Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest shirelle
Skrevet

Jeg har begynt mitt første år på et studie nå, og har planer om å dra på utveksling til USA enten 3. eller 4. semester. Vet ikke om jeg får dra 3.semesteret, men hvis jeg får, så er det da jeg helst vil dra.

Boligen på campus der kommer til å koste ca 7000 kr i måneden, og da har jeg bare 2000 kr igjen av stipendet. Så må jo spare opp en del penger. Tenkte på ca 40.000, tror dere det er nok? Skal ha penger til å reise og shoppe og sånt, vil ha nok penger til at jeg kan leve livet litt :) Dere som har vært et halvt år på utveksling i USA, hvor mye penger hadde dere med?

Og er det mulig å få noe lån fra lånekassen til bolig, da det er ganske mye mer enn hva det koster å bo i Norge?

Noen som har reist på utveksling i 3.semester forresten? (bachelor)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7000 kroner for en bolig på campus i USA? Er det det billigste du fant? Høres helt idiotisk ut, og i så fall tipper jeg at boarding (mat) er inkludert i det?

7000 kroner er en ganske vanlig pris her i Norge også, kjenner mange som betaler rett under det her. Så noe ekstra hjelp fra Lånekassen får du nok ikke.

Jeg var et helt år på utveksling til USA, og jeg tviler på at du får så mye tid til å reise som du tror. Selv dro jeg en eneste tur, og det var en rundtur i Texas liksom. Du er tross alt student, forsøk å opplev området RUNDT DEG fremfor å reise rundt om kring i USA.

Gjest shirelle
Skrevet

Det er det det koster, på det universitetet bor alle utvekslingsstudentene i samme bolig, og det koster så mye. Mat er ikke inkludert. Har ikke så lyst til å bo privat, så da er det det eneste som er. Har ikke tenkt å reise så mye i selve skoleåret, men på slutten når jeg er ferdig, tenkte jeg :) 7000 for et lite enkeltrom er det ikke veldig mange steder i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...