AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Har nettdatet en stund og har merket meg at noen gutter skremmer meg bort fordi de er så masete. Jeg er ganske aktiv der og snakker med mange (møter ikke mange, men snakker med mange). Svarer ALLE i løpet av dagen, av de jeg snakker med. De helt uinteressante svarer jeg ikke, fordi jeg ser på det som falskt å late som om man er interessert når man ikke er det. Men dette er snakk om de jeg har en samtale på gang med. Han ene f.eks sendte meg et brev kl 23. Da satt jeg og så på tv, og leste den med et halvt øye og tenkte "jeg svarer om litt". En time etterpå kom et litt anklagende brev, han spurte ikke direkte om hvorfor jeg ikke svarte men noe a la "Ville du ikke svare på det eller?". Svarte et litt forvirret "hæ?" tilbake, fordi jeg ikke helt kunne forstå at 1 time var fristen for å svare. Også snakket jeg med han samme på chatten og kom med et uhell borti krysset (skulle bare legge ned vinduet, ikke lukke det) og da ble han tydeligvis dritfornærmet. Nå har jeg kuttet han ut, for dette gav meg dårlige vibber. Et råd til andre nettdatere der ute: Ikke begynn å mas etter veldig kort tid selv om posten står som lest. Vedkommende kan være opptatt selv om posten er rukket lest! Er nesten som at jeg ikke tør å lese posten uten at jeg vet jeg har tid til å svare med en gang. Leser ofte post fra mobilen også, og da har jeg ikke mulighet til å svare lange brev, men venter til kvelden når jeg kommer hjem. Ta det rooolig! 2
Gjest reebok Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Som om jeg skulle skrevet dette selv!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Skjønner godt hva du mener, og vi gutta opplever det samme fra noen av jentene. Det er helt ufattelig at folk ikke skjønner at man ikke sitter klistret til skjermen 24/7 og ikke svarer etter en time, og det er veldig needy i en dating sammenheng. Man ser for øvrig den samme mennesketypen i jobbsammenheng, har man ikke svart innen fem minutter så har man brukt "for lang tid". Desverre gjelder det ofte folk som ikke har så mye annet å ta seg til, derfor har de også tid til å sitte klistret foran skjermen hele døgnet. Det er jo en generalisering, men som ofte stemmer bra. Det samme gjelder teksting når man etterhvert utveksler telefonnr. Joda, jeg syntes det er her hyggelig å skrive, og jeg kan være veldig kommunkativ med potensielle kvinner, men man behøver ikke 20 stykker i timen! Jeg trodde spenningen og gleden over å få litt sjeldnere (dog ikke altfor sjelden) men bedre, interesserte svar var en del av dynamikken, men tydeligvis ikke. Folk i dag skal ha alt med en gang, og det gjelder tydeligvis også i kommunikasjon.
MissStiles Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Det er mange som reagerer på den måten. De ser at du er pålogget og da tror de at de får svar med en gang. Jeg fikk også melding fra en fyr en gang på en nettdatingside. Han sendte vel 4-5 meldinger. For hver melding som kom så ble språket verre. Til slutt skrev han bare: "Drit i å gå inn på min profil". Herregud, bare fordi han ikke fikk svar med en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #5 Skrevet 10. september 2011 Åååh det der er så irriterende! Og som om ikke det er nok forventer de ofte at det er JEG som skal komme med temaer å snakke om? Hva faen? Var jo DE som ville ha en samtale... At jeg ikke vil være med på temaet sex før jeg føler meg trygg er da ikke det samme som at det dermed er min oppgave å finne på ett nytt tema?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #6 Skrevet 10. september 2011 Åååh det der er så irriterende! Og som om ikke det er nok forventer de ofte at det er JEG som skal komme med temaer å snakke om? Hva faen? Var jo DE som ville ha en samtale... At jeg ikke vil være med på temaet sex før jeg føler meg trygg er da ikke det samme som at det dermed er min oppgave å finne på ett nytt tema? Oi, store problemer det der...
Steinar40 Skrevet 10. september 2011 #7 Skrevet 10. september 2011 Åååh det der er så irriterende! Og som om ikke det er nok forventer de ofte at det er JEG som skal komme med temaer å snakke om? Hva faen? Var jo DE som ville ha en samtale... At jeg ikke vil være med på temaet sex før jeg føler meg trygg er da ikke det samme som at det dermed er min oppgave å finne på ett nytt tema? Hva er problemet hvis dere ikke har noe (annet) å prate om?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #8 Skrevet 10. september 2011 Hvorfor sier dere ikke til dem det gjelder at dere ikke er ved maskinen og kan svare hele tiden da?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #9 Skrevet 10. september 2011 Hvorfor sier dere ikke til dem det gjelder at dere ikke er ved maskinen og kan svare hele tiden da? Fordi når de viser sånne tendenser havner de i kategorien "uaktuelle". Gidder ikke sånne prosjekter som må oppdras fra dag 1... 1
Gjest Skrevet 10. september 2011 #10 Skrevet 10. september 2011 Enkelte mangler litt sosiale antenner,sånne styrer jeg også unna med en gang
AnonymBruker Skrevet 10. september 2011 #11 Skrevet 10. september 2011 Oi, store problemer det der... Hvis du vil snakke om sex med enhver gris som ikke tenker på annet, så vær så god, bare la meg bli spart for den slags om jeg da ikke har ytret ett ønske om slike temaer selv. For noen er sex en privat affære, ikke noe som skal snakkes ihjel med en hver ronker som har nett-tilgang. Hva er problemet hvis dere ikke har noe (annet) å prate om? Problemet er da at de kun tenker på en ting, og dermed viser seg som uaktuelle for videre samtale. Så blir de sure fordi jeg ikke har tenkt ut noe annet å snakke om... Ærlig talt, det var DE som ville snakke med MEG ikke omvendt. Da er det tross alt dems oppgave å finne noe å snakke om, hvis de vil fortsette kontakten.
Gjest Skrevet 10. september 2011 #12 Skrevet 10. september 2011 Hvis du vil snakke om sex med enhver gris som ikke tenker på annet, så vær så god, bare la meg bli spart for den slags om jeg da ikke har ytret ett ønske om slike temaer selv. For noen er sex en privat affære, ikke noe som skal snakkes ihjel med en hver ronker som har nett-tilgang. Problemet er da at de kun tenker på en ting, og dermed viser seg som uaktuelle for videre samtale. Så blir de sure fordi jeg ikke har tenkt ut noe annet å snakke om... Ærlig talt, det var DE som ville snakke med MEG ikke omvendt. Da er det tross alt dems oppgave å finne noe å snakke om, hvis de vil fortsette kontakten. Herregud så mange rare folk det er der ute
Steinar40 Skrevet 10. september 2011 #13 Skrevet 10. september 2011 Problemet er da at de kun tenker på en ting, og dermed viser seg som uaktuelle for videre samtale. Så blir de sure fordi jeg ikke har tenkt ut noe annet å snakke om... Ærlig talt, det var DE som ville snakke med MEG ikke omvendt. Da er det tross alt dems oppgave å finne noe å snakke om, hvis de vil fortsette kontakten. Joda, alle kandidater som ikke er aktuelle er selvfølgelig bortkastet tid. Og et problem sånn sett. På den annen side er jo det problemet fort løst når det viser seg at dere ikke har noe å prate om. Men jeg forstår selvfølgelig at det må være slitsomt, og føles som et problem, å skulle tråle igjennom den ene useriøse og uaktuelle kandidaten etter den andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå