Gå til innhold

Silikon. Hvem opererer seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Silikondebatten vil ingen ende ta :D Om dere orker mer (regner med vi får med 2 faste ivertfall), så heng dere på.

Ønsker bare å belyse hvorfor enkelte tar et slikt inngrep. Har kikket litt på www.qvinna.info.

Er det virkelig kvinner som impulsivt har funnet ut at de har litt små bryster.

Er det kun kvinner som gjør dette fordi de ikke klarer å tenke sjølv, men blir overkjørt av medie bildene?

Er det kvinner som av psykiske årsaker(dårlig selvtillit) gjør dette for å føle seg bedre?

Se på bildene og avgjør selv:

Før/etter bilder:

http://www.qvinna.info/upl_img/40_23.jpg

Før:

http://www.qvinna.info/upl_img/219_768F_A.jpg

Etter:

http://www.qvinna.info/upl_img/219_768E_A.jpg

Før:

http://www.qvinna.info/upl_img/34_L17F.jpg

Etter:

http://www.qvinna.info/upl_img/34_L17E.jpg

Før:

http://www.qvinna.info/upl_img/198_789F_A.jpg

Etter:

http://www.qvinna.info/upl_img/198_789E_A.jpg

Tilslutt vil jeg si at på denne databasen var det også bilder av kvinner med nydelige pupper som også har operert inn silikon. Heldigvis var det ikke mangen av disse jeg fant i mine søk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er disse bildene liksom bevis? Selvfølgelig er det mange panne-flate kvinner som legger inn silikon.

De JEG kjenner som har gjort det har vært str B og fått D-cup. Slike kan man også lese om her inne.

Som du sier er det flere eksempler på det på din link . Hvis man legger inn str B i søkedatabasen ser man flere eksempler på kvinner med helt ok bryster som allikevel legger inn silikon.

http://www.qvinna.info

(Skjønner ikke hvordan jeg lager link direkte til bildene)

Skrevet
Er disse bildene liksom bevis? Selvfølgelig er det mange panne-flate kvinner som legger inn silikon.  

De JEG kjenner som har gjort det har vært str B og fått D-cup. Slike kan man også lese om her inne.

Som du sier er det flere eksempler på det på din link . Hvis man legger inn str B i søkedatabasen ser man flere eksempler på kvinner med helt ok bryster som allikevel legger inn silikon.

(Hø.klikk på bildet og velg copy img location)

F.eks

før

http://www.qvinna.info/upl_img/148_839F_A.jpg

etter:

http://www.qvinna.info/upl_img/148_839E_A.jpg

Skrevet

Venta på deg..... Du gir deg ikke :)

Hva mener du med "Er disse bildene liksom bevis"? Er så lite typisk av deg å komme med et slikt utsagn. Jeg har da ikke tenkt å komme med noen fasit!!! Hva mener du, Poirot ?

Men mitt poeng med denne linken er å prøve å nyansere denne debatten på KG. At det finnes forskjellige grunner til operasjon, og at ikke alle kan forståes før man opplever det.

Du av alle Poirot burde skjønne det som står i kø for å redusere. Hvorfor kan ikke du leve med de puppene du har. Forstår at det er en helsemessig grunn, men du kan leve med dem viss du måtte.

Men du vil bare se dem i kategorien b - c cup osv., og det blir helt feil. Jeg har kikka på nesten det som er av bilder, og er rysta. Det var mange operasjoner en kunne ha spart seg for etter min mening.

Skrevet

Gir meg ikke? Jeg forfekter mitt syn på en rolig og saklig måte, og når du da til stadighet lager nye tråder svarer jeg hvis jeg føler jeg har noe nytt å bidra med.

Du trekker frem bildene som passer deg og ditt syn på meg som er kritisk, mens det faktisk også er bilder av de kvinnene JEG snakker om når jeg diskuterer unødvendig silikon og kroppshysteri.

Jeg har aldri kritisert alle som tar silikon, hadde nok tenkt på det selv om jeg så ut som en del av de på bildene du la ut. Har aldri skrevet et stygt ord om disse kvinnene eller deres valg.

Det er du som velger å tolke mine utsagn som at jeg er mot silikon og alle kvinner som tar det, hvilket altså er feil.

Jeg setter kvinner som HAR pupper i et kritisk lys.

Selvfølgelig kan jeg leve med mine bryster, akkurat som at man kan leve med skjemmende fødselsmerker i fjeset , sammenvokste fingre eller stygge arr av brannskader. Det er heller ikke sikkert at jeg får innvilget operasjon.

Men jeg har altså store rygg og nakkeplager, og pupper nesten ned til navlen som gjør det vanskelig å sove, trene og finne klær. Og de kan ikke endres i størrelse slik små pupper kan ved bruk av bh.

Skrevet

At du er kritisk, helt OK. Jeg er også kritisk, mtp den gruppen du refererer til. Jeg har lest mye av disse trådene og du er søren ikke nådig. Du generaliserer, og putter alle silikonopererte i samme bås.

Jeg er trist når jeg tenker på hvordan samfunnet har utviklet seg og hvor vanskelig det er for enkelte kvinner å måtte leve opp til de urealistiske krav og forventninger som blir skapt. Jeg er også kritisk når jeg ser jenter legge inn silikon, når de har B cup i fra før. Jeg nevnte det i starten på tråden. Men jeg ville vise unntakene, og DE har ikke blitt diskutert i disse linkene. Disse kvinnene kan leve med disse puppene, JA. Disse kvinnene har mulighet til å leve videre som de er idag. Men alle skjønner og ville nok ha gjort det samme. Tatt operasjon.

Selv om man er kritisk og har sterke meninger, skal en være litt taktisk i måten en besvarer enkelte linker. Hvorfor kan ikke vi kvinner vise hverandre litt empati og forståelse. Vi kvinner er kvinners værste fiende.

Skrevet
Jeg har lest mye av disse trådene og du er søren ikke nådig. Du generaliserer, og putter alle silikonopererte i samme bås.

Vel, det er jeg helt uenig i. Fint om du kan legge ved linker der dette fremgår.

Her er et eksempler på hva jeg tidligere har sagt:

Har ikke sagt at jeg ikke skjønner at noen tar silikon. Har selv venner jeg må si er så flate, at jeg nok ville vurdert det hvis det var meg selv.  

MEN: Har ogå noen venninder som ser supre ut, men som syter og klager over størrelsen. Mange synes B er for lite. Jeg mener man må akseptere at en av bakdelene ved å være slank og syltynn (slik kule klær forventer i disse dager), er at ikke alltd puppene er kjempestore.  

Disse har jeg lite sympati for.

Skrevet
Er det virkelig kvinner som impulsivt har funnet ut at de har litt små bryster.  

Er det kun kvinner som gjør dette fordi de ikke klarer å tenke sjølv, men blir overkjørt av medie bildene?

Er det kvinner som av psykiske årsaker(dårlig selvtillit) gjør dette for å føle seg bedre?

Tror det er litt av alle alternativ. Noen får det gjerne for seg en dag at puppene deres er små, media har gjerne litt av skylden der. Noen lar seg lettere påvirke.

Noen sliter veldig med dårlig selvbilde, og følelsen av mangel på kvinnelighet. Bryster er jo noe som mange mener virkelig definerer en kvinnes vesen.

Jeg skal ikke skryte på meg noen store bryster, for det har jeg virkelig ikke. En gang i fremtiden legger jeg kanskje inn saltvann. Ikke vet jeg. Uansett så er det noe jeg vil vurdere NØYE! :Nikke:

Kjenner også de som sliter med alt for mye å bære på. Det er uutholdelig for de å bære brystene med en BH som har så smale stropper at de "skjærer" i skuldrene. Ryggplager og smerter gjør at de ønsker å fjerne litt av det "kvinnelige" som føles mer som en byrde enn en glede. :(

Det er nok et utall grunner til at kvinner velger å gjøre noe med brystene sine. Det er uansett et personlig valg, og for mange har det vært et vanskelig et også. :)

Skrevet

Nå burde jeg ha vært i seng, men...

OK! Jeg har et eksempel. Linken Silikon og undervekt. Der var du enig i utsagnet om at en person på KG som var slank og ønsket seg pupper, kun gjorde dette for å få personer med mer kjøtt på bena utilpass. Denne jenten hadde vært med i to fora en om BMI og silikon lenke. Det er jo bare utrolig at hun ble hengt ut slik i KG, jeg hadde aldri gjort noe slikt. Noen jenter er faktisk tynne uten å være anorektisk. Min besteveninne er slik, hun eier ikke former. Hun hadde typisk vært en slik, som kun var til for å gjøre andre utilpass".

Godnattm Poirot nå må jeg legge meg, har to småttiser som bare venter på at kl. skal bli 0700, gjesp.......

Skrevet
Nå burde jeg ha vært i seng, men...

OK! Jeg har et eksempel. Linken Silikon og undervekt. Der var du enig i utsagnet om at en person på KG som var slank og ønsket seg pupper, kun gjorde dette for å få personer med mer kjøtt på bena utilpass. Denne jenten hadde vært med i to fora en om BMI og silikon lenke. Det er jo bare utrolig at hun ble hengt ut slik i KG, jeg hadde aldri gjort noe slikt.  Noen jenter er faktisk tynne uten å være anorektisk. Min besteveninne er slik, hun eier ikke former. Hun hadde typisk vært en slik, som kun var til for å gjøre andre utilpass".  

Godnattm Poirot nå må jeg legge meg, har to småttiser som bare venter på at kl. skal bli 0700, gjesp.......

Vel, nå har jeg lest mine svar i den tråden på nytt, og jeg må si at jeg virkelig ikke forstår hva du mener med at jeg generaliserer og putter alle i samme bås.

http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...t=58414&start=0

Jeg svarte i en tråd på hvorvidt det var merkelig at noen sa de var fornøyde med kroppen sin i en tråd, men i en annen tråd skrev at de skulle ta silikon. Og jeg skrev at jeg syntes dette var lite sammenhengde.

Har da aldri sagt at jeg tror noen ta silikon for å være ekle mot andre!! Ærlig talt!! Isåfall bør du hente ut hvilke utsagn du mener jeg sier dette.

(Det jeg derimot har sagt meg enig i er at jeg finner det spekulativt å fortelle hvor fornøyd man er, når man ikke er det, i en tråd hvor alle som er "for tunge" ikke ønsker å komme på banen. Dette har forøvrig ikke noe med silikon å gjøre. Tråden om silikon ble brukt som en synliggjøring at personen tydeligvis ikke var så fornøyd allikevel.)

Hvor er det jeg generaliserer og er lite nådig???

At jenter er tynne uten å være anorektiske er en helt annen debatt som jeg ikke forstår hvorfor du trekker inn her.

Skrevet

I tråden var denne påstanden satt:

Hvorfor skriver folk at de er fornøyde når de slett ikke er det? For å få oss som veier litt for mye til å føle oss mislykket?

Og du svarte:

Yes, it has crossed my mind....

OK, man er ikke fornøyd med kroppen sin dersom en legger inn silikon så enkelt er det. Men påstanden nevnt ovenfor er ganske drøy. Du kan lese tråden en gang til.

Du skriver(beklager har litt probl. med quote'n):

(Det jeg derimot har sagt meg enig i er at jeg finner det spekulativt å fortelle hvor fornøyd man er, når man ikke er det, i en tråd hvor alle som er "for tunge" ikke ønsker å komme på banen.

Må si jeg undrer meg over denne komentaren. Hvorfor skulle ikke de som er for tunge bli med på en slik debatt. I et land der det faktisk er mer normalt å være litt for tung en omvendt.

Skrevet

Det handler ikke om hva andre synes det handler om hvordan du føler!

Hvis en kvinne føler at hun har for små bryster og at dette plager henne er hun i sin fulle rett til å legge inn silikon. Er det noen forskjell i å la seg operere enn å trene 10 timer i uken for å oppnå en kropp som lever opp til dagen idealbilde?

Skrevet

Du skriver:

(Det jeg derimot har sagt meg enig i er at jeg finner det spekulativt å fortelle hvor fornøyd man er, når man ikke er det, i en tråd hvor alle som er "for tunge" ikke ønsker å komme på banen.  

Må si jeg undrer meg over denne komentaren. Hvorfor skulle ikke de som er for tunge bli med på en slik debatt. I et land der det faktisk er mer normalt å være litt for tung en omvendt.

Vel, leser du tråden om BMI så er det ganske tydelig hvem som syne sdet er ok å stå frem med BMI, uanvhengig hva som er normalt.

Men dette er da noe HELT annet enn å diskutere hvem som legger inn silikon!

Skrevet

Hva mente du med at jeg hadde bevis? Bevis for hva da?

Jeg ville bare nyansere silikondebatten ved å belyse at det finnes virkelig gode grunner for å legge inn silikon, jeg er knall sikker på at jeg har deg med der(nesten....). Jeg er en av disse med tomme pupper. Jeg kan leve med de ja, men jeg har et alternativ og benytter meg av det. Jeg gjør det ikke for at jeg skal bli noe bedre eller penere en andre. Jeg gjør det for min egen del.

Mange av KG's brukere er unge og svært usikre på seg selv. Disse trenger veiledning, ikke spydige kommentarer. Idag er en silikonoperasjon altfor lett tilgjengelig, vi er også blitt mer åpne for temaet en tidligere, derfor mindre tabu belagt. Det er mange idag som legger inn silikon i all for ung alder, og disse jentene er da helt normalt utrusta. Her har Klinikkene et stor ansvar, de kan avvise enkelte til de blir litt eldre.

Må si meg enig med Thomas. Det ble en gutt kommer med den beste kommentaren. Det handler ikke om hva andre synes, de handler om hvordan hver enkelt føler.

Skrevet

Jeg har ikke vært inne på disse silikontrådene her så mange ganger, men helt ærlig synes jeg det er pussig å starte slike tråder hvor det er to stykker som tydelig krangler om noe de har kranglet om i ørten andre tråder! Så barnslig og så kjedelig for oss andre.

Skrevet

He, he. Vi krangler ikke, vi diskuterer. Vi er engasjerte og veldig uenige. Er ikke det litt av greiene med KG da.

Skrevet
Jeg har ikke vært inne på disse silikontrådene her så mange ganger' date=' men helt ærlig synes jeg det er pussig å starte slike tråder hvor det er to stykker som tydelig krangler om noe de har kranglet om i ørten andre tråder! Så barnslig og så kjedelig for oss andre.[/quote']

Jeg krangler ikke, synes vi holder oss på et ganske så saklig nivå, jeg, med tanke på at vi er rimelig uenige.

Jizes, hva skal man ellers gjøre på et diskusjonsforum???

Gjest sexysadie
Skrevet

Silikon eller ei silikon that`s the question...

Skrevet

Tror det er litt av alle alternativ. Noen får det gjerne for seg en dag at puppene deres er små, media har gjerne litt av skylden der. Noen lar seg lettere påvirke.

Noen sliter veldig med dårlig selvbilde, og følelsen av mangel på kvinnelighet. Bryster er jo noe som mange mener virkelig definerer en kvinnes vesen.

Fint innlegg forresten :)

Jeg skal ikke skryte på meg noen store bryster, for det har jeg virkelig ikke. En gang i fremtiden legger jeg kanskje inn saltvann. Ikke vet jeg. Uansett så er det noe jeg vil vurdere NØYE! :Nikke:

Kjenner også de som sliter med alt for mye å bære på. Det er uutholdelig for de å bære brystene med en BH som har så smale stropper at de "skjærer" i skuldrene. Ryggplager og smerter gjør at de ønsker å fjerne litt av det "kvinnelige" som føles mer som en byrde enn en glede. :(

Det er nok et utall grunner til at kvinner velger å gjøre noe med brystene sine. Det er uansett et personlig valg, og for mange har det vært et vanskelig et også. :)

Skrevet

Uuups prøver igjen.....

Fint inlegg Saeria.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...