Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Noen som har prøvd mac studio fix fluid foundation? Har lyst til å prøve den, men er litt usikker på fargevalget. Ser ut til at de har farger for enten kald undertone eller varm, men ikke noe for de med nøytral undertone. Må seriøst få si at de ser enten veldig gule/oransje ut eller veldig røde. Har ikke mulighet til å få prøvd ut i butikk så må kjøpe over nettet. Bruker selvbruningskrem da, så burde kanskje gå for NC?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #2 Skrevet 10. september 2011 Jeg har ikke akkurat den foundation, men 'Face and body foundation' fra MAC. Jeg er ikke spesielt gul i huden, men denne passer meg perfekt. Den er veldig tynn og liten dekkevne, så det synes ikke så godt uansett. Men da jeg prøvde samme type for rosa undertoner, så jeg helt grå ut i ansiktet, ikke fint! Vet ikke om dette hjalp
miamarlena Skrevet 10. september 2011 #3 Skrevet 10. september 2011 Jeg var ganske misfornøyd med denne, da jeg synes den dekket veldig lite. var liksom ikke vits i å ha den på! Synes id sine var mye bedre, da jeg fikk en pen og matt hud! Men det var min mening, er vel individuelt!
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 10. september 2011 #4 Skrevet 10. september 2011 Jeg har ikke akkurat den foundation, men 'Face and body foundation' fra MAC. Jeg er ikke spesielt gul i huden, men denne passer meg perfekt. Den er veldig tynn og liten dekkevne, så det synes ikke så godt uansett. Men da jeg prøvde samme type for rosa undertoner, så jeg helt grå ut i ansiktet, ikke fint! Vet ikke om dette hjalp Kan det være at den gule tonen i foundationen nøytraliserer den rosa undertonen? Dette er jeg litt usikker på. Har ikke lyst til å kjøpe en i hver tone å blande, blir for mye arbeid. Men tenke kanskje å velge en foundation med gul undertone (NC) og nøytralisere med f.eks mac mineralize skinfinish i en rødtone. Noen som vet om det vil fungere?
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Jeg var ganske misfornøyd med denne, da jeg synes den dekket veldig lite. var liksom ikke vits i å ha den på! Synes id sine var mye bedre, da jeg fikk en pen og matt hud! Men det var min mening, er vel individuelt! Den skal vel ha full dekkevne, så det var merkelig. Ja id sine er veldig bra, men synes ikke fargevalget er noe særlig, siden jeg må blande. Men resultatet blir fint!
Honesty Skrevet 11. september 2011 #6 Skrevet 11. september 2011 (endret) F&B er annerledes; den dekker i utgangspunktet lite, men kan bygges opp, og er vel vannfast. Jeg har hud som krever nøytral foundation, og har F&B i N2, men den er som sagt veldig transparent, og jeg liker ikke at den gir en veldig seig overflate. F&B finnes i to skalaer; N=nøytral, og C=gultonet. MAC er omvendt av andre, så C=cool betyr at noe er gultonet, for gult nøytraliserer rosa undertoner. Faktisk er gult bedre til å nøytralisere rosa enn det grønt er, for grønt gir gjerne et grått resultat, noe man ikke vil ha i ansitet. Studio Fix dekker veldig mye, og er matt. Den finnes i de tradisjonelle MAC-skalaene NC=gultonet og NW=rosatoner, og jeg opplever dem som veldig gule og rosa, men for de fleste vil nok NC være riktig. Veldig mange med typisk skandinavisk hud bruker rundt NC20. Jeg har for tørr hud for SF, og jeg likte heller ikke lukta på den, men jeg er sær. Jeg ville heller testet Pro Longwear, evt. ventet på den nye som skal hete Matchmaster, men som jeg ikke vet om har dukket opp i Norge ennå. Men for min egen del foretrekker jeg andre merker i foundation pga. trøbbelet med å finne en nøytral tone (Dior, Kanebo). Unnskyld romanen, men den kan jo hjelpe noen? Endret 11. september 2011 av Honesty
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 11. september 2011 #7 Skrevet 11. september 2011 F&B er annerledes; den dekker i utgangspunktet lite, men kan bygges opp, og er vel vannfast. Jeg har hud som krever nøytral foundation, og har F&B i N2, men den er som sagt veldig transparent, og jeg liker ikke at den gir en veldig seig overflate. F&B finnes i to skalaer; N=nøytral, og C=gultonet. MAC er omvendt av andre, så C=cool betyr at noe er gultonet, for gult nøytraliserer rosa undertoner. Faktisk er gult bedre til å nøytralisere rosa enn det grønt er, for grønt gir gjerne et grått resultat, noe man ikke vil ha i ansitet. Studio Fix dekker veldig mye, og er matt. Den finnes i de tradisjonelle MAC-skalaene NC=gultonet og NW=rosatoner, og jeg opplever dem som veldig gule og rosa, men for de fleste vil nok NC være riktig. Veldig mange med typisk skandinavisk hud bruker rundt NC20. Jeg har for tørr hud for SF, og jeg likte heller ikke lukta på den, men jeg er sær. Jeg ville heller testet Pro Longwear, evt. ventet på den nye som skal hete Matchmaster, men som jeg ikke vet om har dukket opp i Norge ennå. Men for min egen del foretrekker jeg andre merker i foundation pga. trøbbelet med å finne en nøytral tone (Dior, Kanebo). Unnskyld romanen, men den kan jo hjelpe noen? Bare fint med utfyllende svar! Synes også at fargene ser enten veldig gule eller røde/rosa ut, men siden merket har fått så mye bra omtale så må de jo passe til noen. Liker godt at den har medium til fullt dekkevne og er mattende. Har sett litt på youtube filmer men det er ikke så lett å vite hvordan de ser ut ute i dagslys. Så blir ikke noe klokere.Kan bli litt forvirret av disse fargekodene ja. Leste på en blogg at man kan tenke MAC sine produkter som NC-not cool og NW-not warm. Jeg har veldig gulaktig hud, bør jeg da gå for en med gult i, eller en med rødt/rosa for å nøytralisere det gule?
Honesty Skrevet 11. september 2011 #8 Skrevet 11. september 2011 Dersom du bruker en foundation med en undertone som ikke matcher huden din, tipper jeg du kan bli seende syk og trøtt ut. Unntaket er visstnok dersom man har røde partier som man vil skjule, og da er gult greit. Veldig mange ute i verden har gultonet hud, men her i Skandinavia vet jeg sannelig ikke. Du må jo nesten bare prøve å bli sminket hos MAC, og se i dagslys hvordan fargen tilpasser seg huden.
Gjest ~Good&Bad~ Skrevet 11. september 2011 #9 Skrevet 11. september 2011 Det beste hadde jo vært å prøvd i butikk, men har ikke mulighet desverre. Ser de fleste med min hudtone bruker NW, men er usikker altså. Får bare søke litt rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå