Gå til innhold

Kjøpe Macbook i USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i USA og vurderer å kjøpe meg en Macbook Air, da jeg får noen rabatter her.

Jeg får imidlertid ikke norsk tastatur. Er det noen som har kjøpt en uansett og er fornøyd med det? Jeg bruker data mye, mest til skriving, surfing og filmer.

Råd?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er i USA og vurderer å kjøpe meg en Macbook Air, da jeg får noen rabatter her.

Jeg får imidlertid ikke norsk tastatur. Er det noen som har kjøpt en uansett og er fornøyd med det? Jeg bruker data mye, mest til skriving, surfing og filmer.

Jepp, jeg kjøpte min forrige der og hadde ingen problemer med det amerikanske tastaturet :) man kan jo stille den inn sånn at du får æøå uansett, det står bare noe annet på de 3 tastene, men det blir man vant med etter én dag :)

Skrevet

Takk for svar:) Men hvordan er det med alfakrøll og sånn? Jeg bruker mye spesialtegn, endres hele tastaturet? Jeg tenker at jeg kanskje må klistre på merkelapper på knottene da:P

Skrevet

Takk for svar:) Men hvordan er det med alfakrøll og sånn? Jeg bruker mye spesialtegn, endres hele tastaturet? Jeg tenker at jeg kanskje må klistre på merkelapper på knottene da:P

Jeg husker ikke hvor den var på det tastaturet, men husker at det var helt uproblematisk :) Er du som meg, og ikke ser på tastaturet mens du skriver, skal det som sagt gå helt fint å komme inni det på mindre enn en dag :)

Skrevet

Søstera mi gjorde også det, og jeg har tenkt å gjøre det i mars. Hun sa at det gikk kjempegreit å lære seg hvor de forskjellige tastene er, og @ er uansett et annet sted på mac enn på pc, uansett hvilket tastatur man har.

Pleier jo ikke å se på tastene uansett, og det er ikke så veldig stor forskjell på hvor æøå er! :-)

Jeg gleder meg så sinnsykt til å få meg mac, det har jeg drømt om i årevis!! :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte min macbook i usa, æøå er får du ved å trykke option + a for å option+' for æ og option + o for ø. Veldig enkelt, er selv veldig fornøyd.

Skrevet

Jeg hadde en slik, og syntes det var noe skikkelig "pes", men vi er forskjellige.

...og det er flere taster enn æøå,@ som er ulike. Mange fler. Nesten alle tegn over tallene er annerledes.

Taster du superraskt og aldri trenger se på tastaturet, vender du deg sikkert greit til det.

Skrevet

Kjøpte min macbook i usa, æøå er får du ved å trykke option + a for å option+' for æ og option + o for ø. Veldig enkelt, er selv veldig fornøyd.

Er det ikke enklest å bare bytte tastaturspråk?

Skrevet

Hva skjer om det skjer noe med macen, og du trenger service på den? Det er langt til USA

Skrevet

Hva skjer om det skjer noe med macen, og du trenger service på den? Det er langt til USA

Jeg kontaktet Apple Norge, som var veldig behjelpelige og ga meg gratis lader når min ble ødelagt. Regner med de er like greie når det gjelder selve macen :)

Skrevet

Er det ikke enklest å bare bytte tastaturspråk?

For noen er det sikkert lettere å bytte spåk, men jeg er avhengig av å kunne se på tastaturet når jeg skriver. Tok uansett ikke lang tid å bli vandt til det. Men det er vertfall et alternativ til dem som ikke vil bytte språk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...