Gjest miffi Skrevet 30. november 2003 #1 Del Skrevet 30. november 2003 Jeg lurer på om jeg man ha fått sopp i munnen / på tungen. Er det noen som har opplevd dette? Tror det kan ha kommet etter at jeg trakk en visdomstann, og brukte Corsodyl, som er veldig sterkt. Og dette kan ha satt Phèn i munnen i ubalanse.... Har hatt "vondt" i tunga og får blemmer der , slik at det er vondt å både spise og snakke. Samt noe dårlig ånde, og hvitt belegg på tungen. Ei jeg kjenner fortalte at ei veninne av henne hadde fått sopp i munnen, og hadde fått noen sugetabletter som fikset det. Vet noen om man får kjøpt dem på Apoteket , eller må man gå til lege? På forhånd takk for svar *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 30. november 2003 #2 Del Skrevet 30. november 2003 Ja, det går fint an å få sopp på tunga og i munnen ellers. De jeg kjenner som har hatt det har fått antibiotika tabletter - det får du hos legen. Det kan jo uansett være greit å sjekke at det faktisk er det du har fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2003 #3 Del Skrevet 1. desember 2003 Skyll munnen med citrosept(grapefruktkjerne ekstrakt) og molkosan, alt dette finner du på helsekosten og koster ikke mye. citrosept dreper soppen og molkosan stimulerer bakteriefloraen i riktig retning. Du bør også spise litt solhatt og c vitamin.(for ditt eget imunforsvar) blir utbruddet litt værre med en gang, er dette bare et tegn på at det foregår en "krig" i munnen din, og det går over når soppen dør. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miffi Skrevet 3. desember 2003 #4 Del Skrevet 3. desember 2003 Tusen hjertlig takk for hjelp.....Springer avgårde til Helsekostbutikken først, og ser om det funker. Skulle det ikke det , får jeg komme meg til legen;) Kos og klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2009 #5 Del Skrevet 3. august 2009 Skyll munnen med citrosept(grapefruktkjerne ekstrakt) og molkosan, alt dette finner du på helsekosten og koster ikke mye. citrosept dreper soppen og molkosan stimulerer bakteriefloraen i riktig retning. Du bør også spise litt solhatt og c vitamin.(for ditt eget imunforsvar) blir utbruddet litt værre med en gang, er dette bare et tegn på at det foregår en "krig" i munnen din, og det går over når soppen dør. lykke til! Jeg har kjøpt dette nå. Men det står at det skal blandes ut og drikkes. Skal jeg ikke drikke det? Og den melka, kan jeg bare skylle den i munnen ufortynnet? Og den citrus greia, MÅ jeg blande ut den, og kan jeg bare skylle den i munnen også? Det står liksom bare hva jeg skal hvis jeg vil ha vitaminkick. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 3. august 2009 #6 Del Skrevet 3. august 2009 Jeg fikk sopp i munnen en gang da jeg måtte bruke veldig mye inhalator pga astma.. vet ikke om jeg huskr feil, men jeg tror jeg fikk en tabelett av legen som tok det ganske raskt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mille nicoline Skrevet 5. august 2009 #7 Del Skrevet 5. august 2009 jeg sliter en del med sopp i munnen.. og medisinene jeg har fått av legen er fungizone tbl som jeg tar 4 ganger daglig (etter jeg har spist) også har jeg fått noe som heter MYCOSTATIN, det er sånn flytende middel som skal være lengst mulig i munn uten å svelge.. Den tar jeg etter fungizone.. 4 ganger daglig. tror begge disse tingene er på resept, men det funker hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 25. september 2010 #8 Del Skrevet 25. september 2010 er det smittsomt med sopp på tunga ? slik ein ikkje kan kysse osv uten å smitte ? :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camilla, 13 år Skrevet 29. desember 2011 #9 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg har hvit flekkete tunge, noe som jeg tror er munnsopp (?) Jeg sliter med dårlig ånde -noe som både plager meg og de rundt meg. Er det smittsomt, sånn at jeg ikke må kysse med noen? Kan det gå vekk av seg selv, eller må det noe medesiner til? På forhånd, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå