TheGhostGirl Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Skal på jobbintervju i dag, i en bar/restaurant. Og jeg er jo drit nervøs! Hva er det egentlig som foregår på et jobbintervju? Har alltid sluppet rimelig lett unna alt av intervju og sånt. Men de har jo lyst til å ha meg der, var de som oppfordret meg til å legge inn cv da jeg tilfeldigvis var der med to venninner. Men likevell, er så spent asså! Har dere noen tips kanskje? :gjeiper:
Tudeluu Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Du bør kunne svare på.. Hvorfor skal akkurat du få jobben? Hva gjør at du er perfekt for denne jobben? Positive egenskaper? Negative ting om deg?
TheGhostGirl Skrevet 12. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2011 Det gikk jo aldeles strålende :D Jobben er min 1
Namine Skrevet 12. september 2011 #5 Skrevet 12. september 2011 (endret) så bra, gratulerer. jobber selv i utelivsbranjen, dog innen sikkerhet, vakthold, og leder/ansvarlig. er sjeldent de går grusomt dypt inn på slike intervjuer (på bar/utested i alle fall, hverken de jeg har vært der som jobbsøker på eller omvendt) er gjerne slike spørsmål som hvorfor du vil ha den stillingen, finne ut hvem du er som person, og om du evt har noen erfaring. men de intervjuene jeg har vært med på, har vært for å finne ut hvem personen er, og hvordan de er, egentlig litt generell prat. veldig ofte personligheten det går på. men det kommer jo ann på hvem som intervjuer deg da. men intervjuer kan variere voldsomt fra person til person, og fra bransje til bransje. noen kjører standarlinja med: nevn tre 'negative' og positive egenskaper, hva gjør at akkurat du passer i stillingen osv, andre er mer opptatt av å prate med personen for å få litt mer ut av personligheten, mens andre intervjuer jeg har vært på, har bare blitt sære. sånn som han ene som syntes det var en selvfølge at jeg visste hvor stor butikken var, ink parkeringsplassen (det sto ikke på nettet, jeg leste både før og etter intervju, skulle jeg gått med målebånd da liksom? ), og en annen en som ville ta bilde av meg (greit nok det, selv om jeg leverte med), for så å kjefte meg omtrendt huden full fordi jeg har hest, hun likte nemlig ikke hester, hun bodde med siden av et ridesenter, og jeg kunne da aldeles ikke ha tid til helgejobbing når jeg drev med hest og stevner (enda jeg forklarte at jeg ikke driver med konkurrase for tiden). da kunne jeg nesten ikke annet enn å le. men igjen, gratulerer, og lykke til i ny jobb da! Endret 12. september 2011 av Namine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå