Gå til innhold

Rømmegrøt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva smaker rømmegrøt? Er det mye smak av rømme? Jeg har aldri smakt det, men skal på besøk i morgen, og har fått vite at vi skal blant annet få rømmegrøt.

Skrevet

Åh, nå fikk jeg lyst på rømmegrøt! Er så godt :-)

Det smaker ikke utpreget rømme. Min sønn liker ikke rømme, men rømmegrøt liker han veldig godt. Har du smakt smørgrøt? Er samme greia, bare at noe av melka, er bytta ut med rømme.

Skrevet

Det minner om fløyelsgrøt i konsistensen, om du er kjent med det, bare at rømmegrøten er mer syrlig. Hvis du er "redd" for rømmegrøten så kan du bruke litt ekstra sukker og kanel på, så hjelper det på smaken :P

Skrevet

Jeg har ikke smakt smørgrøt. Men så lenge rømmegrøten ikke smaker noe særlig av rømme, så kan jeg sikkert like det. Man har vel noe på grøten?

Skrevet

Åh, nå fikk jeg lyst på rømmegrøt! Er så godt :-)

Det smaker ikke utpreget rømme. Min sønn liker ikke rømme, men rømmegrøt liker han veldig godt. Har du smakt smørgrøt? Er samme greia, bare at noe av melka, er bytta ut med rømme.

...da lurer jeg litt på hva slags rømmegrøt du har smakt? Jo, det smaker rømme. Ikke intenst, men den har definitivt den syrlige rømmesmaken. Det er jo 50/50 rømme og melk i tradisjonell rømmegrøt.

Det er vanlig å ha fett oppå (det som har skilt seg ut når grøten kokes - noen bruker også smør), og kanel og sukker. Man kan dempe smaken ganske mye med det, altså. Og obs: om du skulle komme til å like det, så husk at rømmegrøt er MEKTIG! Man blir plutselig mett, og det legger seg som en klump i magen. Så gå forsiktig fram ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...