Gå til innhold

Hvordan se korrekt inntekt på skattelistene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

I dag var jeg og samboeren min inne på skattelistene. Som vist på bildet, så har jeg alltid trodd at man ser den korrekte inntekten på Nr. 2. Mens han sa at man ser den på Nr. 1.

Hva er egentlig rett? Ble så usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

I dag var jeg og samboeren min inne på skattelistene. Som vist på bildet, så har jeg alltid trodd at man ser den korrekte inntekten på Nr. 2. Mens han sa at man ser den på Nr. 1.

Hva er egentlig rett? Ble så usikker..

post-44580-0-29716600-1315580213_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke korrekt inntekt på noen av dem, heldigvis.

Hva tror du blir mest korrekt?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1 er det inntekt minus alle fradrag du ser, på 2 er et estimert fradrag lagt på for å simulere en mer reell inntekt.

Men dersom du ikke vet noe i det hele tatt om økonomien til vedkommende sier ikke disse tallene så mye om bruttoinntekten. Hvor mye lån (renter) man har, hvor langt man reiser til jobb, hvilke naturalytelser man har i jobben, aksjeutbytter, sykdomsutgifter osv osv påvirker tallene som står her, så hvis man ikke vet noe om blant annet disse faktorene (og mange fler) sier ikke disse tallene så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper sånn snoking snart blir forbudt. Det skal i hvert fall strammes inn til høsten så man må være innlogget for å se tallene. Men vil det også gjelde for tidligere år, eller blir det liggende ute og kan googles for alltid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1 er det inntekt minus alle fradrag du ser, på 2 er et estimert fradrag lagt på for å simulere en mer reell inntekt.

Men dersom du ikke vet noe i det hele tatt om økonomien til vedkommende sier ikke disse tallene så mye om bruttoinntekten. Hvor mye lån (renter) man har, hvor langt man reiser til jobb, hvilke naturalytelser man har i jobben, aksjeutbytter, sykdomsutgifter osv osv påvirker tallene som står her, så hvis man ikke vet noe om blant annet disse faktorene (og mange fler) sier ikke disse tallene så veldig mye.

Takk for svar :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...