Lilila Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Datra mi har fått eksem. Fikk med kortisonsalver fra legen, men de anbefalte også å bruke fuktighetskrem, men ikke hvilken, eller hva slags? Noen som har noen tips?
PepsiMax Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 Jeg har brukt apobase Funker fint fordi den er så fet så den gir masse fuktighet!
Gjest luri Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Jeg har brukt vaseline care, den du kjøper på butikken. Apobase blir for tykk for meg, det begynner bare å klø enda mer.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Decubal sine er helt geniale. Kjenner to stykker som har blitt kvitt seboreisk eksem etter å ha begynt med deres produkter.
Gjest wenche Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Apoteket har en krem som heter Aderma. Den blir anbefalt å brukes etter at du har smørt med kortisonkrem, for å styrke huden. Hjelper også mot tørr hud.
Gjest gurimalla Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Apoteket har en krem som heter Aderma. Den blir anbefalt å brukes etter at du har smørt med kortisonkrem, for å styrke huden. Hjelper også mot tørr hud. Jeg kan også anbefale Aderma, krem for ekstra tørr hud. Både snuppia og jeg har god erfaring.
Mamma1 Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 Aderma og apobase er gode kremer. Jeg og døtrene mine har alltid slitt med eksem, og kortison vil man jo helst unngå. Jeg prøvde nettopp den nye kremen som heter dexem, med fantastisk godt resultat. Anbefales.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #8 Skrevet 9. september 2011 Kommer litt an på hva slags type eksem det er, på noen kan A-krem være god (nuppeeksem). På de fleste andre typer eksem ville jeg forsøkt A-derma Exomega Balm. http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-868375.aspx
liv Skrevet 9. september 2011 #9 Skrevet 9. september 2011 jeg smurte guttungen med Aderma sin xoderma eller hva den het, hvit og grønn tube/pumpeflaske. Smurte et par ganger pr dag på eksemet og resten av kroppen en gang pr dag. Så oljebad et par ganger i uka.
Sugerøret Skrevet 9. september 2011 #10 Skrevet 9. september 2011 (endret) ettersom hun er et barn,kan kremer med karbamid,Canoderm 5% svi litt.Men min erfaring (har 14års erfaring med eksem på barn) fungerer den godt sammen med f.ek.Ceridal fettkrem Her har vi prøvd alt av kremer som fåes (apobase rød og blå,A-Derma håndkrem Decubal Intensive krem ,Locobase fet krem ,Decubal Recover Cream,Locobase Repair krem) Samme for dusj produkter av ymse slag,inkl. oljer.Nå bruker vi kun Neutral sine og det fungerer godt. Fant ut at canoderm+ ceridal sammen= null eksem her.Og barnet har slitt med eksem over hele kroppen,brukt sterke kortisonpreparater osv. Men komboen av disse kremene har fungert utrolig bra,sammen med kortisontrappen (bruk av sterke sterioder,så svakere ettersom eksemet forsvinner) Vær klar over at enkelte atopikere (som min f.eks) ikke tåler oljer da disse kan tette igjen porer og gi mer irritasjon.Unngå skyllemiddel i klær og ikke bad/dusj barnet for ofte. Endret 9. september 2011 av Kårky
Gjest WendyClear Skrevet 9. september 2011 #11 Skrevet 9. september 2011 Jeg var ekstremt plaget med eksem som liten og aderma var det absolutt beste for meg
Mynona Skrevet 9. september 2011 #12 Skrevet 9. september 2011 Husk å bruke såper som er bra for huden og. Når jeg var liten brukte jeg alltid SebaMed såpe (fra apoteket) til å vaske meg med. Mulig det finnes mange andre typer man kan bruke nå, men opå den tiden var det det eneste som funket for meg. For min del har enhver fet krem uten parfyme vært bra i kortisonfrie perioder. I ansiktet har jeg brukt fet antirynkekrem fra Biotherm. Husker ikke hva jeg brukte på kroppen. Biotherm er det eneste merket jeg tåler av kremer og produkter til ansiktet - tips hvis noen sliter med å finne noe de tåler.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2011 #13 Skrevet 9. september 2011 Eucerin har gode hudkremer, og anbefales av hudleger. Anbefaler spesielt Eucerin Sensitive Skin pH5 hudlotion til kroppen, og Eucerin Dry Skin Smoothing Face Creme (med 5% karbamid) til ansiktet. Hudlotionen finnes både med og uten parfyme, vil anbefale den uparfymerte.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #14 Skrevet 9. september 2011 Repair er veldig god. Ja den er tykk, men det hjelper iallefall for meg.. Jeg har atopisk eksem og bruker hydrokortison salve 1 %. Kremen funker ikke. Salven er best men man skal jo ikke ha for mye av det.
liv Skrevet 10. september 2011 #16 Skrevet 10. september 2011 A-krem! Inneholder mandelolje og er ikke anbefalt på eksem da det kan forværre eksemen
Parvati Skrevet 10. september 2011 #17 Skrevet 10. september 2011 Jeg er atopiker, men blir helt fin hvis jeg smører meg med Body Butter fra Body Shop etter at jeg har dusjet. Jeg har prøvd flere andre, blant annet A-derma, men den virket av en eller annen grunn irriterende på min hud
liv Skrevet 10. september 2011 #18 Skrevet 10. september 2011 Aderma inneholder hveteestrakt,noen reagerer på det.
Gjest WendyClear Skrevet 10. september 2011 #19 Skrevet 10. september 2011 Aderma inneholder hveteestrakt,noen reagerer på det. Jeg er allergisk mot hvete og allverdens av andre ting, men har ikke reagert på Aderma
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #20 Skrevet 10. september 2011 Jeg er atopiker, men blir helt fin hvis jeg smører meg med Body Butter fra Body Shop etter at jeg har dusjet. Jeg har prøvd flere andre, blant annet A-derma, men den virket av en eller annen grunn irriterende på min hud oi så rart at det er forskjellige! Jeg svir som juling hvis jeg bruker Body Butter fra Body Shop, jeg er også atopiker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå