Gå til innhold

sanger

Anbefalte innlegg

Skrevet

kun tre uker igjen til vår store dag og har blitt i tvil når det gjelder sanger.

hadde først tenkt å ha ett lite hefte med ett par-tre sanger, sammen med presentasjon av gjestene.

så ombestemte jeg meg og ville ikke ha sanger....

og så er jeg kanskje der at det kanskje bør være noen sanger likevel...

hva gjør dere andre?

jeg orker ikke sånne typiske, takk til våre hjem etc... men kanskje en morsom velkomstsang og takk for maten og kanskje en sånn midt i...

tips anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi har bestemt oss for å ike ha allsang under middagen. Både jeg og min forlovede er enige om at vi synes det er litt kleint, både med ferdigdiktede "velkommen" og "takk for maten"-sanger, og ikke minst de sangene foreldre, venner, søsken og øvrige skriver selv. Jeg er trønder (ikke fra tr.heim, men fra der vi snakker en sånn dialekt som ingen forstår), og min fam. skriver sanger på dialekt. Så det ender opp med at det er kun mamma, pappa, morfar og jeg som synger, og at det er kun pappa som synger riktig, fordi det er han som har skrevet sangen :P I fjor var jeg i et bryllup hvor de hadde diktet sang til brudeparet. De hadde brukt melodien Tore Tang, og den var skrevet på Egersund-dialekt... INGEN som forstod hva som skulle synges :fnise: og det var skikkelig pinlig :sjenert: hehe..

Vi kommer til å skrive på bryllupsbloggen vår at vi ikke ønsker allsang, men at gjestene er mer enn velkomne til å bidra med musikalsk underholdning, hvis de ønsker det :)

• Liker 1
Skrevet

skal vi ha noen sanger, skal jeg skrive de selv, eller rettere sagt skrive om sanger heter det vel... og de skal inneholde litt humor så de nettopp ikke blir kleine som du kaller det...

alle bryllup vi har vært i har det vært noen sanger og med stor deltakelse :-)

jeg får tenke litt til, men vært kjekt å høre fra andre som tenker å ha sanger og hvor de evt. har funnet sanger som det kan tas utgangspunkt i

Skrevet

Jeg og kjæresten er enige om at vi IKKE skal ha allsang.

Vi synes det er dritkleint, da...

Vi "tar det igjen" med andre såkalte morsomme ting ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg og kjæresten er enige om at vi IKKE skal ha allsang.

Vi synes det er dritkleint, da...

Vi "tar det igjen" med andre såkalte morsomme ting ;)

mulig det var vanskelig å lese hva jeg skrev? jeg spurte om det var noen som hadde tips å bidra med, spurte ikke de som ikke har noe konstruktivt å komme med.....

Skrevet

kun tre uker igjen til vår store dag og har blitt i tvil når det gjelder sanger.

hadde først tenkt å ha ett lite hefte med ett par-tre sanger, sammen med presentasjon av gjestene.

så ombestemte jeg meg og ville ikke ha sanger....

og så er jeg kanskje der at det kanskje bør være noen sanger likevel...

hva gjør dere andre?

jeg orker ikke sånne typiske, takk til våre hjem etc... men kanskje en morsom velkomstsang og takk for maten og kanskje en sånn midt i...

tips anyone?

Kanskje hun svarte på det som er uthevet?! Spør du så får du svar.. :filer:

• Liker 1
Skrevet

Vi skal heller ikke ha allsang under middagen og kaffen.....hvis ikke noen plutselig har laget en sang til oss da( håper egentlig ikke det) ....det er fordi vi egentlig ikke helt ser poenget i det, og synes det er litt kleint ja...vet jo aldri hvor mange som kan melodien osv...men vi har ei kjempeflink venninne som skal bidra med litt musikk underveis,ellers tror jeg folk helst vil prate og kose seg mellom talene.... Hvis du ikke vil ha sanger, trenger du jo ikke det, men du kan jo fortsatt ha en presentasjon av gjestene :)

Skrevet

Kanskje hun svarte på det som er uthevet?! Spør du så får du svar.. :filer:

vel....les hele innlegget mitt da.... ellers ingen kommentar. var i utgangspunktet ute etter tips og ikke etter hvor mange som synes det er "kleint" hva nå i alle dager som er så kleint med sang... men hver sin mening heldigvis :-)

og når det gjelder å ikke vite hvem som kan melodi.. har man sanger, velger man jo helst en melodi som de fleste kan vil jeg tro...

