Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker en mascara fra Helena Rubinstein, men de har den ikke på parfymeriet her jeg bor, og heller ikke på flyplassen. Så tenkte jeg skulle se om jeg fant den på nett, men på strawberrynet kosta den 210kr og da blir det jo over tollgrensa. Så lurte på om noen vet hvor mye det blir for å hente det ut?

For det tilegget er vel på samme sum uansett hvor mye det er over grensa, så lønner det vel seg ikke uansett?:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strawberrynet betaler jo (som regel) tilbake moms og tollgebyret.

Skrevet

Fra http://no.strawberrynet.com/customer-service/faq/#21

Spm. Må jeg betale skatt/toll?

A. Det kommer an på destinasjonen.

Vi sender til over 200 land rundt omkring i verden og de fleste land (spesielt USA, Australia, Sør-Korea) tillater åpen handel over internett og vil ikke pålegge tollavgifter på små pakker som kommer inn i landet.

Moms forhåndsbetales på pakker som sendes til Danmark, Irland, Nederland, Polen, Spania, Svergie og Storbritannia. Dette betyr at det ikke vil påkomme ektra kostnader for moms og at de fleste kundene våre vil oppleve kortere leveringstider.

Vi dekker kostnadene dine dersom du blir pålagt å betale tollavgift. Vi gjør dette ut av godvilje og ikke plikt. Hvis du mottar ekstra omkostninger, vennligst hent pakken, betal gebyret og send inn et tilbakebetalingsskjema for tollavgifter, sammen med kvitteringen fra tollen. Vennligst merk deg at denne tjenesten ikke er tilgjengelig for forsendelser til Kina.

Vennligst noter deg at alle krav om tilbakebetaling må gjøres innen 6 måneder fra bestillingsdatoen.

Skrevet

... Så lurte på om noen vet hvor mye det blir for å hente det ut?

For det tilegget er vel på samme sum uansett hvor mye det er over grensa, så lønner det vel seg ikke uansett?:(

Det midlertidige utlegget ditt (som Strawberrynet tilbyr å refundere):

Forenklet tollbehandling kr 117,- (for varer mellom 200,- og 1000,-) + 25% mva

Skrevet

Takk for svar:)

Men virker jo som mye stress å få de til å betale tilbake da iogmed at jeg må sende kvitteringen per post(har ikke scanner eller noe sånt).

Nei ser vel ut til at jeg må lide meg til en bytur for å få tak i mascaraen min da:p

Skrevet

Takk for svar:)

Men virker jo som mye stress å få de til å betale tilbake da iogmed at jeg må sende kvitteringen per post(har ikke scanner eller noe sånt).

Nei ser vel ut til at jeg må lide meg til en bytur for å få tak i mascaraen min da:p

Jeg tok bilde med iphonen og la inn på dataen sånn. Fikk pengene tilbake en uke etterpå :) Fra strawberrynet.

Skrevet

Ja, det går fint å ta bilde. Bruk gjerne makrofunksjon hvis du har det, og få teksten i fokus og lesbar. Det er ganske vanlig på de fleste digitalkameraer og mobilkameraer som ikke er kjempegamle. Det er ikke stress i det hele tatt!

Skrevet

er vel 25% på kosmetiske produkter pluss 100 og noe i tollbehandlingsavgift

Skrevet

Ja, det går fint å ta bilde. Bruk gjerne makrofunksjon hvis du har det, og få teksten i fokus og lesbar. Det er ganske vanlig på de fleste digitalkameraer og mobilkameraer som ikke er kjempegamle. Det er ikke stress i det hele tatt!

:nikker:

Tar meg kun noen minutter. Bra timebetaling. :)

Skrevet

er vel 25% på kosmetiske produkter pluss 100 og noe i tollbehandlingsavgift

Presisering: Spørsmålet var "Hvor mye i toll?"

Det er ikke toll på kosmetiske produkter. Men man må betale moms og tollbehandlingsgebyr på varer over NOK 200,-.

.... Forenklet tollbehandling kr 117,- (for varer mellom 200,- og 1000,-) + 25% mva

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...