Gå til innhold

Mensen på bryllupsdagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som plutselig har fått mensen like før bryllupet?

Ble det krise?

Hva gjorde du/dere med det?

Jeg har så uregelmessig mens, at jeg regner nesten med å få mensen på den store dagen! Typisk min flaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du ikke på p-piller? I så fall kan du vel bare hoppe over mensen akkurat den måneden? Ellers finnes det piller som kan stoppe mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har forsøkt å stoppe mensen med p-piller før er det best å teste en gang eller to. Min mens har aldri latt seg stoppe av noe, verken p-pille, minipille, nuvaring eller implantat. Den har til og med protestert og heller vart lenger når jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Når går jeg på minipiller som har gjort at jeg ikke får mens i det hele tatt, men da jeg hadde mens og ville forsyve den en uke pga reise e.l., gikk jeg til legen og fikk resept på primolut :) Du begynner tre dager før forventet mens (jeg hadde også noe uregelmessigheter, men tok pillene sånn omtrentlig tre dager før), og tar en pille morgen og kveld i en uke etter det (10 dager tilsammen). Når du har stoppet, kommer mensen en dag eller to etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det funker veldig bra å gå på slike piller man får hos legen. Du må bare ta de 3 dager før mensen, og du kan gå på de i 10 dager. Det funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har forsøkt å stoppe mensen med p-piller før er det best å teste en gang eller to. Min mens har aldri latt seg stoppe av noe, verken p-pille, minipille, nuvaring eller implantat. Den har til og med protestert og heller vart lenger når jeg har prøvd.

Samme her - men jeg ser ikke at det er noe kjempeproblem så lenge du ikek har fryktelig vondt eller er hememt på annet vis av mensen.

Blør du drastisk mye så du kan stå i fare for å lekke gjennom f.eks, så ville jeg kanskje gjort noe for å få hoppet over den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg fått utsettelsespiller hos legen. Har selv så vondt at jeg knapt kan gå i starten, og hadde ikke villet gifte meg da, skal jo være en superhappy dag, ikke en dag man går tvekroka av smerte!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som plutselig har fått mensen like før bryllupet?

Ble det krise?

Hva gjorde du/dere med det?

Jeg har så uregelmessig mens, at jeg regner nesten med å få mensen på den store dagen! Typisk min flaks...

Er egentlig det noe krise det da? Hvis ikke du blør veeeeldig mye, og har veldig vondt da? Ødelegger vel ikke dagen hvis du føler deg i fin form ellers? Syns ikke du skal bekymre deg så mye for det :blomst: Ellers så kan du jo begynne på p-piller nå, hvis det er god tid til bryllupet, så vil du få nøyaktig oversikt over når mensen kommer :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primolut-N funker godt her også, men vær obs at noen heldige utvalgte (bl.a meg...) får bivirkninger i form av oppblåsthet og massivt kviseutbrudd, så for meg ville det ikke vært noen god idé på en bryllupsdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ødelagt mye for min del, da kjæresten ikke vil ha sex med meg når jeg blør.

Skjønner at du tenker på dette! Jævelig kjipt å blø når man skal kose seg, spesielt den siste kosen for dagen. ;)

Jeg vet at mange ikke har sex den dagen de gifter seg, men de fleste har det vel minst en gang dagen etter. Dersom man har mensen på bryllupsdagen er det sannsynlig å blø litt dagen etter og. Uff, hadde ødleagt mye for meg det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Primolut-N funker godt her også, men vær obs at noen heldige utvalgte (bl.a meg...) får bivirkninger i form av oppblåsthet og massivt kviseutbrudd, så for meg ville det ikke vært noen god idé på en bryllupsdag.

Jeg fikk i tillegg til kjempeoppblåst mage - vanvittige smerter i magen...Hadde jeg visst det, hadde jeg heller valgt å ha mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rart - akkurat dette var et tema jeg også har tenkt på, og hadde tenkt å poste en tråd om :jepp:

Jeg skjønner at en del av jentene her inne har veldig snill mens. Selv har jeg monstermens, både hva gjelder smerter og blødninger. For meg ville det være nærmest katastrofalt å ha mensen på bryllupsdagen (eller dagen etter, for den saks skyld). Den seksuelle biten er jo en ting. Man vil da gjerne få "fullbyrdet" ekteskapet :sengekos: Om ikke på selve dagen, så iallfall morgenen etter :gjeiper: Men for min del, ville jeg hele tiden bekymret meg for om jeg har blødd gjennom, og jeg ville hatt sterke smerter som hemmer meg og gjør dagen alt annet enn hva den skal være.

Så, for noen av oss har det faktisk enorm betydning å slippe å ha mensen akkurat den dagen :jepp: Ikke alle er like heldige, nemlig ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at en del av jentene her inne har veldig snill mens.

Det har jeg også forstått, heldige dem. Men det er litt rart at de automatisk tror andre har det på samme måte. Bare det å spørre "er dette noe problem da" sier jo sitt. Jeg ville definitivt ha utsatt den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også forstått, heldige dem. Men det er litt rart at de automatisk tror andre har det på samme måte. Bare det å spørre "er dette noe problem da" sier jo sitt.

Og sikkert de samme folkene som skriver "mensen på skogtur? Ikkeno problem det vel, bare ta med en våtserviett". :trist:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sikkert de samme folkene som skriver "mensen på skogtur? Ikkeno problem det vel, bare ta med en våtserviett". :trist:

Hehe, må være veldig greit å ha så snill mens... Sukk... :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble utskrevet fra sykehuset tre dager før bryllupet etter en operasjon, fikk infeksjon og våknet til bryllupsdagen med høy feber (over 40 målt hos lege) og i elendig form - endte på intravanøs antibiotika og en heller dårlig fysikk men selve dagen ble ikke ødelagt nevneverdig av den grunn fordi viljen til å gjøre dagen spesiell er vesentlig og det ligger så mye mer i dagen enn selve bryllupsnatten...

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...