Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nesten daglig et problem når jeg skal logge meg på nettet på min bærbare datamaskin (med Vista). Jeg må hele tiden gå inn på "Velg nettverk" og så oppdatere den om og om igjen for at det nettverket jeg skal ha viser seg på listen over nettverk. Noen ganger går det automatisk, men det er de gangene jeg må sitte i 5-10 minutter og oppdatere jeg trenger noen råd om.

Jeg kan på samme tid logge meg på med både mobil og nettbrett og det går så raskt som bare det, har aldri noe problem der. Jeg må for ordens skyld si at jeg som regel ikke logger meg på med dette, for å gi pc-en "plass" til å jobbe alene.

Jeg kan ikke gjøre noe med ruteren, for jeg leier og deler nettverk med utleierne, men siden dette problemet oppstår også når utleierne ikke er hjemme og de sjelden bruker nettet mer enn til regninger (altså maks en halvtime) og ikke på den tiden jeg starter opp, så regner jeg med at feilen ligger på min data. Men jeg vet ikke hvor jeg skal lete etter en løsning, så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg.

Endret av sofie777
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som har en løsning i dag?

Skrevet

Takk, Nedfall, men det er ikke dette som er problemet. Jeg ser ikke navnet på mitt nettverk før jeg har oppdatert "koble til nettverk" mange ganger.

Skrevet

Presisering: Jeg ser alle nabonettverkene, men de kan jeg jo ikke logge meg på. Jeg får også logget meg på mitt nettverk alle andre steder, men ikke på min hoveddatamaskin. Kun etter mye oppdatering, restart og mer oppdatering, er nettverket mitt synlig på listen.

Skrevet

Når alt er OK på maskinen og du er logget på nettet, kan du da gå og sjekke om ditt hjemmenettverk er satt til automatisk tilkobling og at den skal alltid koble til dette nettverket hvis det er i nærheten ? Det finner du inne på Kontrollpanel over nettverksinstillinger.

Skrevet

Den logger seg på nettet når nettverket kommer opp på listen, men ikke før. Noen få ganger (ca en gang i uken) kommer nettet mitt opp med én gang.

Skrevet

Ok, og når du først er koblet til nettet, viser det da gode signaler eller er f.eks bare 2 streker?

Skrevet

Det viser tre streker, det har det alltid gjort, siden ruteren står i en annen etasje enn der jeg bor (jeg bor i kjelleren og leier). Men når nettet først er på er det ok fart, ikke best alltid, men greit nok, må sjelden (eller aldri) vente forferdelig lenge på at en nettside skal åpne seg.

Skrevet

Ok, jeg skriver en melding til deg på PM istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...