AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Er det gøy å vite at dere tar opp studielån for å kunne gå på arbeidsledighetskontoret etter bachelorgraden? 2
Gjest Spinell Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Jobber du på NAV, og forsøker å redusere antall brukere, eller? 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Jeg tok en master i historie og jobber på historisk museum nå. ELSKER jobben min! Det er håp, selv om de fleste på historie begynner på sykepleier og slik eller får en lagerjobb etter endt grad. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Alle jeg kjenner som har tatt markedsføring, har gått rett ut i jobb etter endt utdanning. 1
Green Lady Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Det er morsommere å se hvor lite du vet om ting du uttaler deg så bastant om 2
Gjest Solsmil Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 herregud så utrolig teit å si! Det er flere av disse som går ut i jobb etterpå, mer eller mindre relevant. Dessuten er det mange som tar en av disse utdanningene, som historie eller markedsføring, i tillegg til annen utdanning, for å bli mer spesialisert og for å få større sjanser til jobb, og det er absolutt ikke sånn at de går på nav etter endt utdanningen. noen selvfølgelig, men ikke alle!
Tabris Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Jeg har en master i et humanistisk fag, og fikk jobb bare en uke eller to etter jeg var ferdig med muntlig forsvar av oppgaven.
eliana Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 Jeg begynner om en uke på master i markedsføring og gleder meg kjempemye! Synes det er et veldig interessant studie, har kun fått gode karakterer og hadde en spennende relevant jobb ved siden av når jeg tok bacheloren min. Skal nå ta masteren i utlandet, og ser selv positivt på det å gå ut i jobb når jeg er ferdig utdannet. Kjenner naturlig nok flere som har studert markedsføring, og mange (ikke alle, men sånn vil det nok være i de fleste yrker) har fått relevant jobb etter studiene. Synes du virker ekstremt unyansert og umoden i dette innlegget ditt, og har litt problemer med å skjønne hva som foregår i hodet til noen som klarer å være så respektløs med tanke på andres valg av studie.
Porcelain Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 Har blant annet studert historie, og synes at det har gitt meg en forståelse av samfunnet som mange andre mangler.
Gjest Nanette Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 Trodde historie var verdifullt å studere jeg.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #12 Skrevet 8. september 2011 Jeg har en master i et humanistisk fag, og fikk jobb bare en uke eller to etter jeg var ferdig med muntlig forsvar av oppgaven. Så bra! Men var det sånn for de du studerte sammen med også? Jeg har stor respekt for de som studerer slike fag, ikke misforstå meg. Jeg bare engster meg en del nå fordi den personen jeg bryr meg mest om studerer noe litt vagt på UiO. Jeg ser jo at det er tøffe studier, og jeg synes hun klarer seg bra. Men det har skjedd en del i det siste som gjør at hun ikke har kunnet konsentrere seg så mye om studier. Bekymrer meg veldig for at hun ikke skal få jobb i etterkant..
dumlis Skrevet 8. september 2011 #13 Skrevet 8. september 2011 Historie er jo verdens beste og mest spennande fag! Det er eit fint fag å plassere i ei lærarutdanning, og så vidt eg ha forstått, så er det stor etterspørsel på lærarar. Vert ikkje arbeidsledig me det fyrste då!
Gjest Anuket Skrevet 8. september 2011 #14 Skrevet 8. september 2011 (endret) Er det gøy å vite at dere tar opp studielån for å kunne gå på arbeidsledighetskontoret etter bachelorgraden? Jeg skal ha master jeg, så arbeidsledig etter bachelorgraden? Neh. EDIT: glemte å skrive hva jeg studerer. Har en bachelorgrad i historie nå tar jeg opp to fag for å få snittet til masteren, og tar noen kulturvitenskapsfag ved siden av. Personlig synes jeg historie har vært gull verdt å begynne på (gikk politikk - og det hatet jeg). Jeg har fått mye mer respekt for hvordan samfunnet vårt er og ikke minst så vet jeg mer om selve prosessen bak dette. I tillegg får man ganske bred kunnskap om det meste. Jeg skal ikke bli lærer, men jeg kan godt tenke meg å ha lærerjobb, mens jeg søker på det jeg vil arbeide med. Det eneste jeg synes er dumt er at i hvertfall på UiB så er de generelt dårlige på å sette opp kontakter med arbeidslivet (for hf-ere) slik de gjør for andre studieretninger. Endret 8. september 2011 av Anuket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå