Gjest otrivin Skrevet 9. september 2011 #1 Skrevet 9. september 2011 Hvor lang tid tar det før en tatovering gror sånn helt? Jeg tok på mandag og fikk skorpe på tirsdag, nå er skorpene begynt å løsne og jeg BLIR GAL fordi jeg ikke får lov å pille av sambo......... Noen som har dårlig erfaring med å pille av skorpe på tatto forresten? Gjorde det på sambo sin og den er helt fin.
Gjest NozMonster Skrevet 9. september 2011 #2 Skrevet 9. september 2011 ikke piiiiiiiill! det tar ca 2 uker!
Gjest padawan Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Som NozMonster sier tar det cirka to uker. jeg hadde også lyst til å pille men da får du stygge merker på tattisen din og det vil du vel ikke ha?
Gjest NozMonster Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 har du tattis pandamann? jeg tok en i midten av august, som begynner å bli bra nå, men siden det er sleeve, så ble den ikke ferdig da, så vi fortsatte på den 1. sep. og den flasser, og klør og er vond enda! så jeg gruer meg noe voldsomt til å gjøre den ferdig 27.sep!
Gjest otrivin Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 TO uker?!?!? det kan ikke stemme, for når jeg våknet idag lå mye av skorpen i sengen og det var nesten borte så det må bare ha falt av for jeg lå ikke engang på den siden :s som sagt, sambo har ingen merker selvom jeg rev av skropen med en gang den kom
Gjest padawan Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 (endret) ja, jeg tok en i påsken i fjor. jeg har lagt ved et bilde fra den var helt ny. Det er Sanskrit og betyr "I am The one". egentlig skulle det være en referanse til Den åttedelte sti innen Budhismen forå ha en påminnelse til å leve et bedre liv men etter at broren min døde ble det også en referanse til at jeg er den eneste broren og sønnen som er igjen i søskenflokken. Han som tattoerte meg var Dirk Vanderlinden og for en stund siden fant jeg ut at han tattoerer DJ Ashba som er gittarist i Guns & Roses. DJ Ashba reiser fra Los Angeles til Oslo i ens ærend for å bli tattoert. jeg synes ikke det gjort noe særlig vondt å bli tattoert. kanskje fordi jeg har gitt blod 50 ganger og vært diverse ganger på sykehus som mindre så jeg er vandt til å bli stukket. TO uker?!?!? det kan ikke stemme det tar så lag tid. begynner du å pille risikerer du at tattisen blir stygg. Endret 9. september 2011 av padawan
Gjest NozMonster Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 "pass på at flasset detter av på en naturlig måte, at det ikke blir revet av eler klødd på. gjennomsnittlig grotid er ca 2 uker, det tar ofte lenger tid på legger, ankler og føtter. " ----> http://www.attitudetattoostudio.com/information.html 14 neste dagene, 2-4 ganger pr dag: Vask og smør tatoveringen med antiseptisk salve (Helosan) Ikke klø på tatoveringen under helingstiden. Husk, tatoveringen er et levende kunstverk og den eldes med deg. HELINGSTID 4-6 UKER ----> http://www.tattooeduardo.no/informasjon-renseanvisning.html?start=1 1
Gjest otrivin Skrevet 9. september 2011 #8 Skrevet 9. september 2011 Hmmmmmmm wierd. For mitt faller jo av stadig vekk, og det gikk av når jeg dusjet også. Men kanskje det kommer ny skorpe da?
Gjest padawan Skrevet 9. september 2011 #9 Skrevet 9. september 2011 det kom nye skorper på meg iallefall.. og huden er jo ganske sårbar for merker fra kløe siden den flasser så mye.
FantasDick Skrevet 9. september 2011 #11 Skrevet 9. september 2011 Min tatovering var helt fin og trengte ikke noe stell/tilsyn allerede etter noen dager. Hadde på plast det første døgnet, dekket til ved vask/dusj, renset to-tre ganger og det var det. Fikk aldri skorpe på den. Min tatovering er ganske liten, da - det har sikkert noe med saken å gjøre.
Gjest padawan Skrevet 9. september 2011 #12 Skrevet 9. september 2011 Jeg fikk forresten forbud mot å svømme og dusje lenge de første ukene etter jeg fikk tattisen min.
Gjest NozMonster Skrevet 9. september 2011 #13 Skrevet 9. september 2011 Min tatovering var helt fin og trengte ikke noe stell/tilsyn allerede etter noen dager. Hadde på plast det første døgnet, dekket til ved vask/dusj, renset to-tre ganger og det var det. Fikk aldri skorpe på den. Min tatovering er ganske liten, da - det har sikkert noe med saken å gjøre. jeg harke fått skorpe på alle tattisene mine heller... greia er jo at man skal unngå skorpedannelse, derfor man smører og slikt
Gjest otrivin Skrevet 10. september 2011 #14 Skrevet 10. september 2011 Rense? Det sa de ikke til meg. De sa også at jeg ikke trengte å smøre med mindre den ble utrolig tørr og da skulle det bare bittelitt på så ikke jeg "kvelte den"?
HopelessFear Skrevet 10. september 2011 #15 Skrevet 10. september 2011 Rense? Det sa de ikke til meg. De sa også at jeg ikke trengte å smøre med mindre den ble utrolig tørr og da skulle det bare bittelitt på så ikke jeg "kvelte den"? En skal rense den til det har grodd.
Gjest otrivin Skrevet 10. september 2011 #16 Skrevet 10. september 2011 Wææ?!?!? Tuller du? De sa til meg at feilen folk gjør er å rense å smøre og at den leges best av seg selv. Du vs tattoostudioet? Umulig å høre på noen av dere.....
Gjest padawan Skrevet 10. september 2011 #17 Skrevet 10. september 2011 Prøv heller alle som har svart i tråden som har tattoering fra forskjellige studio kontra studioet du har fått tattoeringen.
Casall Skrevet 11. september 2011 #18 Skrevet 11. september 2011 Jeg har en ganske liten en, skrift, i nakken. Fikk beskjed om 2-3 uker, men den var ferdig grodd etter rett over en uke.
Casall Skrevet 11. september 2011 #19 Skrevet 11. september 2011 Wææ?!?!? Tuller du? De sa til meg at feilen folk gjør er å rense å smøre og at den leges best av seg selv. Du vs tattoostudioet? Umulig å høre på noen av dere..... Jeg fikk streng beskjed om at den skulle smøres i 3 uker, uansett. Har aldri hørt noe annet heller.
frk.Sjovn Skrevet 11. september 2011 #20 Skrevet 11. september 2011 Tatoveringen skal renses en gang daglig, om ikke mer er nødvendig. Og krem hver morgen og kveld, men ikke så mye at det blir et lag over selve tatoveringen.. Selve plasten har jeg aldri vært så veldig fin på, latt den være på i 3-4 timer. Det ble rett og slett for mye gørr under x) Pelle gjør jeg også, uten at noen av de har blitt stygge eller skadet (: Det spørs vel litt når du gjør det^^' Når alt faller av klarer man rett og slett ikke la være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå