AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 I dag skulle hele klassen på tur til et vann for å ta diverse prøver og samle ferskvannsplanter og dyr. For å få dette til måtte vi studenter stille med biler. Jeg bruker til vanlig buss fordi det er miljøvennlig, billig og behagelig mtp hvor sliten jeg er når dagen er over. Det er 5.5 mil til skolen og like før jeg er fremme begynner motoren å fuske noe alvorlig. Jeg klarer å kjøre inn på parkeringsplassen med der var det fullt så jeg setter bilen i revers for å rygge ut igjen og da viser det seg at noe er alvorlig galt. Bilen vil ikke i revers. Jeg forsøker flere ganger men må gi opp, trille bilen frem til en gressplen og la den stå der så jeg ikke sperrer for andre biler. Ringer Falk og det er en times ventetid på hjelp. Jeg ringer umiddelbart til lærer og forteller hva som har skjedd og at jeg må vente på Falk hvorpå han sier: -ja,ja, det var det faget! Undervisningen er obligatrisk og det er greitt nok men nå kjørte jeg jo inn fordi vi trengte biler. Jeg er rett og slett frustrert og sint mtp kommentaren. Jeg er over 30, har barn, og går på drømmestudiet. Jeg står på 100% og backer opp medstudenter når de møter veggen og så trekker han bare slutningen "hun driter i studiene så da får hun ikke eksamen". Nå fikk jeg heldigvis hjelp til å finne en løsning av en annen lærer men allikavel. Hva jeg vil med dette? Bare blåse ut!! (og det var godt)
Gjest Nanette Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Det var utrolig dårlig sagt av læreren.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 jeg hadde satt han kraftig på plass. så tatt det opp med rektor etterpå 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Vurderer å ta det opp ja, men er universitet så rektor er kanskje litt i høyeste laget. Kjenner det sårer nå, timeplanen er beintøff i år og det er økonomien også. Bilen blir sannsynligvis ikke reparert siden jeg ikke har råd til store utgifter. Og så sier han slikt som om jeg var en unnasluntrer
Ego Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Hva med i første omgang å ta opp saken med en studiekonsulent? (Var det eneste som falt meg inn...) De burde iallfall være i stand til å sende deg videre til riktig person. Mange lærere får fortsette nettopp fordi ingen klager, så ved å ta dette opp med en gang kan du hjelpe både deg selv og andre. 1
Daria Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Start med å snakke med læreren når du har roet deg litt ned. Kanskje var det ikke så alvorlig ment, kanskje oppfattet ikke han situasjonen din skikkelig, kanskje var det den fjerde som ringte og var forsinket og han var irritert. Ikke gå fullstendig fra konseptene og klag oppover over en enkelt kommentar før du har prøvd å løse det med den det gjelder. 1
sweetheart87 Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 du bør skrive klage til din studiekoordinator og rektor.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #8 Skrevet 9. september 2011 Syns det var litt rart at han skulle reagere så kraftig hvis dette er en engangshendelse. Sikker på at du ikke har vært mye borte fra undervisningen og at han er lei av unnskyldninger? 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #9 Skrevet 9. september 2011 Jeg ville hørt med studieveileder om hvor du bør ta saken. Hos oss tror jeg det ville vært aktuelt å ta det opp direkte med lærer, i fagutvalget på instituttnivå, eller kanskje til faggruppeleder eller instituttleder. Å gå til rektor tror jeg blir litt feil i første omgang, men selvsagt en mulighet dersom du ikke får noe forståelse på lavere nivå.
kaprifolen Skrevet 9. september 2011 #10 Skrevet 9. september 2011 Hadde tatt det opp med læreren. Og dernest rett ut sagt at ved undervisning i friluft får han ta hensyn til dem som ikke disponerer bil, da din ikke vil bli reparert med det første.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #12 Skrevet 9. september 2011 Syns det var litt rart at han skulle reagere så kraftig hvis dette er en engangshendelse. Sikker på at du ikke har vært mye borte fra undervisningen og at han er lei av unnskyldninger? Vi har kun hatt undervining i tre uker i det faget. Er 2. års student og ellers alltid tilstede. Jeg snakket med leder for flu i dag og hun sa det var en helt uakseptabel kommentar å få. Saken skal videre sa hun men i først omgang skal jeg forsøke å ta det på midveisevlueringen (er tillitsvalgt). Skulle ha portprøve i drama i dag men ble stående på ganga å gråte. Har blitt behandlet på en slik måte i min forrige jobb og det føles rett og slett som verbal voldtekt. Hjelper å høre at andre også reagerer da
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #13 Skrevet 9. september 2011 TS igjen med en edit: Hvis ikke jeg klarte å ta det på midveis skulle flu leder ta det opp for meg. Forøvrig avskilter jeg bilen på mandag for dette blir for dyrt å fikse nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå