Gå til innhold

Ellen Arnstad (45) venter barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde min far vært den alderen da han fikk meg, hadde han vært 84 nå.. og kanskje pleietrengende. det kan umulig være moro. han er ikke 60 en gang, og jeg tror han og min mor ser frem til å bli besteforeldre, ikke foreldre igjen. denne sekstiåringens barnebarn vil sannsynlig ikke kunne huske han som bestefar, i verstefall aldri oppleve å ha en bestefar.

jeg syntes det er alt for sent for barn i den alderen, og det er slett ikke sikkert det er det beste for barnet. men det er ikke dermed sagt at jeg syntes det er best å være femten heller. syntes litt for mange tenker det er enten eller. men det er nå min mening.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer til Ellen Arnstad og mannen, kan tenke meg at de er flotte foreldre, begge to.

Min bestemor fikk hele 3 barn etter fyllte 40. Før prevansjon ble allemannseie som var det helt vanlig med en atpåklatt. Dessuten, det er da BRA og beundringsverdig at hun beholder dette barnet.

• Liker 2
Skrevet

denne sekstiåringens barnebarn vil sannsynlig ikke kunne huske han som bestefar, i verstefall aldri oppleve å ha en bestefar.

Besteforeldre er en bonus, ikke noe man må ha. Jeg husker da jeg vokste opp, da var jeg den eneste i klassen som hadde alle besteforeldrene i live, så det har aldri vært noe man kan regne med. Folk fikk vanligvis barn mellom 25 og 35 før også, og siden levealderen var kortere var det mange som ikke fikk oppleve besteforeldrene sine.

Ellers er det så individuelt når man blir for gammel, så jeg synes ikke dette er noe andre trenger å synse og mene noe om. Jeg møter mange eldre i jobben, og folk fra sammen årskull kan være enten kraftig pleietrengende, eller spreke og fulle av liv. Og ung alder har heller aldri vært noen garanti mot sykdom og død. Og så lenge man har lagd barnet uten assistanse er man pr definisjon ikke for gammel.

• Liker 1
Skrevet

Gratulere til dem begge!

Jeg ser også klart større fordeler, for både mor og barn, ved å få barn i godt voksen alder, enn ung mor. (med trykk på ung)

• Liker 1
Skrevet

Tykkjer i grunnen det er verre at mannen hennar er 60... Han kjem jo, statistisk sett, til å døy når ungen er rundt 20.

Er jo ikkje sikkert det var planlagt, og då er det jo greitt at dei ville ha barnet, men å planlegge ungar når ein er 45 og 60, det tykkjer eg blir heilt feil. Både for eins eigen helse og for barnets beste.

Skrevet

Typisk at folk skal si at det er bedre med en erfaren mamma og pappa enn en 20 åring.

Jeg er 24, og ville mye heller hatt en pappa på 44, enn en på 84. Dessuten så har jeg en feeling at de ikke akkuratt har mye tid til barna generelt.

De har jo en aupair, og de jobber sikkert mye.

Når de itelegg allerede har ett barn med ekstra behov, skulle man tro det holdt.

Men når det er sagt, så ønsker jeg de lykke til og håper det blir en positiv ting for alle.

• Liker 1
Skrevet

Å få unge når man er 60år syns jeg rett og slett er galskap!!

Hvorfor er det så fantastisk bra at de velger å beholde?

• Liker 2
Skrevet

Tykkjer i grunnen det er verre at mannen hennar er 60... Han kjem jo, statistisk sett, til å døy når ungen er rundt 20.

Hva så? Skal det liksom være grunn til å ta abort nå, fordi det er en statistisk risiko for at man blir foreldreløs, i voksen alder? Tror nok barnet setter pris på å bli satt til verden uansett.

• Liker 4
Skrevet

Og mannen hennes er 60.

Ærlig talt! Når man er så gammel, burde man vel heller begynne å forberede seg på besteforeldre-rollen?

Så vidt jeg har forstått, er dette paret travle karrierefolk. De har vel knapt nok tid til overs til dette barnet. Tipper at når dette barnet knapt har rukket å bli ett år gammel, så blir det plassert i barnehage eller hos en nanny. Les om graviditeten her.

Jeg synes det er på tide å ta et oppgjør når det gjelder denne trenden med å få barn sent i livet. Noe er galt med vårt samfunn når flere og flere velger å bli foreldre etter at de har passert 40 år.

Og hva raker det deg når noen får barn? Når du sier "ta oppgjør med" - mener du at andre skal bestemme hvor lenge det er greit å få barn? Hvor skal man da sette grensen, ingen med iq under 120, ingen under 21 år, ingen med arvelige sykdommer, ingen som har en bmi over 24? Dette er snakk om to oppegående mennesker som får barn sammen. De er nå iallefall i stand til å forsørge barna sine selv. Dessuten lever folk mye lengre nå og livsstil har mye mer å si enn alder. En sunn og frisk 45-åring med økonomien i orden har nok langt mer å tilby et barn enn en kjederøykende 20-åring som ligger hele dagen og dytter i seg chips og toro-produkter og som anser fysisk aktivitet som en trilletur ned til det lokale kjøpesenteret.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 25år da min far døde. Han var da 49år.. Man kan aldri vite når ens tid er talt.. Uansett om man får barn når man er 24 eller 45 år..

• Liker 5
Skrevet

Det er sikkert ikke det optimale, men utover det så tenker jeg at dette er ressurssterke mennesker som kommer til å ta godt vare på barnet sitt - ser ikke noe grunn til å tenke noe annet?

• Liker 1
Skrevet

Hva så? Skal det liksom være grunn til å ta abort nå, fordi det er en statistisk risiko for at man blir foreldreløs, i voksen alder? Tror nok barnet setter pris på å bli satt til verden uansett.

Eg skreiv ikkje at det var grunn til å ta abort, gjorde eg vel?

Men det er tross alt ganske mykje større risiko for å bli tidleg foreldrelaus med ein far på 60 enn ein far på 25.

• Liker 1
Skrevet

Og mannen hennes er 60.

Ærlig talt! Når man er så gammel, burde man vel heller begynne å forberede seg på besteforeldre-rollen?

Så vidt jeg har forstått, er dette paret travle karrierefolk. De har vel knapt nok tid til overs til dette barnet. Tipper at når dette barnet knapt har rukket å bli ett år gammel, så blir det plassert i barnehage eller hos en nanny. Les om graviditeten her.

Jeg synes det er på tide å ta et oppgjør når det gjelder denne trenden med å få barn sent i livet. Noe er galt med vårt samfunn når flere og flere velger å bli foreldre etter at de har passert 40 år.

Det angår ikke deg på noen som helst måte.

• Liker 1
Skrevet

Nå som folk er som tenåringer til langt oppi trettiårene, er det neppe noe problem og få barn midt i førtiårene. Alle klassekameratene til denne nye kommer sannsynligvis til å ha omtrent like gamle foreldre. Det har bare blitt sånn etter hvert.

Ellers tror jeg ikke alder har så mye å si når det kommer til når det er smart å få barn. Selv fikk jeg alle mine tre før jeg fylte tretti, og først nå, i en alder av femti+ føler jeg meg moden til å ha ansvar for andre mennesker og det å oppdra barn.

Skrevet (endret)

Men det er tross alt ganske mykje større risiko for å bli tidleg foreldrelaus med ein far på 60 enn ein far på 25.

Når man blir uplanlagt gravid har man jo bare to alternativer, abort eller å få barnet. Stiller man spørsmål ved at de velger å få barnet må man jo ta med i vurderingen at alternativet er å ta det bort.

Endret av Rayanne
  • Liker 1
Skrevet

Og mannen hennes er 60.

Grunnen til at man får barn sent idag er vel fordi man er ung lenger, og lever lenger. Skjønner ikke problemet! Moren min fikk meg da hun var 43.

Mamma hadde 3 barn før meg. Hun ble uønsker gravid med meg, men valgte å beholde, NOE JEG ER GLAD FOR :)

Hva skal du gjør med det, da? Skal du tvige alle over 40 til å ta abort? Man er ikke dø selv om man er 40...

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner mange som var mellom 17-21 når de mistet enten far eller mor i ulykke, sykdom ... og foreldrene var bare rundt 40-50.

Så kjenner jeg to jenter på 30 og de har foreldre som lever i beste velgående og er mellom 70-80 et sted.

Så alder ingen hindring!

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 25år da min far døde. Han var da 49år.. Man kan aldri vite når ens tid er talt.. Uansett om man får barn når man er 24 eller 45 år..

Helt enig! Jeg var 17 da faren min på 50 døde. Mens mange av vennene min som hadde eldre foreldre, har de fortsatt!

Skrevet

Grunnen til at man får barn sent idag er vel fordi man er ung lenger, og lever lenger. Skjønner ikke problemet! Moren min fikk meg da hun var 43.

Mamma hadde 3 barn før meg. Hun ble uønsker gravid med meg, men valgte å beholde, NOE JEG ER GLAD FOR :)

Hva skal du gjør med det, da? Skal du tvige alle over 40 til å ta abort? Man er ikke dø selv om man er 40...

:enig::klappe:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...