Gå til innhold

Mensen på bryllupsdagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her.

For meg blir det litt krise, nemlig...

Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde opplevd dette.

Hallo, hvorfor skal folk være så usaklige? :(

Blir veldig oppblåst, og føler meg generelt ikke særlig fin og deilig når jeg har mensen. Jeg føler meg rett og slett STYGG! Og jeg tror jeg kommer til å gå rundt og uroe meg å for å ha blødd igjennom - har jo HVIT kjole!

Dessuten har jeg veldig lyst å vite at det kanskje blir action bryllupsnatta, istede for å vite at det garantert IKKE blir... Omså dagen etter :(

Av medisinske grunner kan jeg ikke gå på pillen - har p-stav. Og som kjent kan man ikke utsette mens når man har den.

Aldri hørt om den greia dere prater om som man kan få hos legen...

Går det an å bruke det når man har p-stav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problem som TS, og lurer også på denne pillen alle snakker om. Jeg kan ikke bruke p-piller eller annen hormonell prevensjon (har kobberspiral) - kan jeg da bruke denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

For meg blir det litt krise, nemlig...

Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde opplevd dette.

Hallo, hvorfor skal folk være så usaklige? :(

Blir veldig oppblåst, og føler meg generelt ikke særlig fin og deilig når jeg har mensen. Jeg føler meg rett og slett STYGG! Og jeg tror jeg kommer til å gå rundt og uroe meg å for å ha blødd igjennom - har jo HVIT kjole!

Dessuten har jeg veldig lyst å vite at det kanskje blir action bryllupsnatta, istede for å vite at det garantert IKKE blir... Omså dagen etter :(

Av medisinske grunner kan jeg ikke gå på pillen - har p-stav. Og som kjent kan man ikke utsette mens når man har den.

Aldri hørt om den greia dere prater om som man kan få hos legen...

Går det an å bruke det når man har p-stav?

Beklager hvis du oppfattet meg som usaklig :sjenert:

Prøvde bare å oppmuntre deg. Har selv en kjempe slem mens, lite blødning, men myyyyye smerter, og ingenting annet enn akupunktur som funker mot smertene da jeg er immun mot feks paralgin forte..... så går på p piller( det sto jo heller ikke i tråden din at du ikke kunne gå på det) for å unngå de altfor vonde smertene, og for å få oversikt over når den kommer... Ville bare hjelpe deg, og siden du ikke nevnte noe om smerter eller store blødniger i starten var jeg usikker på hva som var hoved problemet... JEG mente det ihvertfall bare som et tips og råd,og ikke som å ta lett på problemet ditt, tanken har jo absolutt streifet meg og :haar:

Ønsker deg ihvertfall lykke til med problemet ditt, og håper de tablettene legene kan skrive ut (aldri prøvd selv) kan hjelpe, hvis du er uheldig og det klaffer slik at det skjer akkurat da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, har du uregelmessig mens? Hvis ikke kan du vel planlegge bryllupsdatoen etter mensen?!?

Hvis du ikke ser det har hun allerede en dato? Står jo sånn 7 months blabla under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men da hadde hun vel kunnet valgt dato ut fra syklusen da hun valgte dato. Dersom dette er viktig for henne osv. Er ikke sikkert det hadde klaffet uansett, men det hadde jo vært et forsøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men da hadde hun vel kunnet valgt dato ut fra syklusen da hun valgte dato. Dersom dette er viktig for henne osv. Er ikke sikkert det hadde klaffet uansett, men det hadde jo vært et forsøk.

Som du kanskje vet (eller i hvertfall burde visst) er det ikke alle som har regelmessig mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle, nei, men hun kunne jo ha hatt det... Men det har hun altså ikke, ser jeg nå i det første innlegget. Too bad. Da er det vel bare slike piller som funker. Eller så kan hun jo spise veldig lite i forkant av bryllupet...da skal du se mensen venter. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Hovedproblemet er vel at jeg kan ALDRI vite når jeg får mensen...

Nå, feks, har jeg hatt mensen i nesten to uker! Holder på å bli GAL!

Er det ingen av dere gifte som opplevde å få mensen på den store dagen?

Hva gjorde dere, i såfall?

Da tenker jeg på de som faktisk blir de litt brydd når de får mensen...

Når jeg har fått barn, skal jeg faen meg fjerne hele driten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uregelmessig mens, og oppdaget til min store skrekk at mensen var i anmarsj da jeg skulle gifte meg. Jeg har heldigvis ganske snill mens, og jeg brukte tampong på den store dagen. På bryllupsnatten ble det ikke mye blod, men litt rødt slim på redskapet fikk han da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med legen din om du kan bruke primolut da? Eller bare ring legekontoret? Jeg kunne iallefall bruke det selvom jeg ikke kunne bruke andre hormongreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Hovedproblemet er vel at jeg kan ALDRI vite når jeg får mensen...

Nå, feks, har jeg hatt mensen i nesten to uker! Holder på å bli GAL!

Er det ingen av dere gifte som opplevde å få mensen på den store dagen?

Hva gjorde dere, i såfall?

Da tenker jeg på de som faktisk blir de litt brydd når de får mensen...

Jeg hadde mensen på bryllupsdagen. Smerter, oppkast, hetetokter, sterke blødninger, diarè, full pakke...

Det var ikke annet å gjøre enn å pøse på med paralgin forte og bite tenna sammen, og hele tiden være føre var og gå på do før jeg ble for kvalm, slik at jeg ikke spydde ved bordet. Jeg priste meg lykkelig for at jeg hadde valgt en kjole som ikke var hvit og som hadde såpass vidde at jeg kunne bruke bleie (oh yeah, sexy...) under uten at det syntes. Nå var ikke det at min kjære måtte skifte bleie på meg og håndtere blod og klumper og gørr, og å hjelpe meg å tørke meg i rompa etter diarè mens jeg holdt skjørtene oppe akkurat den hyggeligste starten på ekteskapet jeg kan tenke meg, men gift ble vi, og jammen er vi det ikke enda, fem år senere! :fnise:

Det største problemet var egentlig sminke, for den holdt ikke gjennom hetetoktene, så på alle bilder har jeg lysere striper nedover ansiktet fra hårfestet... Det har jeg sikkert hatt i virkeligheten også, men selve brudebildet har vi i hvertfall fått photoshoppa...

Men jeg husker bryllupet mitt med glede, altså! :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt sikker på dette, men tror ikke primolut kan brukes sammen med hormonprevensjon, som p-stav er (pga at primolut også er hormoner).

Om du har tid og lyst, kan du jo evt. ta ut p-staven, og enten bruke p-piller, p-plaster eller p-ring (som alle kan brukes til å utsette mens) om du har mulighet til det, eller kondomer og primolut. Mensen er kanskje også mer stabil når du ikke har p-stav?

Om dette ikke er et alternativ/ikke fungerer, og du ender opp med mens på bryllupsdagen, ville jeg brukt menskopp, i stedet for tampong eller bind, for da kan du (om du er av de heldige) bruke denne fra du tar på deg kjolen til du tar den av (da jeg ser for meg at å skifte bind eller tampong med stor brudekjole må være svært upraktisk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg ser at det er folk som har verre mens enn meg, så jeg ble nesten litt letta her...

Jeg bruker menskopp, og ja, den er en herlig befrielse fra tamponger og bind.

Har brukt den i mange år, men jeg kan enda (særlig om jeg er stressa, noe jeg sikkert blir på bryllupsdagen) sette den feil inn, slik at det kommer blod ut likevel.

Jeg har NETTOPP satt inn en ny stav, skjønner du ;) Håper mensen stabiliserer seg litt etterhvert. Kanskje kroppen bare er forvirra siden den har fått en ny stav... Håper det... Holder på å bli spenna gæren av å ha mensen hele tiden.

Jeg får finne på noe lurt...Planlegge hva jeg eventuelt må gjøre om jeg får mensen på den store dagen.

Nå var ikke det at min kjære måtte skifte bleie på meg og håndtere blod og klumper og gørr, og å hjelpe meg å tørke meg i rompa etter diarè mens jeg holdt skjørtene oppe akkurat den hyggeligste starten på ekteskapet jeg kan tenke meg, men gift ble vi, og jammen er vi det ikke enda, fem år senere! :fnise:

AB, det der er TRUE love! Ikke alle som er mann nok til å tørke dama si i rompa etter diaré!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 år senere...
AnonymBruker skrev (På 9.9.2011 den 12.56):

Hadde ødelagt mye for min del, da kjæresten ikke vil ha sex med meg når jeg blør.

Skjønner at du tenker på dette! Jævelig kjipt å blø når man skal kose seg, spesielt den siste kosen for dagen. ;)

Jeg vet at mange ikke har sex den dagen de gifter seg, men de fleste har det vel minst en gang dagen etter. Dersom man har mensen på bryllupsdagen er det sannsynlig å blø litt dagen etter og. Uff, hadde ødleagt mye for meg det der.

For en kjæreste du har da🙄 ikke noe å gifte seg med i hvertfall hvis en er redd litt mens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, Annoannonym said:

For en kjæreste du har da🙄 ikke noe å gifte seg med i hvertfall hvis en er redd litt mens..

De er nok gift for mange år siden nå, kanskje skilt også. Hvordan finner dere tak i så gamle tråder?

Anonymkode: a5441...096

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne tråden var midt i blinken for meg, for jeg ser noen måneder fram at bryllupsdagen og mensen treffer blink. 

Har aldri prøvd disse utsettelsespillene før.. forskyver de hele greia sånn at jeg kan ta detneste mens også forskyver alt seg noen dager slik at det ikke blir noe problem?

Eller burde jeg ta en prøverunde på mensen som starter om en ukes tid, slik at jeg kan la neste måned gå som normalt også stoppe det igjen til bryllupet (sånn at jeg vet hvordan jeg reagerer på de). 

Bruker ikke hormonprevensjon ellers. 

Anonymkode: 7403e...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angrepille gjør ( i alle fall hos meg ) at mensen kommer tidligere. Det endrer på mensen mønsteret. Kanskje ikke verdens beste tips, men om folk er desperate. Ikke for TS seff, men for andre desperate? 

Anonymkode: 99831...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jadda, jeg fikk mensen FØR tiden selvsagt når vi giftet oss. Jeg er av typen som blør mye og må ha både bind og tampong samtidig. Utapå der tok jeg på en hvis sykkelshorts for å holde alt på plass. Hvit kjole i tillegg, så jeg tenkte at dette går til helvete… i panikk reiste jeg på apoteket og kjøpte bleier i voksenstr!! 
bleie og tampong ble redningen. Jeg hadde fullstendig panikk når jeg skulle skifte, så vurderte å ta av kjolen, men hadde aldri fått det til alene. Endte med at jeg googlet meg frem til å bruke en søppelsekk til å løfte opp kjolen når jeg gikk på do , slik at kjolen ikke hang ned noensteder… 

skrekken gjennom hele dagen var å blø igjennom, men det skjedde altså ikke. Aldri følt meg så glad som når jeg kunne ta av kjolen på kvelden og legge meg… ble ikke noe action, da vi begge var helt utslitte begge to. (Hadde selvsagt blitt en håndjobb eller noe om det skulle skjedd noe, ingen annen action under uka her nei) 

hadde jeg hatt bedre forvarsel og tid, hadde jeg sikkert fått legehjelp til å utsette mensen, for det stresset der unner jeg ingen! 

gift ble vi likevel, og er gift den dag i dag 😅

Anonymkode: 2f609...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...