Gå til innhold

Brødrene "mobber" søsteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg er hjemme, så blir jeg "mobbet" av brødrene mine.

Sier i mot meg hele tiden og usaklige diskusjoner rundt middagen ender med at de sier til meg at nå må du ikke fyre deg opp. Med en gang jeg sier noe, så er alt feil liksom.

Men de selv snakker om usaklige ting.

Greit nok med han som er 16, men han som er 23 burde vel begynne å bli voksen!

Har prøvd å si dette til foreldrene mine, men de sier bare at dem mener ikke noe med det.

Men hver helg så skjer dette, når alle er hjemme.

Og den eldre søsteren min sitter bare og ler når de begynner sånn, for jeg blir jo litt provosert og svarer jo. Men det ender med at alt jeg gjør blir feil.

Er 20 år og jeg blir oppriktig lei meg av dette!

Hvorfor kan vi ikke bare ha en normal samtale som voksne folk?

Kanskje de synes jeg er nærtagende, men folk er da forskjellige. Synes ikke de skal si at alt er feil som jeg gjør. Synes grensen er nådd!

Men foreldrene vil ikke ta det seriøst. Særlig ikke mamma.

De tenker sikkert at jeg tåler lite og ikke må bry meg. Men dette skjer hver middag hjemme, hver helg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som mitt tidligere forhold til min lillebror. Vi er heldigvis venner nå, og det er herlig å ha et godt forhold til ham!

Jeg synes du skal ta en ordentlig prat med din eldste bror. Ikke under middagen, men under fire øyne alene med ham. Forklar ham at du synes det er sårende at de "mobber" deg, og at du gjerne ønsker et annerledes forhold til dem. Hvis din eldste bror slutter å plage deg, vil sannsynligvis den yngste også slutte.

Lykke til!

Skrevet

Høres ut som mitt tidligere forhold til min lillebror. Vi er heldigvis venner nå, og det er herlig å ha et godt forhold til ham!

Jeg synes du skal ta en ordentlig prat med din eldste bror. Ikke under middagen, men under fire øyne alene med ham. Forklar ham at du synes det er sårende at de "mobber" deg, og at du gjerne ønsker et annerledes forhold til dem. Hvis din eldste bror slutter å plage deg, vil sannsynligvis den yngste også slutte.

Lykke til!

Takk!

Det hørtes egentlig ut som en god idé.

Skal prøve å få gjort det.

Og hvis han slutter så slutter forhåpentlig vis den andre også!

Skrevet

Dropp å dra hjem i helga.

Droppe hver helg, eller bare en?

Sånn at de kanskje tenker over hvorfor jeg ikke vil komme hjem altså?

Skrevet

noen uker. si du ikke kommer tilbake før de skjerper seg

Gjest gjest- silje
Skrevet

De terger deg sikkert fordi du lar deg terge, og derfor synes de det er så morsomt med en som reagerer på deres utfall.

Råd: Overse dem ;) Og henvend deg til dine foreldre der du bytter samtaleemne, så skal du se at "moroa" går kjapt over.

Skrevet

De terger deg sikkert fordi du lar deg terge, og derfor synes de det er så morsomt med en som reagerer på deres utfall.

Råd: Overse dem ;) Og henvend deg til dine foreldre der du bytter samtaleemne, så skal du se at "moroa" går kjapt over.

Er akkurat det de vil tror jeg!

Skal ta med meg forslagene deres her!

Tusen takk :)

Skrevet

Det er alltid artig å se hvordan mennesker åpenlyst ser hvilken patetisk måte en prøver å terge dem på, men fortsatt hopper i det med hodet først.

Eksempler:

Kvinnfolk hører hjemme på/kan ikke/bør osv

Du er ikke mannfolk om du ikke gjør *sett inn idiotisk sak* (Funker på hele vennegjengen (meg inkludert))

Skrevet

Så det er vanlig at søsken slutter å terge hverandre, altså? :P

Jeg har en eldre bror som stadig prøver å få meg i kok, og han er 40 nå. Jeg lar meg ikke terge lenger, men han gir ikke opp, det skal han ha.

Skrevet

Dropp hjemturen en stund så tenker jeg de tar hintet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...