Gjest kml Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg tenkte å kjøpe meg en ny laptop til studier, en 11" eller 13", som ikke koster all verden. Jeg hadde en minipc før, men den gikk meg på nervene fordi den var altfor treg, så trenger en med litt fart i.. Noen som kan hjelpe meg med anbefalinger?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 hvor mye kronasjer har du å bruke? Hvis du skal ha en rask, sats på Intel i5 processor med 4 gb minne, og harddisk på grei hastighet. 1
charlott Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Kjøp en MacBook, du kommer ikke til å angre (Ser at du ønsker billig, men anbefaler deg sterkt å vurdrere Mac).
DysterPytten Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Har en Toshiba Sattelite 13'', i5 prosessor. Kostet meg dog 7k, men veldig god maskin:)
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Kjøp en MacBook, du kommer ikke til å angre (Ser at du ønsker billig, men anbefaler deg sterkt å vurdrere Mac). Gi meg en god grunn til at TS skal velge dette med mindre h*n skal kjøre tunge bilde- eller videoredigeringsprogrammer! Jeg har selv en Packard Bell mini-pc (dot) som er langt raskere enn de fleste andre mini-pc'er jeg har prøvd, og til prisen også bedre enn mange vanlige (billige) laptoper jeg har prøvd. Min erfaring er at den ble brukt mye mer på studiet enn en vanlig pc, fordi den var mye lettere å ta med seg. Den har også tastatur i tilnærmet vanlig størrelse, så den er helt grei å skrive på. Bare som et tips til at alle mini-pc'er ikke er like Ellers er det kanskje lettere å få folk til å komme med anbefalinger hvis du plukker ut noen pc'er i aktuell prisklasse og linker til disse 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Kjøp en MacBook, du kommer ikke til å angre (Ser at du ønsker billig, men anbefaler deg sterkt å vurdrere Mac). Ja du kjenner nok ts veldig godt
Miki Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/VPCYB2M1EPEC1/sony-vaio-11-6-barbar-pc-vpcyb2m1e-p-rosa ROOOOSA!
Snop Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 Gi meg en god grunn til at TS skal velge dette med mindre h*n skal kjøre tunge bilde- eller videoredigeringsprogrammer! Min erfaring (både egen og ved å se på andre) er at MacBooker er mer stabile og varer lenger uten at man må sende de på service i hytt og vær, i tillegg til at de er mer idiotsikre med tanke på virus/spyware osv. Så ja, de er dyre, men man betaler mer for å stresse mindre! Sier ikke at dette gjelder for alle, og jeg er fullt klar over at mye feil ved pcer er brukerfeil, jeg sier bare hva min generelle erfaring med det er Ellers er jo MacBook Air fin å ha til studier med tanke på at den er så fjærlett å ta med seg rundt Jeg har både Mac og PC, og synes PCen er mye mer knotete i bruk. Hmm... det var tre Men det er jo helt opp til en selv hva man vektlegger når man skal kjøpe laptop, så mine grunner trenger ikke være gode nok for TS, men for meg er de mer enn nok
Gjest kml Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIX370081NE/msi-x-slim-13-4-barbar-pc-x370-081nehva syntes dere om denne? Vil ha en tynn, lett bærbar, men samtidig rask. Skjønner ingenting av dataspråket. ser den bra ut? spesifikasjoner o.l.?
charlott Skrevet 8. september 2011 #12 Skrevet 8. september 2011 Gi meg en god grunn til at TS skal velge dette med mindre h*n skal kjøre tunge bilde- eller videoredigeringsprogrammer! ?? Dette virker det som du har greie på... Ved overgang til Mac opplevde jeg det som å trå inn i ny verden, på en positiv måte. Andre kan selvsagt oppleve Mac anderledes, men det er synd å ikke vite hva en evt går glipp av. Men jeg innser at det blir i overkant prismessig for TS.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #13 Skrevet 8. september 2011 Mac! stiv pris, men absolutt verdt det!
Gjest Solmåne Skrevet 8. september 2011 #14 Skrevet 8. september 2011 Macbook anbefales her også. Det er dyrt ja, men det er så verdt det! Har ikke angret et eneste sekund etter jeg bytta til mac
Snop Skrevet 8. september 2011 #15 Skrevet 8. september 2011 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIX370081NE/msi-x-slim-13-4-barbar-pc-x370-081nehva syntes dere om denne? Vil ha en tynn, lett bærbar, men samtidig rask. Skjønner ingenting av dataspråket. ser den bra ut? spesifikasjoner o.l.? Den duger til surfing og word, ikke så mye mer =)
Gjest kml Skrevet 8. september 2011 #16 Skrevet 8. september 2011 hey snop! kan du utdype? skal egentlig bare bruke den til word og research hvorfor er den dårlig?
Snop Skrevet 8. september 2011 #17 Skrevet 8. september 2011 hey snop! kan du utdype? skal egentlig bare bruke den til word og research hvorfor er den dårlig? Da hadde jeg ikke latt være å kjøpt dem på grunn av spesifikasjonene i hvert fall Det er bare ganske lite med 1,6 GHz og ikke all verdens med 4GB minne, men helt ålreit. Men for all del, skal den brukes til helt enkle oppgaver har det lite å si En annen ting er at jeg er skeptisk til merket, men det er kun fordi jeg ikke har hørt om det før. Personlig hadde jeg ikke kjøpt den, men det er bare meg
Gjest Wolfmoon Skrevet 8. september 2011 #18 Skrevet 8. september 2011 Enig med snop over her. Helt grei pc til enkle oppgaver. Tror kanskje selskapet var et av de første som kom med mini-pc'er? Ett eller annet kjent med navnet iallefall. Og nei, man anbefaler ikke mac til noen som leter etter en billig pc til research og word. Mac får aldri blitt billig. Og nei, jeg er ingen apple-hater, apple har gode produkter til sitt bruk. Men jeg anbefaler de ikke helt ukritisk til alle og enhver, beklager, men så gode produkter har ikke apple!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå