AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Er for tiden sykemeldt og søker nye jobber. Har oppsigelse tid på 1.mnd. Var innom et vikarbyrå i dag og "fikk jobb", altså ringevikar. Men det jeg lurer på, kan jeg ta oppdrag nå? Mens jeg er sykemeldt? Altså om jeg sier ifra til Nav? Eller må jeg vente med å jobbe til oppsigelsestiden har gått ut? Det må jo være bedre for nav at jeg er litt i jobb, enn at jeg gjør ingenting? Altså sykemeldt i en jobb, men friskmeldt i en annen? Eller teller det kun om du har to jobber fra før? Håper på svar fra noen som kan dette bedre enn meg
Envy Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Nei, du kan ikke jobbe mens du er sykmeldt, hveken i din nåværende jobb, eller i ny jobb.
The Kitten Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Du kan ikke jobbe mens du er sykemeldt. Først må du bli fristemeldt. Deretter må du sjekke at vaktene i den nye jobben, ikke kolliderer med den gamle jobben din. Gjør de ikke det, og du kan sjonglerer to jobber på en gang, så kjør på.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Du kan vel i utgangspunktet jobbe så mye du vil når du er sykemeldt, men da kan ikke du skulke din opprinnelige jobb, du må si ifra til nav slik at de ikke utbetaler sykepenger. Da "friskmelder" du deg selv, og om du finner ut at du ikke klarer jobbe likevel så må du få ny sykemelding til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå