Fanta Exotic Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Jeg hentet macn (Macbook OS X 10.5.8) min på reperasjon tidligere i dag. Harddisken krasjet, så den var helt tom for filer o.l da jeg hentet den. Jeg skulle legge inn musikken min på iTunes, og åpnet den som allerde lå på maskinen. Den fungerte. Jeg fikk spørsmål om å laste ned den nye versjonen, og jeg gjorde det. Måtte da restarte maskinen etterpå. Når jeg trykket på iTunes-symbolet kommet det bare opp at "programmet har uventet avsluttet". Har prøvd å åpne det flere ganger, men får bare samme beskjeden. Har også prøvd å omstarte maskinen, men til ingen nytte. Jeg gikk inn på iTunes og lastet ned en tidligere iTunes-versjon, men hadde det samme problemet. Nå vil jeg gjerne gjennopprette iTunes slik den var da jeg hentet på rep, men hvordan gjør jeg det? Håper noen kan hjelpe meg =)
Fanta Exotic Skrevet 9. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 9. september 2011 Oi, nå ser jeg plutselig at det skjer hver gang jeg starter et program.. (Bortsett fra Firefox)... Altså at jeg får en beskjed "Dette programmet ble uventet avsluttet".. Noen som har opplevd det?
Giacomo_P Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 Hvis du ikke hadde noen filer på maskinen din, vilde jeg rett og slett anbefale at du installerte systemet på nytt. Det kan også tenkes at det er noe galt med hardwarekomponenter. I første rekke vilde jeg mistenke RAM-brikkene dine. Chek om de sitter ordentlig på plass, og gå ind i System Profiler for å se om den viser riktig mengde RAM Det jeg vilde gjort derefter, vilde være å kjøre Apple Hardware Test (Start maskinen fra systemdisken, men hold nede D (tror jeg, du kan sjekke på Apples supportsider), og følge instruksjonene på skjermen. Velg den udvidede testen), og hvis ikke noe er galt her, reinstallere systemprogramvaren.
Fanta Exotic Skrevet 10. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2011 Takk skal du ha Plutselig skjedde det det samme med alle programmene (også internett, så jeg kom meg ikke inn). Jeg tok meg macn til Apple Store, og de anbefalte meg å kjøpe det nyeste operativsystemet å innstalere det (jeg har en veldig gammel fra 08). I og med at det ikke går an å kjøpe det direkte der har jeg bestilt det fra nett, så det kommer nok om ikke så mange dager. Håper jeg får fikset det da. Takk for svar =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå