heartache Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 nå er jeg egentlig ganske så irritert her. jeg har nettopp flyttet inn i en kjeller leilighet hvor de har kabel til internett. den rekker ikke så langt så jeg tenkte at jeg like gjerne kunne kjøpe meg en ruter. Stakk ned på expert og fortalte dette her. joda de hadde en "netgear universal wifi, internet adapter". den kostet meg 600 kr og jeg gikk glad og fornøyd hjem og tenkte at nå har jeg endelig trådløst internett. kommer hjem og gjør alt som står i bruksanvisningen. men då kommer det opp "nøkkel".. what? jeg skal jo ha nøkkel ja. skulle jeg ikke fått det med? som man alltid får meg ruter? neid avsluttet den og prøvde den andre metoden som da altså eg intallation with WPS. Men så begynner jeg å stusse på hvordan jeg skal koble den til. for det står at jeg skal koble den til tv, blu-ray eller x-box.. hva har de med dette å gjøre..? huff! har jeg kjøpt meg en ruter som jeg bare kan koble til internettledningen mmin her nede? eller må jeg opp å snakke med dem oppe, og få "nøkkel" (passord)?
Heart Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 (endret) Jeg tror du har kjøpt riktig. Spørsmålet var sikkert hvilken nettverksnøkkel (passord) du vil ha på ditt trådløse nett, ikke hvilken nøkkel de i huset over har på sitt nett (for den trenger du ikke å oppgi, du har jo egen kabel). Dette med å koble til TV og Xbox og alt mulig er sikkert bare produsentens måte å understreke hvor fortreffelig produktet er; du kan koble til det ene og det andre. Endret 8. september 2011 av Heart
heartache Skrevet 8. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2011 men det kom opp nav, og nøkkel( passord) og jeg skrev inn netgear, (vet ikke hva jegskla skrive på navn) men den fant ikke noe nettverk eller noe stod det. men jeg får prøve igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå