Gå til innhold

broren min skal konfimeres

Anbefalte innlegg

Gjest pepsimaxpower
Skrevet (endret)

Ser det har vært tråd her før men det er angående far som skal betale.

Nå er det lille broren min som skal konfemeres. Jeg har egen økonomi som er ok. Bruker å gi 250 kr i bursdag/Jul til søsknene mine.

Vi har veldig nært bånd, han 14 og jeg 20.

Hva er deres meninger på hva man skal gi?

Endret av pepsimaxpower
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gav 1000 kr når mine søsken ble konfirmert.

• Liker 1
Skrevet

I min familie har det kun blitt gitt fellesgave fra hele familien, betalt av foreldre. Synes det er veldig greit med tanke på at vi er fem søsken, og det har variert veldig på kjøpekraften for hver enkelt av oss fra konfirmasjon til konfirmasjon.

Så har vi heller bidratt til kakebakingen, underholdningen og dekorering av lokalet, og gjort det hver enkelt av oss er flinke til :)

Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan du stiller økonomisk, men konfirmasjon er jo en stor begivenhet med en enda større "gavepress" (dessverre).

Jeg ga mine lillebrødre det dobbelte av hva jeg brukte gi i bursdag, som ble 600 kr på hver av de.

Skrevet

Jeg husker broren min gav meg verdens nydeligste diamantsmykke da jeg ble konfirmert. da va jeg 15 og han 21. Jeg ville nok lagt litt i gaven til han, du skal jo faktisk gjøre stas på han!

Skrevet

Avsporing: Synd at konfirmasjon nå i dag handler mer om gaver og penger, enn om det som det egentlig handler om.

Jeg er sikker på at de fleste som velger å konfirmere seg i dag gjør det av en av disse grunnene:

1) Penger og gaver

2) De føler at de må pga slekta

3) De er kristne og ønsker det grunnet troen

• Liker 4
Gjest pepsimaxpower
Skrevet

takk for svar :)

Og til deg siste AB så stemmer det veldig godt ;)

Men som sakt en konfirmant fortjener ekstra på den dagen han eller hun kommer inn i den "voksne" verden som noen kaller det.

Alt av lokal og mat er ferdig med utdeling, men blir jo med å rydder opp etterpå og prøve å hjelpe så godt jeg kan på forhånd.

Skrevet

Jeg ville gitt 500, men jeg er student med dårlig økonomi. Ellers er 1000 vanlig blant nær familie:)

Gjest pysepusen
Skrevet

Vi ga 1000 da min lillesøster ble konfirmert tidligere i år. Dine penger eller et eller annet magasin/avis hadde en reportasje rundt de tider hvor de sa at søsken ga mellom 500-1500, så da la vi oss på midten som passet godt for oss økonomisk.

Skrevet

jeg ga 1000 til mine søsken. Det er 10 år siden, men hadde nok ikke gitt stort mer idag.

Skrevet

Jeg har tre attpåkladdsøsken som skal konfimeres nå snart. Blir konfirmasjon tre år på rad fra og med neste år. Jeg er ufattelig glad i dem og vil gi fine gaver, men har ikke mye penger, så blir vel rundt en 500-lapp tenker jeg, kanskje bittelitt mer om jeg finner drømmegaven. Må nok spare litt først.

Skrevet

Jeg ga 1000,- til broren min for 7 år siden. Synes det var nok.

Skrevet

Jeg var nok utrolig heldig da njeg ble konfirmert.

Av min eldste bror fikk jeg bunadsbelte i sølv, hvormye det kostet da vet jeg ikke. Nå koster et slikt belte 6-7000.

Søsteren vår fikk sølvbelte til sin konfirmasjon året etter.

Vår bror var sjømann og er 4 og 5 år eldre enn meg og vår søster.

Utrolig snillt gjordt av han.

Skrevet

Eg gav gåve for rundt 1000 kr då bror min vart konfirmert for neste 10 år sia. Eg var då student.

Gjest Christine
Skrevet

Jeg og sambo gav søstrene mine(tvillinger) 800kr hver tror jeg det var. Både jeg og sambo er studenter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...