Gå til innhold

Er forelsket, men... (om drikking)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ble slutt for ikke så lenge siden mellom meg og barnefar. Pga et helt elendig forhold, og problemer gjennom flere år. Har forelsket meg i en god venn, og det er gjensidig. Vi har vært sammen i helgene i det siste. Jeg trives kjempegodt sammen med ham, kan prate med ham om alt, han er helt fantastisk mot barnet mitt, han er rett og slett en flott mann. Og jeg vil ikke la denne sjansen gå fra meg. Men har sagt ifra at vi må ta det litt rolig... Vil ikke hoppe rett fra et forhold og inn i et annet. Det eneste som bekymrer meg når det gjelder ham er drikkevanene hans. Han har levd et hardt liv, inntil for et år siden. Nå har han roet seg betraktelig, og er klar for å "slå seg til ro". Faren til barnet mitt hadde en del problemer med alkohol, og det skremte vannet av meg. Så det ringer varselbjeller i hodet mitt hver gang jeg ser min kjære drikke... Selv om det bare er et glass konjakk. All tidligere erfaring roper "Vær på vakt!", straks jeg ser en vinflaske. :-) En kveld drakk han en rusbrus, fordi han var tørst! Og han setter seg gjerne med en øl om kvelden, for å slappe av. Han drikker ikke for å bli full, sier han, men det er så godt, og da blir han jo full til slutt.... Han drar sjelden ut på byen, og fester ikke slik som han gjorde før. Men det er en øl her, en konjakk der, en rusbrus nå, og en likør da... Mange små blir til slutt veldig ofte og mye... Jeg liker ikke dette... Hva skal jeg gjøre? Selv kan jeg godt sette meg ned og ta en likør en kveld, men ikke ofte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg, om det ringer varselbjeller og det er snakk om diverse rusbrus, øl bla bla og greier: HELLO?!?! Våkn opp da! Skru av følelser for den fyren!!

Skrevet
Kjære deg, om det ringer varselbjeller og det er snakk om diverse rusbrus, øl bla bla og greier: HELLO?!?! Våkn opp da! Skru av følelser for den fyren!!
kan man bare skru følelser av og på?
Skrevet

uhm, nei, men man kan vel strebe mot det. Sette seg litt høye mål?

Skrevet

Nei men man har alltid et valg om man ønsker å førfølge/leve ut følelsene..

Skrevet

Nei, men man kan velge å etterleve de for å bygge opp et forhold eller ei. Tatt personens tidligere erfarigner ville jeg kommet meg vekk.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Nei men man har alltid et valg om man ønsker å førfølge/leve ut følelsene..

Så sant som det er sagt

Skrevet

ta signalene og kom deg vekk,du har trossalt ett barn å tenke på som før eller siden ville hatt endel og gjøre ham,og det at han stadig sitter med flaska skaper ikke noe godt forbilde

Skrevet

Det beste er vel å snakke med ham om drikkingen. Fortelle ham hvordan du føler det. Hvis han elsker deg vil han nok være med på et kompromi hvor han f.eks bare drikker moderat i helgene. Hvis ikke bør du nok tenke deg om.

Gjest sexysadie
Skrevet

Denne fyren minner meg sterkt om en alkoholiker.

Skrevet

Jeg ville absolutt ha tenkt meg om fire ganger - minst - før jeg gikk inn i noe mer varig med denne mannen! Han er sikkert en kjempefin person, men jeg tror det er riktig av deg å være bekymret over drikkevanene hans. Og hvis han skal drikke flere ganger i uka i et evt. framtidig forhold, da synes jeg du bør vurdere hele forholdet. La for all del hensynet til barnet ditt komme foran alt nå! Jeg regner med at både du og barnet har fått nok av ustabile og vonde forhold. Det er ikke det dere trenger, men snarere noe stødig, trygt og godt! Så om du overhodet vurderer å slå deg sammen med denne mannen, bør du i det minste la ham bevise at han er villig til å endre sine drikkevaner for deres skyld!

Skrevet

Kjenn godt etter magefølelsen, og lytt til den. Da finner du veien. Men du må være ærlig mot deg selv.

Skrevet

Du sier han har levd et hardt liv, uten å utdype det.

Mange som har ruset seg på diverse - ender opp med å bytte andre rusmidler med alkohol, - de har et problem overfor rusmidler, og i stedet for å kutte ut rus, og redusere alkohol samtidig, ender de opp med å utvikle et drikkemønster som gjør at de bare har overført rusproblemene sine til et annet rusmiddel - f.eks. alkohol eller piller, eller begge.

Be om at dere har rusfrie helger - i seg selv er det alarmerende dersom man "må" ha noe hver helg, for å kunne slappe av.

Gjest Anonymous
Skrevet

*svosj*

-------> veien til døra.

Hvis bjellene ringer nå, så avtar de ikke i styrke senere. Etterhvert som forelskelsen avtar, øker bjellene i styrke, og da er det vanskeligere å gjøre det slutt.

Enhver kvinne fortjener bedre. Avslutt forholdet før det går for langt og din uro smitter over på barnet ditt.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...