Mynona Skrevet 9. september 2011 #21 Skrevet 9. september 2011 Jeg har faktisk opplevd at de tok alle lighterne mine her i Europa. Tror det var enten Schiphol eller Frankfurt. Og det stemmer at brunost ser ut som sprengstoff, det får samme farge, og det har ca samme tetthet.. Jøss, jeg har hatt mange lighetere rundt i lommer og i veska både på frankfurt og schipol jeg... hmmm...
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #22 Skrevet 9. september 2011 Noen som vet om man kan sjekke inn på nett når man skal til USA?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #23 Skrevet 9. september 2011 Jeg har faktisk opplevd at de tok alle lighterne mine her i Europa. Tror det var enten Schiphol eller Frankfurt. Jeg synes det er utrolig rart at noen lar en ta med lightere på fly. Jeg mener, 150 ml tannkrem er fy-fy, mens lighter som kan sette fyr på medpassasjerer er ok.
Mynona Skrevet 9. september 2011 #24 Skrevet 9. september 2011 Noen som vet om man kan sjekke inn på nett når man skal til USA? Det kan du nok, men du må uansett innom skranke å vise pass på Gardermoen. Vet ikke hvorfor.
Gjest Badabing Skrevet 9. september 2011 #25 Skrevet 9. september 2011 Jeg synes det er utrolig rart at noen lar en ta med lightere på fly. Jeg mener, 150 ml tannkrem er fy-fy, mens lighter som kan sette fyr på medpassasjerer er ok. 150 ml tannkrem kan jo være sprengstoff forkledd som tannkrem. Det ble en regel etter den London-terroren hvor de hadde planlagt å bruke flytende sprengstoff. http://en.wikipedia.org/wiki/2006_transatlantic_aircraft_plot Og sprengstoff er jo litt skumlere enn en enkelt lighter. Tror man skulle greid å overmanne en som løp rundt og truet med en lighter
My_Lady Skrevet 9. september 2011 #26 Skrevet 9. september 2011 Dette står på sas sine sider om lightere : Det er lov å ha én lighter med seg hvis brennstoffet/væsken er helt absorbert i et fast materiale.
My_Lady Skrevet 9. september 2011 #27 Skrevet 9. september 2011 Alle passasjerer som reiser til USA, må oppgi informasjon om bostedsland og adressen der de skal bo ved ankomst (gatenavn og husnummer, by, postnummer og stat) ved innsjekking. Hvis dette ikke blir oppgitt, kan flyselskapet nekte å frakte passasjeren. Man kan gjøre dette før man reiser også, men det er altså ikke nødvendig. Reiste til Usa i sommer og skal dit neste måned så dette er jeg ganske sikker på. God tur TS
Pentu Skrevet 9. september 2011 #28 Skrevet 9. september 2011 Noen som vet om man kan sjekke inn på nett når man skal til USA? Jeg gjorde det sist jeg fartet over fjorden ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #29 Skrevet 9. september 2011 Det kan du nok, men du må uansett innom skranke å vise pass på Gardermoen. Vet ikke hvorfor. Mener du innsjekkingsskranke, eller i vanlig passkontroll?
Mynona Skrevet 9. september 2011 #30 Skrevet 9. september 2011 Mener du innsjekkingsskranke, eller i vanlig passkontroll? Innsjekkingsskranke. jeg gikk på selvinskjekkingsboksene, men fikk ikke ut bagasjelapp, for jeg måtte innom skranken. Det måtte alle som skulle til USA sa damen...
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #31 Skrevet 9. september 2011 Innsjekkingsskranke. jeg gikk på selvinskjekkingsboksene, men fikk ikke ut bagasjelapp, for jeg måtte innom skranken. Det måtte alle som skulle til USA sa damen... Jeg skal ikke ha noen bagasjelapp da jeg kun har håndbagasje.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #32 Skrevet 10. september 2011 Reisesyketabletter og diaremedisin er lurt. Du vil ikke bli syk på flyet.
Pentu Skrevet 11. september 2011 #33 Skrevet 11. september 2011 Reisesyketabletter og diaremedisin er lurt. Du vil ikke bli syk på flyet. Jeg anbefaler på det sterkeste sovetabeletter.
solkrem Skrevet 11. september 2011 #34 Skrevet 11. september 2011 (endret) Sovetabletter hadde i alle fall jeg aldri turt. Hadde vært kjipt for de som sitter nærmere vinduet om jeg bare sover hele tiden og de ikke klarer å vekke meg Jeg vil anbefale å ha med lesestoff. Ikke alltid man har like lyst til å se på skjermen foran seg, og så blir det fort litt venting på flyplassen. Endret 11. september 2011 av solkrem
Pentu Skrevet 11. september 2011 #35 Skrevet 11. september 2011 Sovetabletter hadde i alle fall jeg aldri turt. Hadde vært kjipt for de som sitter nærmere vinduet om jeg bare sover hele tiden og de ikke klarer å vekke meg Jeg vil anbefale å ha med lesestoff. Ikke alltid man har like lyst til å se på skjermen foran seg, og så blir det fort litt venting på flyplassen. Da er det ikke verre enn at du spør personen ved siden av deg om dere kan bytte plass fordi du vil sove :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå