Gå til innhold

Hva syns dere om vaflene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny i sunnhetsverdenen, og i dag "fant jeg opp" en vaffeloppskrift. Jeg lurer da på om den er noe særlig sunn :P

Jeg hadde i 50/50 havregryn og hvetemel, 2 egg, noen dl skummet melk, en halv raspet gulrot, litt bakepulver og en SS rømme. Neste gang skal jeg bruke 50/50 havregryn og noe grovere mel, men hadde ikke det i dag. Til pålegg tok jeg litt lett-syltetøy og banan.

Sunt eller ikke sunt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du sammenligner med, og hvilken sunnhetsfilosofi du har... Men at havregryn er sunnere enn fint mel, og at skummet melk har mindre fett enn h-melk, og at gulrøtter er sunt vet jo alle. Kunne du spist noe som var sunnere enn disse vaflene? Ja, helt klart. Var disse valfene sunnere enn "vanlige" vafler? Ja, det var de sikkert.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du sammenligner med, og hvilken sunnhetsfilosofi du har... Men at havregryn er sunnere enn fint mel, og at skummet melk har mindre fett enn h-melk, og at gulrøtter er sunt vet jo alle. Kunne du spist noe som var sunnere enn disse vaflene? Ja, helt klart. Var disse valfene sunnere enn "vanlige" vafler? Ja, det var de sikkert.

Og det viktige spørsmålet: ... var disse vaflene gode? Kan jeg aldri tenke meg. :sprettoy:

Skrevet

Og det viktige spørsmålet: ... var disse vaflene gode? Kan jeg aldri tenke meg. :sprettoy:

Jo, de smakte helt greit. Fint med litt variasjon fra brødskiva. :)

TS

Gjest fersk lærer
Skrevet

Men hvordan stekte du dem?

Brukte du noe smør eller olje? Evt. hvor mye?

Skrevet

Men hvordan stekte du dem?

Brukte du noe smør eller olje? Evt. hvor mye?

Jeg tok noen dråper melange på en kost og kosta i vaffeljernet før jeg starta. Smurte ikke etter hver vaffel.

TS

Skrevet

Pleier å bruke havregryn og Fibra i bl.a pannekaker og vafler. Det er veldig finmalt fullkorn hvete. En slump olje i røren, så slipper du pensle. Skummet melk går supert, men jeg må ha sukker/vanilje i. Synes det er sunt nok jeg, så tar jeg heller gulroten ved siden av :)

Skrevet

Pleier å bruke havregryn og Fibra i bl.a pannekaker og vafler. Det er veldig finmalt fullkorn hvete. En slump olje i røren, så slipper du pensle. Skummet melk går supert, men jeg må ha sukker/vanilje i. Synes det er sunt nok jeg, så tar jeg heller gulroten ved siden av :)

Takk for tipset. Skal se etter Fibra!

TS

Skrevet

2 egg

1 ss havremel

2 ss kruskakli

1 ts bakepulver

1 ts splenda

litt vann viss røra blir gor tykk.

Bon apetitt :popcorn:

Skrevet

^hvordan kan det bli en hel vaffelrøre?

Skrevet

Vafler er vidundermaten hvor nesten alt funker.

Skrevet

Blir tO vaffler :) det holder til ett måltid. Doble viss du vil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...