Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snitt fra vgs: 5

Best i disse fag på skolen: Norsk, Samfunnsfag, Rettslære, Geografi, Engelsk, Religion, Psykologi, Sosiologi, den type fag.

Verst i disse fagene: Matte, Fysikk, Kjemi

Liker skrivefag utmerket godt. Elsker å produsere lange oppgaver, men liker også muntlige diskusjoner og å høre på forelesinger. Kan gjerne jobbe med noe praktisk også, hvis det er i det rette yrket.

Jeg ønsker at utdanningen kan gi meg en jobb som man kan tjene godt i (viktig), der man kan tenke og bruke hodet (også viktig) og i et yrke hvor det er mangel på mennesker eller lett å få jobb på landsbasis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Statsvitenskap? Rettsvitenskap eller jus? Litteratur? Du kan ta en bachelor, deretter pedagogikk og bli lærer?

Skrevet

Statsvitenskap? Rettsvitenskap eller jus? Litteratur? Du kan ta en bachelor, deretter pedagogikk og bli lærer?

Jeg er så usikker på om det er gode muligheter for å få jobb innenfor statsvitenskap. Jus kunne jeg tenkt meg, men er redd for at det blir litt for vanskelig? Kanskje bare prestasjonsangsten min som prater, hehe. Hva kan man bruke litteratur til?

Paleontologi.

Det høres interessant ut. Vet du noe mer om det?

Skrevet

Jeg kan ikke komme med noen klar anbefaling, men på åpningsinnlegget ditt tolket jeg jurist ganske klart ;-)

Skrevet

Jeg kan ikke komme med noen klar anbefaling, men på åpningsinnlegget ditt tolket jeg jurist ganske klart ;-)

Jus eller psykologi :)

Både jus og psykologi snakker veldig til meg. Dette er typen yrke jeg ønsker å ha, ja. Jeg er bare realistisk og tenker på at opptakskravene er så høye. Jeg har trossalt bare 5 i snitt fra vgs, og er usikker på om det holder?

I tillegg har jeg en slags redd for å komme inn på et av disse studiene og innse at jeg har valgt feil eller ikke får til det som skal gjøres. Men det handler vel kanskje ikke direkte om studieretning, men heller den usikkerheten inni meg.

Skrevet

Du skal ikke være redd for å velge feil. Det er det mange som har gjort, og det er absolutt ingen krise. Jeg har selv byttet utdanning etter første året. Bare det å studere ett år, gjorde i seg selv det lettere å finne den rette plassen for meg.

Ps. jeg tenkte også juss da jeg leste startinnlegget! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...