Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har bestillt noen ting fra iHerb for første gang. Var interessert i kjøpe Nattlysolje, men tok med noen andre ting jeg hadde lyst til å prøve også.

Fikk brev fra posten om at sendingen inneholdt legemidler som ikke er lov til å importere til Norge at sendingen sendes tilbake.

Her er det jeg bestilte:

Now Foods, Melatonin, 3 mg, 180 Capsules

Now Foods, L-OptiZinc, 30 mg, 100 Capsules

Now Foods, Super Primrose, Evening Primrose Oil, 120 Softgels

Hva er ulovlig her?

Jeg har fortsatt lyst på Nattlysolje og tenker å gjøre et nytt forsøk. Men da må jeg passe på å ikke "slenge med" det som er ulovlig slik at neste sending også blir returnert..

Må jeg fortsatt betale iHerb? Hvordan funker dette?

Tusen takk for svar :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg vet er Melatonin reseptbelagt i Norge. Er nok derfor.

Vil tippe at du må betale til iHerb, men du kan jo bare sende dem en mail å spørre?

• Liker 1
Skrevet

Alt av kosttilskudd, legemidler og lignende er ikke lov til å sende inn til Norge:/

Gjest BabyBlue
Skrevet

Alt av kosttilskudd, legemidler og lignende er ikke lov til å sende inn til Norge:/

Hvorfor har jeg da fått to bokser med nattlysolje fra iherb? :lete:

Skrevet (endret)

Melatonin er reseptbelagt, ja. Du burde uansett ikke bruke det med mindre det er i samråd med lege. Det kan ha stygge bivirkninger, og bør kun prøves som siste utvei.

Edit: Forresten så er 3 mg rimelig mye. De jeg fikk på resept hadde 2mg, men den anbefalte dosen for kvinner er 0,3-0,5 mg. Er de i tillegg depottabletter, kan de ikke deles opp uten å miste den jevne fordelingen de skal ha.

Endret av Antlers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...