Gå til innhold

Om livsforsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, hei. Jeg trenger noen råd angående livsforsikringene. Hvor kan man få de beste betingelsene og de laveste prisene å betale? Jeg er 30 år og vil gjerne ha back-up plan for mannen min hvis noe skjer med meg.

Hvor har dere livsforsikring og hvor mye koster det per måned? Hva slags summer er dere forsikret for? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke helt sikker på hva vår livsforsikring koster i året, (kan sjekke dette opp i løpet av helga evt.), men en "vanlig" regel ifølge vår bank er at man forsikrer hverandre for den summen som utgjør halve boliglånet vårt.

I vårt tilfelle har vi et boliglån på 2 mill., og derfor er livsforsikringa til hver av oss på 1 mill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Han har livsforsikring gjennom jobben, det er bare jeg som trenger siden det er ikke mulig for han å kjøpe forsikring til meg gjennom jobben sin. Vi har 1.6 mil i lån. Jeg håper at flere svarer og gir gode råd, jeg vil ikke betale for mye til det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Han har livsforsikring gjennom jobben, det er bare jeg som trenger siden det er ikke mulig for han å kjøpe forsikring til meg gjennom jobben sin. Vi har 1.6 mil i lån. Jeg håper at flere svarer og gir gode råd, jeg vil ikke betale for mye til det :sjenert:

Hvor stort beløp er hans livsforsikring på da?

Jo større beløp, jo dyrere er forsikringa vanligvis, i deres tilfelle bør vel du forsikre deg for halve lånebeløpet, altså 800.000 kr.

Du kan jo spørre etter pris der dere har f.eks innbo- og bilforsikring evt, greit å ha alt samlet hos et forsikringsselskap :)

På dere begges livsforsikring bør det jo være partneren som blir begunstiget ved evt. død, men i tillegg burde dere opprette gjensidig testamente om dere ikke er gifte.

Om du er begunstiget i hans livsforsikring vil jo du få det beløpet utbetalt om han skulle dø, men et testamente sikrer at dere også arver hverandre om noe sånt skulle skje. I teorien vil jo hans foreldre arve hans halvpart av boligen om dere ikke er gifte eller har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hans beløp er på 1 mil. Vi er gifte, jeg vil ikke at han sitter alene med boliglån og barn og alle utgifter hvis noe skjer med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, uføreforsikring er også viktig. Helt enig her. Men jeg vil begynne med livsforsikring først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...