeg måle med BH eller uten ? For hvis jeg måler uten så blir det jo ikke riktig, fordi da blir de jo ikke støttet som de vil bli støttet i kjolen når man har den på. Sorry hvis jeg spør teite spørsmål, men jeg vet mange av dere har peiling her. Hjelp ?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Jeg vet at en bør måle byste med BH på Resten kan jeg dessverre ikke svare på.
Gjesten Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 (endret) Hem er kjolekanten, så vidt jeg vet. Jeg har aldri tatt slike mål, men går ut fra at du da skal måle fra under armen og helt ned til der kjolen skal stoppe, slik at de som syr vet akkurat hvor lang den skal være. Midjen er "tradisjonelt" sett den tynneste delen, gjerne like over navlen - i alle fall hvis man har timeglassfasong. Her kan du se. Ang. brystene, så er det not naturlig å måle med BH, i alle fall hvis du skal ha BH under kjolen, målene de trenger er jo nettopp de som avgjør hvordan kjolen skal sys. Hååper dette hjalp, jeg vil tro du kan finne alle svarene du trenger på google hvis du fortsatt er usikker Endret 10. september 2011 av Gjesten
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 Hei og takk for svar. Mener du kjolekanten nederst ved skoene, Gjesten ? Jeg er skikkelig nybegynner på dette...
Gjesten Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Jeg mener det ja, men det er sikkert ikke dumt å dobbeltsjekke i tilfelle jeg tar feil
Gjest Annaires Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Om du går inn for å bestille kjolen, så er det ofte en tegning over hvordan du skal måle. Husk bare å skrive cm, eller inches. Alt ettersom hva du bruker når du måler.
topsy Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 jeg bestilte min kjole på dhgate.com og der står veldig god forklaring på hvordan du skal ta mål. jeg har like godt kjøpt meg to kjoler der da... var så dum at jeg fortsatte å se etter at jeg bestilte første kjolen og så kom DEN kjolen... :-) men når jeg totalt betalte under 2 000,- for begge kjolene så er det greit liksom. oi... det er bare tre uker til i dag!!! :-) PS! ingen spørsmål er dumme :-)
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Tusen takk for svar alle sammen, skal sjekke litt rundt Så spennende, topsy! Vil du anbefale dhgate da antar jeg?
topsy Skrevet 10. september 2011 #9 Skrevet 10. september 2011 Tusen takk for svar alle sammen, skal sjekke litt rundt Så spennende, topsy! Vil du anbefale dhgate da antar jeg? ja jeg har kjøpt to brukdekjoler og i løpet av en tid også bestilt flere selskapskjoler der, Men lærte ganske raskt at det var lurt å komme på chat med selgeren på forhånd for å se om de forsto engelsk skikkelig. Hadde en dårlig erfaring med en som ikke skjønte bæret av engelsk så da blir det vanskelig ;-) men retta opp den feilen de gjorde og sendte ny vare så har ingen ting galt å si om den selgeren heller da i grunn. lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå