Gå til innhold

sykkel trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å få strammet opp magen spesielt, men også resten av kroppen er fint å få strammet opp litt. Man sier jo ikke nei takk til det når man først er igang :)

Har en skade i beinet, og det er begrenser seg med hvordan trening jeg kan gjøre.

Går mye turer, to turer i rask gange ca 30- 60 min. pr tur, så å si hver dag, en på morningen, og en på kvelden, må jo ut å lufte voffsen :)

Også skal jeg i gang igjen etter en lang pause nå med spinning på treningssenteret der jeg er medlem.

Litt lei meg fordi jeg ikke kan trene ordentlig hardt, og sånn som jeg vil, og det kan jeg nok aldri heller pga denne skaden..

Lurer derfor på om hvor fort jeg kan se litt resultater med spinningtrening? Har tenkt til å trene ca annenhver dag... evt. fri i helgen.. men så går jeg turer hver dag da :)

Det er vel bra trening for hele kroppen så vidt jeg har skjønt...?

Jeg er bare nysgjerrig. og lurer på om noen har noen erfaringer :)

Forresten så spiser jeg normalt, litt godteri innimellom, :)

Om noen har noen gode mageøvelser som funker så tas det også imot med takk :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykling og spinning er først og fremst god trening for beina og hjertemuskelen. Du får opp pulsen uten støtbelastning på beina, noe som gjør at sykling ofte er gunstig for folk med diverse skader som hindrer dem i å jogge. Det er ingen som har sagt at sykling ikke er hard trening; selvsagt kan du trene hardt. Du kan tråkke så melkesyra spruter ut av ørene på deg, men du får ikke den harde støtbelastningen på ankler, knær og hofter som jogging innebærer.

Det har vært skrevet utallige ganger her på forumet, av meg selv og andre: Du kan ikke punktslanke deg. Om du vil miste fett på magen så må du belage deg på å miste fett på hele kroppen, og til det er sykling godt egnet. For å miste fettvekt må du forbrenne mer enn du spiser, enkelt og greit. Du trenger ikke telle kalorier og beregne forbruk for å vite om det er tilfelle, du ser det ved om vekta går nedover eller om den står stille.

På den annen side så er det veldig mange kvinner her som er skadet av reklamen og tror at det er naturlig med helt flat mage, hvilket det som oftest ikke er for en normalvektig kvinne.

Siden sykling ikke gir særlig trening i overkroppen er det ikke dumt å trene utholdende styrke for rygg- og magemuskler. For å gjøre det må du enten på et treningsstudio, eller ha tilgang til en terapimaster, se www.redcord.no. Noen treningsstudioer har terapimastere. På nettsiden står det tips om øvelser du kan ta med terapimaster.

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Jeg er helt klar over at man ikke skal ha helt pannekakeflat mage, og at man ikke kan punktslanke seg, men bare lurte på hvordan spinning er egentlig sånn i forhold til treningen den gir. :)

Satser på å være i litt bedre form, og fått strammet opp litt til våren igjen :))

Takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...