Gå til innhold

Raring på t-banen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det skjedde noe merkelig og helt random med meg på t-banen i dag. Jeg satt i banen og leste en bok, og så satt det en mann foran meg. Plutselig sa han bare:" Du har så fine hender" til meg. Av en eller annen grunn synes jeg at det var litt småekkelt og jeg tok hendene mine i lomma da. Jeg svarte ikke noe, fordi jeg synes det var så rart.. Det er vel ikke sånt man sier til vanlig haha! Så kleint og rart. Han gikk av på neste stasjon så trengte ikke å flytte meg. Hvorfor forteller jeg dette her? Nei si det, jeg synes det bare var så rart og lurer på om sånt er normalt.

Når jeg tenker på det nå knekker jeg sammen. Hva er det folk går rundt og tenker på? Har noe sånn helt "random" og rart skjedd med dere noengang? Hvordan reagerer dere da? Kom med deres historier! :P

Håper ikke jeg ser den mannnen igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noiaen lenge leve. Jeg hadde bare kastet et blikk på ham, smilt og sagt takk, det var pent sagt.

Det kan være så enkelt som at han mente det og hadde baller nok til å si det høyt, i motsetning til nordmenn flest.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du skal legge ut et bilde av hendene dine på en av bildetrådene. De er sikkert veldig fine. :jepp:

Skrevet

Det skjedde noe merkelig og helt random med meg på t-banen i dag. Jeg satt i banen og leste en bok, og så satt det en mann foran meg. Plutselig sa han bare:" Du har så fine hender" til meg.

Det var sikkert han der fyren som la ut sine 7 beste sjekkereplikker her på kg. Han fikk jo så dårlig respons, så han ville sikkert prøve noe nytt. :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Kom på flere t-banehistorier av det der! Er mange rare folk der ute, men de fleste tar tydeligvis t-banen når jeg gjør det.

1) Jeg var på banen med en venninne for en god del år siden, vi gikk vel på videregående eller noe. Vi satt på det ene setet, hun satt nærmest vinduet, og overfor henne satt en mann som ligna litt på julenissen (langt grått hår og skjegg). Han satt helt stille, og plutselig ropte han ut: JEG MÅ TA ØKSAAA!! Vi hoppa omtrent i setene, og turte ikke se på ham engang. Resten av turen var han helt stille!

2) En fyr sattt på en toseter for seg selv og snakka HØYT om helt totalt ulogiske ting. Det han sa var norsk, men det hang ikke sammen. Husker ikke lenger hva han sa, men det var omtrent sånn: "Teppene må henge på veggen, også er det en lyskaster der borte på kiosken, vi må huske å legge håndkremen i bussen...!" Bare rot. og jeg tenkte "du veit du bor i Oslo når noen sitter og prater galemannsprat med seg selv, og ingen tilsynelatende reagerer i det hele tatt!".

3) En mann som satt i rullestol og tydeligvis var veldig ensom. Han var helt psykisk frisk, (altså ikke noe psykisk funksjonshemmet eller noe) og veldig skravlesjuk. Prata med meg i ett sett om broren sin og onkelen sin og hvor han hadde vært i går, så jeg ikke kom meg videre. Jeg smilte og nikka og prøvde å være hyggelig, men det var egentlig ganske ekkelt, ettersom han sperra veien for meg med rullestolen.

4) Ikke t-banehistorie. I London da vi hadde vært ute på byen og skulle gå hjem til hotellet. Nederst i en gate hørte vi noen rope "WALKING STRAIIIGHT!", også kom en fyr gående i full fart nedover bakken med målbevisst blikk rett ut i ingenting. Da gjaldt det egentlig bare å flytte seg før man ble gått ned.

Skrevet

2) En fyr sattt på en toseter for seg selv og snakka HØYT om helt totalt ulogiske ting. Det han sa var norsk, men det hang ikke sammen. Husker ikke lenger hva han sa, men det var omtrent sånn: "Teppene må henge på veggen, også er det en lyskaster der borte på kiosken, vi må huske å legge håndkremen i bussen...!" Bare rot. og jeg tenkte "du veit du bor i Oslo når noen sitter og prater galemannsprat med seg selv, og ingen tilsynelatende reagerer i det hele tatt!".

hørest ut som den mannen som avogtil satt på t-banen og snakket høyt om slike ting. Skravla gikk i ett og lyden var gjennomskjærende (akkurat som stemmen til han skuespilleren som spilte Elling) tok opp alt fra politikk til slike ting du nevner lenge siden jeg har sett han nå, men det var nesten som man måtte høre etter også når han snakket..

Skrevet

1) Jeg opplevde en gang å bli skjelt ut på t-banen, vi var en stor gjeng jenter som hadde en lite vors men var ikke sånn at vi lo høyt og sånn typisk vors-altfor fulle-ut på byen-opplegg. Satt egentlig bare 10 stk og pratet rolig. Så gikk 8 stk av, og jeg og ei til satt igjen - og da snudde denne mannen seg og sa "Er dere klar over hvor ufattelig dumme og patetiske dere er? Dere er så utrolig store idioter at dere ikke ser det en gang."

Så sa jeg, "ok, har du en begrunnelse?"

"Nei, men dere er bare så jævla dumme. Og dere ser det ikke selv en gang".

Hadde i utgangspunkt bare lyst å sitte på videre på banen og høre litt på denne litt spesielle mannen og få fram en begrunnelse, men ville heller hjem enn å ende opp med å kaste en hæl i hodet på han...

2) Satte på banen, ganske så tom vogn. plutselig kom det en og satte seg foran meg og sa "hei!"

og jeg svarte "hei" tilbake for å være høflig.

Også sa han "Går det bra?"

Nå begynte jeg å føle litt på det, og svarte "Ja, men kjenner jeg deg?"

"nei, bare lurte på hvordan det gikk." Også gikk han av.

Fikk en feeling av at hvis jeg ikke var trygg og svarte tilbake, hadde han stalket meg gjennom hele turen på denne tomme banen. (Nå er jeg litt paranoid, but who knows?!)

Skrevet

Nordmenn generelt skvetter jo til bare en fremmed sier "hei/hallo" til dem, så reaksjonen din forundrer meg ikke! Man tror jo personen er gal hvis han snakker til deg når du ikke kjenner ham.:fnise:

Det var jo veldig hyggelig sagt av ham da, er ikke alle som legger merke til hender liksom. :P

Skrevet

På t-banen møter man mange spesielle folk. Noen av de er veldig morsomme også. :fnise:

1) Når jeg satt i t-banen engang; dørene skulle akkurat til å lukkes, så "hopper" en mann inn. Han hoppet sånn superman-aktig og landet på magen. Så kom det en gruppe gutter til ham:"Går det bra med deg eller?". Han:"jaja, jeg kunne ikke hatt det bedre!" Også var han SKIKKELIG glad og happy og smilte - som om han hadde gjort noe umulig. :fnise:

2) En gang når jeg sto på togstasjonen, så kom det en mann. Han satte seg på huk og begynte å snakke HØYT til seg selv. Det virket som han hadde en samtale meg seg selv eller noe. Plutselig begynte han å le innimellom, ordentlig latterkrampe. Må innrømme at jeg trodde han var gal eller noe:P Det morsomste er hvordan folk later som de ikke ser han/bare ignorerer ham.

Det er faktisk veldig underholdende å sitte på t-banen!:P Ts, det var hyggelig kompliment, men jeg skjønner at det er kleint. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns oslo var ekstremt forknytt før, det har blitt bedre ettersom byen har vokst med ca 200.000 innbyggere, og pga innvandring og andre kulturer, men før så var det sånn at du var helt fruitcake om du prøvd å være hyggelig i hverdagen, på bussen, banen etc. Jeg syns faktisk det var vanskelig en stund etter å ha bodd i usa en periode, hvor det er mye mer smalltalk og vennlighet syns jeg. Så jeg syns oslo var veldig kald før, og om du brøt stillheten i t banevogna for å spørre om klokka eller noe ganske enkelt så var det som du hadde brutt en hellig lov og alle stirret stygt på deg eller totalt ignorerte deg og ikke svarte, men syns det er mye bedre nå enn før. Heldigvis, trives bedre med en høyere terskel for prating personlig.

Skrevet

ehh trives bedre med en lavere terskel mente jeg sf

Skrevet

Håper ikke jeg ser den mannnen igjen.

Det er nok en mann som har missfortått dette med å vise initiativ.

Skrevet

Jeg skulle tøyse litt med noen auf-er jeg så på t-banen. Har du hørt om han derre aufern som skulle ut og grille på utøya? spurte jeg dem. De så på meg med de styggeste blikket jeg har sett hos noen menneske, hallo, jeg er ikke breivik fortalte jeg dem, slapp av. Og dere ødelegger vitsen med de stygge blikkene deres. Ok, jeg tar en annen, har dere hørt om de tre ungdomspolitikerne som skulle møtes på en øy ha med seg bare en ting hver?

Han første sv`en, som vi bare kaller svein som hadde med lommelykt, og han andre var auf`ern vi bare kaller auffern og hadde med fiskestang, den siste var frp`ern som hadde med seg.... - det er vel ikke breivik avbrøt dem meg? Hallo, faen ødelegge poenget på vitsen igjen!

Hva er det med folk? Hadde noen fortalt meg en morsom vits på t-banen så kan det godt hende jeg hadde begynt og le, jeg synes det er litt stas jeg at folk tør.

• Liker 2
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Denne er en blanding av litt søt og fæl:D Jeg satt på banen til skolen og satt innerst på de fireseterne og ved siden av meg satt en helt vanlig mann og duppet. Plutselig sklei hodet hans ned på skulderen min og jeg turte ikke gjøre noe, så jeg endte med å kjøre tre ekstra stopp fordi jeg ikke ville vekke ham.

Han var innmari flau når han våknet, og da ble det bare litt søtt egentlig. Stakkaren var sikkert en sliten familiepappa som var innmari trøtt :fnise:

• Liker 1
Skrevet

sittet på en buss hvor en mann skrek ut i luften "du skulle hatt bank du. vi kan ikke bo i dette landet med sånne som deg" jeg snudde meg å så på han. det skulle jeg ikke gjort. for han snappet det opp og ble enda verre. så folk prøvde å ikke se på han. til slutt sluttet han. så ikke ut som om det var rettet mot en bestemt person

Skrevet

"Vi har for mange sånne som deg her i landet. Muslimer er bare bråk, vet du det?"

Jeg bare tenkte: ey, jeg er ikke muslim engang. Nå er jeg litt brunere enn nordmenn(har foreldre fra et annet land), og jeg og norske kompisen min bare satt der og lo av ham. Han var visst full eller noe. :gjeiper:

Jaja, mange merkelige folk ja, men det du fikk høre var jo bare søtt da :gjeiper:

Skrevet

Hahah! Venninna mi møtte også en mann som sa til henne:"du har fine hender". Hva er det med menn og hender??

Menn er rare skapninger. Hender liksom. :fnise:

Skrevet (endret)

Hoho! Folk på banen, ja!

Er en fyr jeg møter på 3'ern til stadighet. Blander seg inn i folks samtaler, sier ting som ikke gir mening og gjør det generelt ubehagelig for folk.

En gang møtte jeg en annen fyr på banen som krevde at jeg viste legitimasjon og viste meg noen identitetspapirer fra Sovjet eller noe sånt. Da jeg nektet begynte han og rope og skrike til meg at jeg var landssviker og burde brenne i helvete og at han faktisk var general!! og han skulle hente politiet og de skulle banke driten ut av meg for jeg var en jævla fitte! Jeg gikk vekk fra han, men han fulgte etter og da sa jeg så bestemt jeg bare kunne at "Kom deg vekk fra meg." Han prøvde å slå etter meg et par ganger også. Heldigvis var jeg med samboeren min.

Folk rundt ble jo helt forskrekket og det var en svæær fyr som satt ved siden av oss som reiste seg og stilte seg i mellom. Det viste seg at han er MMA-trener og greier, så jeg var nok ikke i noen fare dersom det generalen hadde angrepet. :fnise:

Endret av MarteM
  • Liker 1
Skrevet

Satt ved siden av en GAMMEL mann som klarte å helle i seg en helflaske whisky fra Stortinget til Karlsrud ... Når han ikke var opptatt med å gulpe nedpå sang han 17. mai-sanger for full hals...

Det morsomste med dette er at det har skjedd to ganger, andre gangen hadde jeg med en kompis som har hørt historien flere ganger...

• Liker 1
Skrevet

Mange raringer på t-banen, ja. Men det rareste jeg har opplevd var en dag den gikk i rute.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...