Skrevet

Du spurte jo hva gjør dere andre? Da svarer vi jo på hva vi andre gjør..... er ikke det greit da ? :)

• Liker 1
Skrevet

vel....les hele innlegget mitt da.... ellers ingen kommentar. var i utgangspunktet ute etter tips og ikke etter hvor mange som synes det er "kleint" hva nå i alle dager som er så kleint med sang... men hver sin mening heldigvis :-)

og når det gjelder å ikke vite hvem som kan melodi.. har man sanger, velger man jo helst en melodi som de fleste kan vil jeg tro...

Det viktigste er egentlig at teksten passer til melodien. Haltende vers som går på nødrim der man må hoppe over noen stavelser og forlenge andre er veeeldig ubehagelig å synge. Det fører til at flesteparten står og mumler fordi de liksom ikke bare kan stoppe synginga. Det er da det blir kleint.

Så lenge den som lager tekstene har en viss sans for låtskriving og klarer å unngå de store fellene, så kan det bli riktig så bra med allsang!

Mitt råd er å ikke ha for mye dill før maten (enten velkomsttale eller velkomstsang, ikke begge deler). Siden toastmaster gjerne skal komme med litt info før maten er det kanskje greiest å vente med sang til man har fått i seg litt å spise. Mens man venter på neste rett, for eksempel. Men det kommer jo litt an på hva slags opplegg man har, og om det er mange/lange taler og annen underholdning.

Skrevet

De hadde brukt melodien Tore Tang, og den var skrevet på Egersund-dialekt... INGEN som forstod hva som skulle synges :fnise: og det var skikkelig pinlig :sjenert: hehe..

:ler: veldig lett å syne med Egersund dialekt da :ler:

Hvor lager man bryllups blogg? Blir det litt som ei info side som gjestene kan gå inn å se på? Isåfall kjempelurt!!! :)

Skrevet

Vi skal ikke ha sanger, men synes sånn generelt at det er viktig med melodier som alle kjenner til når man skriver om sanger :Nikke:

Her er faktisk det enkle det beste synes jeg :)

Skrevet

Jeg var nylig i bryllup, og det var det første jeg har vært i uten sanger. Det var en enorm lettelse. :tommelsmil:

Skrevet

:ler: veldig lett å syne med Egersund dialekt da :ler:

Hvor lager man bryllups blogg? Blir det litt som ei info side som gjestene kan gå inn å se på? Isåfall kjempelurt!!! :)

Ja, spesielt til akkurat den melodien! :fnise:

Jeg lager en bryllupsside på hjemmesiden til bryllupsmagasinet. Her kan man fortelle om planen for dagen, legge inn hvem som skal være toastmaste, andre man kan kontakte, rett og slett en mer utfyllende side i tillegg til invitasjonen :) Det er også en egen blogg på siden, og jeg brueker denne til å fortelle fortløpende om forberedelsene vi gjør til bryllupet :)

Beklager avsporingen, TS :klemmer:

Skrevet

Ja, spesielt til akkurat den melodien! :fnise:

Jeg lager en bryllupsside på hjemmesiden til bryllupsmagasinet. Her kan man fortelle om planen for dagen, legge inn hvem som skal være toastmaste, andre man kan kontakte, rett og slett en mer utfyllende side i tillegg til invitasjonen :) Det er også en egen blogg på siden, og jeg brueker denne til å fortelle fortløpende om forberedelsene vi gjør til bryllupet :)

Beklager avsporingen, TS :klemmer:

Beklager også avsporingen Ts, ble bare så nysgjerrig.. :sjenert:

Oi, takk for tipset, det hørtes kjempe lurt ut, hadde tenkt å sende ut en info mail, men dette blir jo mye mer oversiktlig og fint. :blomst:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...