AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg og min samboer la inn et bud på et hus for tre uker siden, og selger aksepterte budet. Men da vi kom til kontraktsmøtet møtte bare én av selgerne opp for å signere kontrakten. Eierne av huset har gått fra hverandre, men eier 50% hver. Det var h*n som har flyttet ut fra huset som signerte kontrakten. Megler har prøvd å ringe og sende SMS til den andre parten (som da altså bor i huset enda), men h*n svarer ikke/ringer ikke tilbake. Det har nå gått over en uke siden kontraktsmøtet. Vi lurer derfor på hva vi kan gjøre med denne situasjonen? Hva kan vi kreve av megleren? Kan vi trekke oss fra kjøpet hvis h*n ikke signerer snart? Pengene er selvfølgelig ikke overført enda, da overtakelsesdato ikke er før den 30.september. Håper noen har gode råd!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Ehh... Megler bør jo ta tak i dette. Sett advokat på saken.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Hva med å møte opp på døra? Megler bør jo kunne ta turen innom på et tidspunkt da det vil være naturlig for eier å være hjemme.
Sulosi Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Har begge skrevet under på avtalen med megler så er saken grei men om det bare er den som flyttet ut som har avtalt salg blir saken verre vil jeg tro.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Hør med megler! De skal kunne fikse dette. Hvis den ene parten ikke overholder sin del av avtalen innen fristen, kan dere heve avtalen pga vesentlig mislighold. Spørs om dere helst vil ha huset eller slippe fra avtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå