AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Hei! Jeg går videregående nå, medier og kommunikasjon og trives veldig godt. Jeg har alltid intr meg for film og filmproduksjon og har vært med og jobbet på spillefilm i fjor sommer, dette gjorde at jeg ble enda mer sikker på mitt valg. Jeg tror jeg kunne blitt en god leder, liker å ha kontroll og vite hva som skjer, gjerne fordele arbeidsoppgaver og komme med ideer etc. Innspillingsleder eller produsent ville jeg blitt. Men... Så igår begynte jeg å tenke litt... media generelt sett(tror jeg) er et veldig usikkert yrke, hvertfall innenfor filmproduksjon. Jeg har dyr og husdyr som f.eks gjør at jeg må kunne være med dem, kan ikke reise overalt og det gjør man jo når man jobbet på et filmsett. Må også ha en sikker inntekt, vet hvor viktig penger faktisk er i dagens samfunn, og hvertfall fremmover... Vil kunne ha en sikker inntekt så jeg slipper å tenke på hver eneste ting jeg kjøper, men er flink med å ikke kjøpe ting som jeg ikke trenger osv osv... Trenger litt råd.. Vet dere om yrker innenfor media/film der man har en sikker inntekt/ ikke reiser for mye? ELLER ANDRE YRKER? .. er veldig åpen for å høre om flere yrker! Men angående yrker, jeg er svak i matte, har hatt hull der helt siden barneskolen så der sliter jeg, har treer, så består jo, men algebra og alt det der....huff. Ligger bra ann med mye 5ere ellers. Veldig stå på menneske som vil nå målene mine. Vil gjerne ta en "bred" utdannelse og bli ferdig med det nå som jeg er ung og kan, og utdanne meg til noe som gjør at jeg kan være sikker på å få arbeid senere, sikrere enn feks film hvertfall. Og sikker inntekt. Vil gjerne ta en utdanning som gjør at jeg kan velge litt. Langt innlegg, men håper på svar... jeg er bare atten, men synes det er viktig å begynne å tenke på dette allerede nå, for neste år er jeg ferdig på vgs og da er det bare å stå på videre.... kom med alle slags forslag, men ikke der det er mye matte... har interesse for hest/dyr/landbruk også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå