Sussi Skrevet 15. mai 2002 #1 Skrevet 15. mai 2002 Litt på overtid vil jeg fortelle hvordan vi hadde det på dagen vår den 27 april Da vi har vært på bryllupsreise er ikke referatet kommet tidligere. Dagen startet tidlig da jeg skulle til frisøren klokken 09:30. Der fikk jeg eget rom der jeg kunne sitte i fred. Mens vi ventet på at krøllene skulle bli ferdige gikk jeg inn til sminkøren. Det må jeg bare få sagt at jeg ble 100% fornøyd m/ hår & sminke, de gjorde er fantastisk jobb. Klokken 13:50 var jeg klar til å reise til kirken. Da var broren min kommet for å hente meg. Det var litt bekvemt å tråle gjennom senteret i hele brudestasen. På kirketrappen sto jentene våre som skulle være brudepiker & svenn. de var så flotte!!!!Vielsen var selvfølgelig flott. Vi hadde et solonummer og det var Annie's song, sunget av en venninne. Det var bare helt nydelig. Det var mange som hadde møtt opp i kirken. Gamle venninner, kollegaer. Etter vielsen gikk vi på graven til faren min med en bukett i samme farger som brudebuketten min. Der hadde vi en liten stund jeg & min nye mann før det bar avgårde til fotografen. Vi ankom lokalet til applaus Da gjestene satte seg til middag & fått fyllt glassene sine spilte vi "Hymne på en bryllupsdag" fra anlegget. Etter andre vers kom vi inn, og det var nesten ikke et tørrt øye ved bordet. Det var en meget spesiell inngang som mange ab gjestene kommenterte var så flott & stemmningsfull.(viseverten vår ville vi skulle ha fanfare da vi ankom middagen, men der sa brura STOPP jeg ville gjøre det litt spesielt da jeg for det første har falt helt for denne sangen, og at teksten passer litt til oss ) Middagen forløp videre med mange fine & morsomme taler, og sanger.Jentene våre sang "Søndavindsvalsen" under middagen. Vi satt vel 3 timer ved bordet. Kaffegjestene var såvidt kommet da vi var ferdige. De satt å hygget seg sammen med en velkommstdrikk. Vi hadde en liten polynese med Brann & Manchester United sanger til Trønderne & Oslofolkets fortvilelse, med det ble bare gøy av det!! De tok det med humør!!! Vi hadde en masse MP3 sanger på pc som vi spilte opp til dans med, og det var svært vellykket!!! En fin sammensetning av gammelt & nytt. (Vi bare laget en playlist i Windows med rekkefølgen vi ville ha...så bare gikk den uten at noen begynte å rote m/ musikken.) En annen ting vi tok med oss (det lå på pc-en) var karaoke. DET KAN JEG LOVE DERE BLE EN STOR SUKSESS! Jeg kan innrømme at jeg var ikke like begeistret for ideen da min daværende (nå mann) samboer tok dette opp til diskusjon om vi skulle ha dette med. Men jeg kunne jo ikke bestemme ALT, så jeg gikk med på at det kunne taes i bruk, men ikke før senere på kvelden. Brura ute av synet gikk karaoken på litt tidligere enn tillatelsen, men det ble jo en super stemmning. Det ble ingen flatfyll bak microfonen, alle som sang klarte seg bra og publikum ( ) syntes dette var kjempearitig. Brude"valsen" gikk fint. Vi danset etter "from this moment", og avsluttet hele festen med "I had the time of my life" fra Dirty Dancing. Og alle sang av full hals på på dansegulvet Herfra bar det til SAS hotellet på Bryggen der vi tilbragte bryllupsnatten. Dagen var ubeskrivelig herlig. Det ble SÅ mye bedre enn forvenet. Vi fikk mye skryt av festprogrammet, kurvene på toalettet ( ) bordkortene og hele arrangementet. Alle tilbakemeldingen vi har fått på at gjestene våre hadde det gøy varmer. Broren min sa dette var det gøyeste/kjekkeste bryllupet han hadde vært i (og det er blitt noen av dem...) (dette var en av tingen som jeg tenkte en del på i forkant: at jeg håpet at gjestene ville kose seg, at ikke dette ble et kjedelig bryllup!!) Gled dere andre til en SUPER dag. Husk dere får den ikke igjen. Nyt hvert eneste sekund!!!!! jeg kommer til å legge inn noen bilder fra dagen snart... Da vi har vært i California på bryllupsreise sliter jeg litt med å snu døgnet igjen...( vi kom hjem lørdag ettermiddag) så må komme meg litt _________________ Sussi [ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-05-15 18:39 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-05-16 14:04 ]
HMSP Skrevet 15. mai 2002 #2 Skrevet 15. mai 2002 Høres ut som en super dag. Tror jeg skal ta med men noen av tipsene ja. Gleder meg til bildene Klem så lenge12
Tussilago Skrevet 15. mai 2002 #3 Skrevet 15. mai 2002 Det høres ut som dere hadde det kjempefint. Hver gang jeg leser om hvordan andre har opplevd dagen, så gleder jeg meg mer og mer til det er VÅR tur. Lykke til videre i livet, håper det blir en fortsettelse av bryllupsdagen
Gjest Anonymous Skrevet 15. mai 2002 #4 Skrevet 15. mai 2002 Først og fremst: Gratulerer! Et lite spørsmål: Du skrev at dere hadde vært på bryllupsreise i California. Hvor var dere, og hvordan var det? Spør fordi vi selv vurderer å reise på bryllupsreise dit (dvs. kjøre fra Los Angeles til San Fransisco) i september. Lykke til videre som nygift! Nasse
Sussi Skrevet 15. mai 2002 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2002 Hei! Vi fløy til San Francisco og kjørte til L.A. Det var rimeligere med fly dit Turen var helt SUPER!!! Vi overnattet i San Jose før vi kjørte viderer til LA. Der bodde vi midt på Santa Monica Beach!Vi hadde bestemt oss å være litt turister, så vi besøkte Universal Studios (bør oppleves), kjørte opp til Hollywoodskiltet, En liten sightseeing rund i Beverlly Hills & bel Air, Rodeo Drive, Hollywood walk of fame. Vi leide sykler å syklet langs Santa Monica til Venice Beach. Det var absolutt høydepunktet i Los Angeles. Det er så utrolig mye å se, og så mange personligheter i Venice at det bør bare oppleves! Da dagene var over i LA kjørte vi opp til San JOse igjen der vi hadde billetter til NHL sluttspillkampen mellom San Jose Sharks & Coleradoo Avalange. Det var litt av et liv. En STOR opplevelse. VI hadde noen venner av venner der som vi traff (de skaffet oss billettene). Siste dagene tilbragte vi i San Franc. Igjen: turister. Kjørte Cable Cars oppover & nedover bakkene. Besøkte Alcatraz Chinatown (Hard Rock Cafe måtte få et besøk ) ellers gikk vi rundt å nøt denne vakre byen!!! Absoultt en tur jeg vil anbefale. Har dere tid ville jeg absolutt tatt HW 1 mellom disse byene. Det er vel 12 timers kjøretur, så en overnatting må regnes inn. Men det er absoulutt verd det. Her finner du nydelige steder som Carmel & Monterey som bør avlegges et besøk. Om du vil vite mer er det bare å spørre 12
Sussi Skrevet 15. mai 2002 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2002 Nelle Ja her på KG får man mange gode tips. Du kan lese her hva dette er for noe http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...pic=286&forum=3 12
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #8 Skrevet 16. mai 2002 Snille sussi Først og fremst :GRATULERER ! jeg falt litt for inngangen deres jeg, jeg har også lyst å ha hymne på en byrllupsdag, først ville jeg ha den i kirken, men nå så jeg en annen og bedre anledning !! HVOR kan jeg få tak i denne til å spilles inn på cd ? Jeg har både tekst og noter men det hjelper vel lite når jeg vil spille en CD, kanksje kombinere med at folk synger oss inn ? Hva tror du ? det er jo en relativ ukjent sang så cd er kanskje best ? Takker på forhånd -Eline
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #9 Skrevet 16. mai 2002 Grattis Sussi og velkommen til fruenes klubb Hørtes ut som du hadde en like deilig dag som vi http://home.no.net/waraas12
HMSP Skrevet 16. mai 2002 #10 Skrevet 16. mai 2002 Her er linken til vårt lands side om "Hymne på ein bryllupsdag" - som vi forøvrig også skal bruke i vår vielse Hymne på en bryllupsdag Jeg vet ikke om kvaliteten er god nok for CD, men det er det eneste stedet jeg vet den ligger.12
Mai Skrevet 16. mai 2002 #11 Skrevet 16. mai 2002 Gratulerer så masse med den store dagen! Kan tenke meg det føles godt å være gift. Jeg lurte litt på hvor lang tid dere brukte i California. Vi har nemelig selv tenkt oss dit og vi snakket om å bruke 2 uker.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2002 #12 Skrevet 16. mai 2002 Til HMSP vet du om man kan få kjøpt denne noen plass ? litt dårlig (hakk og diverse) i mp3 fila ? Når skal dere spille den ? jeg ville gjerne ha den som en solo sang i kirken men kjenner ingen som spiller piano eller synger godt, og spille cd i kirka er vel kanskje ikke lov ? Sussi etter dere hadde kommet inn til bordet, stod dere bare og ventet at sangen skulle bli ferdig spilt? ingen som syntes det var spesielt/upersonlig med denne vakre sangen på cd? må bare spørre da eg gjerne vil ha denne, men er kanskje redd noen blir støtt av at den er kun på cd ? -Eline
Sussi Skrevet 16. mai 2002 Forfatter #13 Skrevet 16. mai 2002 Takker alle sammen for hilsen Neida, ingen som syntes det var upersonlig med at musikken kom fra CD, og musikken startet litt i det fjernet (så ble det litt høyere) Det var helt stille i lokalet. Ikke upersonlig i det hele tatt. Bare fint. I utgangspunktet ønsket jeg å bruke denne sangen i selve vielsen, men venninnen min ønsket helst ikke å synge den sangen. Jeg hadde bestemt meg å bruke sangen på en eller annen måte den dagen, så da kom jeg på inngangen til middagen. Angrer ikke et sekund på det!!! Eline: Selv ville jeg å bruke sangen innspillt på CD. Syntes det ble mer stemmingsfullt både for oss & for gjestene enn at de skulle synge den selv. Ja, etter vi var kommet opp til bordet stod vi til sangen var ferdig. (det er bare vente med å gå inn etter 3 verset om det kan bli litt lenge å bare stå der ) I vårt tillfelle var det helt greit. Startet å grine selv jeg, når alle andre var så rørt ) Jeg lasten den ned fra den linken HSMP la ut her, og den er ikke ødelagt hos meg.. og kvaliteten på CDen var bra! Om du gir meg en mld kan jeg godt maile deg den filen jeg har Mai: Vi hadde 10 dager i California. Det var 10 deilige dager. Skulle gjerne hatt noen dager til. Så dere får oppleve masse på 14 dager! Det er sikkert. Men jeg anbefaler å plukke dere ut spes. ting/steder dere ønsker å se/oppleve. 12
Sussi Skrevet 16. mai 2002 Forfatter #14 Skrevet 16. mai 2002 kom visst dobbelt dette innlegget1212[ Dette Innlegg er endret av: Sussi den 2002-05-21 15:50 ]
Nikki Skrevet 16. mai 2002 #15 Skrevet 16. mai 2002 Gratulere så mye. Høres ut som om dagen deres bare var herlig og som ga dere mange gode minner. Satt med tåre i øyenkroken da jeg leste innlegget. Gleder meg bare mer og mer til mitt eget brylllup. Ønsker dere all lykke videre i fremtiden.
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2002 #16 Skrevet 21. mai 2002 Jaaa kjempeflott, da har vi bestemt oss for å kopiere dere litt Sussi. Har ingen spelemann og ville så gjerne bruke sangen, så da skal vi ha den før middag !!!! Er overbevist om at det blir fint ! takk for god inspirasjon -Eline
Sommerbrud Skrevet 21. mai 2002 #19 Skrevet 21. mai 2002 Hei sussi! Gratulerer med en flott dag! Har du tekst og eller melodi til "Hymne..."? Det hørtes så stemningsfullt og fint ut!12
june2002 Skrevet 21. mai 2002 #20 Skrevet 21. mai 2002 Gratulerer så mye!! Hørtes ut som en nydelig dag! 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå