Gå til innhold

Strammere magemuskler med rokkering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått barn og skal etterhvert trene magemusklene stramme igjen og har lyst til å forsøke meg på sånn rokkering på 2kg.

Har noen erfaring med dette og vet om det har en effekt på mage/rygg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Det funker absolutt. Du kommer til å bli overrasket over hvor raskt du får strammet opp magen :-)

Skrevet

Jeg har hatt god effekt av rockering iallefall!

Er slank, men har fått smalere midje og strammere mage. Moren min kjempet mot noen kg da hun skulle inn i bunaden sin her i sommer, tror det var 3cm om å gjøre før bunaden gikk igjen. Hun kjøpte rockering og "rokket" hver dag. Og tomnd etterpå gikk bunaden på.. Og det var uten endring i kost.

Men; jeg anbefaler deg å begynne med en lettere en.

Jeg begynte med 1.5kg. Det var dritvondt i begynnelsen, klarte bare noen minutter, ble blå og gul. Etter ei stund ble jeg sterkere, og klarte lengre og lengre tidsintervall. Etter ei stund gikk jeg opp til 2kg. Det er, føler jeg, stor forskjell på 1.5 og 2kg.

Husk forresten å rokke begge sidene, altså rokk med klokka først og mot etterpå.

Kjempegøy trening:-)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Her blir det rokkering, det er helt sikkert!

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Hvor lenge rocker dere per gang? Og hvor mange ganger i uken? =)

Gjest Villrips
Skrevet

Jeg rocker ca 10 min hver dag/annenhver dag.

Det er viktig å begynne veldig forsiktig, 1-2 minutter annenhver dag. Blåmerker må påregnes.

Etterhvert kan det økes, men aldri mer enn 15 minutter i strekk.

Jeg synes det fungerer, magen er blitt strammere, og selv om jeg alltid har hatt timeglassfigur med innsvingt midje synes jeg det ser mye bedre ut nå enn før jeg begynte :)

Skrevet

Kjenner jeg gleder meg til å begynne :)

Hvor tung rokkering har du villrips? Vil du også anbefale at man begynner med en på 1,5kg? Ser liksom for meg at jeg da aldri kjøper en som "bare" er 500g tyngre, men det kan jo også hende at jeg aldri blir tent på denne treningen om jeg starter med for tung rokkering...

Hmmm....

Tar gjerne imot flere synspunkter på om jeg bør begynne med en på 1,5kg eller kan gå rett på 2kg. Jeg kan IKKE skryte på meg gode magemuskler. Eneste jeg kan "skryte" av er at magemusklene er skikkelig lange :gjeiper:

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Jeg rocker ca 10 min hver dag/annenhver dag.

Det er viktig å begynne veldig forsiktig, 1-2 minutter annenhver dag. Blåmerker må påregnes.

Etterhvert kan det økes, men aldri mer enn 15 minutter i strekk.

Jeg synes det fungerer, magen er blitt strammere, og selv om jeg alltid har hatt timeglassfigur med innsvingt midje synes jeg det ser mye bedre ut nå enn før jeg begynte :)

Hvorfor ikke?

Gjest Villrips
Skrevet

Hvor tung rokkering har du villrips? Vil du også anbefale at man begynner med en på 1,5kg? Ser liksom for meg at jeg da aldri kjøper en som "bare" er 500g tyngre, men det kan jo også hende at jeg aldri blir tent på denne treningen om jeg starter med for tung rokkering...

Hmmm....

Tar gjerne imot flere synspunkter på om jeg bør begynne med en på 1,5kg eller kan gå rett på 2kg. Jeg kan IKKE skryte på meg gode magemuskler. Eneste jeg kan "skryte" av er at magemusklene er skikkelig lange :gjeiper:

Jeg vil anbefale å begynne med 1,2 eller 1,5. Jeg begynte med 1,5 og har nå gått opp til 2 kg. Det er tungt, men gøy :)

Hvorfor ikke?

Jeg finner det selvsagt ikke nå, men jeg har både lest og hørt at rokking er rimelig hardt for magen og at det er fare for indre skader om man holder på for lenge.

Skrevet

Begynn med en lav en, 1.2 eller 1.5. Jeg begynte med 1.5...og det var hardt nok! Du får rimelige rockeringer på XXL og nett, selg den med laveste vekt og kjøp ny når du merker at den ikke duger så godt lengre!

Du merker fort hvor mye du klarer... Jeg kjøpte min første på Gsport, og der var det med bruksanvisning der det sto at du skulle bare begynne med noen minutt for så å øke på. Men viktig å rokke begge sidene da! Jeg er ikke sikker på hvorfor en ikke kan rokke i det uendelige, men jeg og mener å ha hørt at det har noe med de indre organ å gjøre..

Godt tips er å stramme alle magemusklene du har når du gjør det, da gjør det litt mindre vondt. Iallefall mtp at du fikk barn for ikke lenge siden.

Skrevet

Kjøpte min på flust.no,den var på 1,7 kg.

Husk at det gjør vondt den første,lanskj t.o.m andre uka. Du blir gul og blå! Men hold ut,det blir lettere ;)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har rockering herfra, den på 1.7 kilo. Holder lenge. ;)

Skrevet

Jeg kjøpte en på 1,5 kg, og jeg har ikke merket noe til blåmerkene som alle snakker om. Jeg er elendig på å bruke den ofte nok, så jeg vet ikke om den "virker" enda :P Men en gang jeg tok tiden, stod jeg i ti minutter, og da gadd jeg ikke mer. Jeg kjenner den godt, men støle muskler og blåmerker har jeg til gode å oppleve.

Men jeg brukte "vanlig" rockering en periode før. Sånn man kjøper på lekebutikkene, med vann i. De som er tomme er jo håpløse å få rundt mer enn en gang. Og på skolen hadde de noen i tre, som jeg ofte stod med i gymtimene. Kanskje det har noe å si.

Skrevet

Jeg kan rocke en halvtime i strekk uten å få blåmerker eller endringer ellers. Har sterke magemuskler fra før. Fikk ikke blåmerker eller vondt i starten heller.

Så den hjelper ikke på alle. Tror jeg har 1,5 eller 1,7, kjøpte den tyngste som var i butikken da.

Skrevet

Jeg fikk blåmerker i begynnelsen, ikke nå lengre. Nå har jeg 2kg ring og rokker etter sangen Enter sandman...litt usikker på hvor lang den sangen er, men jeg spiller den to ganger, en på hver side.. :sjenert:

Skrevet

Husk og måle cm rundt magen. Du vil miste cm fort,og når du ser det,blir du mere motivert til å fortsette . Mål hver 14 dag ;)

• Liker 1
Skrevet

Dere som sier at rockering funker.. trener dere noe i tillegg?

Skrevet

Dere som sier at rockering funker.. trener dere noe i tillegg?

Jeg sykler eller jogger, pluss styrke på armer, bein og rygg. Bruker handmanualer til armene, ball til ryggtrening og utfall pluss knebøy på lår og rumpe. Og jeg har en fast sit-ups serie jeg tar. Var medlem på treningsenter, men jeg sa opp og gikk heller til innkjøp av ergometersykkel, handmanualer og ball, pluss rockeringen da:-) Lettere å hive seg rundt å ta en treningsrunde hjemme enn å pakke treningsbag og sette seg i bilen for å dra til treningsenteret... :sjenert: Trener 4 ganger i uka. Kardio først med sykkel eller jogging, deretter styrke.

Moren min derimot, som gikk inn flere cm på magen over noen måneder trener ingenting bortsett fra rockering og at hun går tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...