Gå til innhold

Noen som har prøvd inseminasjon?

dcath

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi har nå prøvd i snart 3,5 år, og endelig er vi ferdig utredet!! Ikke noe feil med annet mine hormoner. Noe som var lite uventet, da jeg også har lavt stoffskifte og mange symptomer på progesteronmangel.

Så nå skal vi få prøve inseminasjon i januar (Fertilitetsklinikken i Porsgrunn). Vi gleder oss og er veldig spente.

:)

Kunne ønske det var fler her som hadde prøvd dette, eller snart skal i ilden... Lurer også på hva slags bivirkninger folk har hatt av Pergotime og Progynova...

Glad for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Så nå skal vi få prøve inseminasjon i januar (Fertilitetsklinikken i Porsgrunn). Vi gleder oss og er veldig spente.

:)  

Kunne ønske det var fler her som hadde prøvd dette, eller snart skal i ilden... Lurer også på hva slags bivirkninger folk har hatt av Pergotime og Progynova...

Hei dcath.

Eg har prøvd dette, held på med andre forsøket med hormonbehandling. Prøvde også ein gang uten hormonbehandling, men då kom eggløysning på ein lørdag, og då behandlar dei ikkje på sjukehuset.

Eg har litt dårlig erfaring med hormonbehandling, vart dårlig av medisinen. Får vondt i magen og har konstant diare, ganske kjedelig. Men for å unngå å få eggløysning i helga igejn, skal eg nok halde ut ei hormonbehandling.

Lykke til med forsøket (a), dcath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei; og takk for raskt svar :D

Hvordan opplevde du selve inseminasjonen? Var det vondt?

Og måtte du mange ganger til ultralyd for å finne ut når eggløsningssprøyten skulle settes?

Hvor langt har du kommet i dette forsøket? Jeg skal krysse fingrene for at det klaffer for dere denne gangen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan opplevde du selve inseminasjonen? Var det vondt?

Og måtte du mange ganger til ultralyd for å finne ut når eggløsningssprøyten skulle settes?

Hvor langt har du kommet i dette forsøket?  

Hei igjen :)

Kjempe kjekt å få kontakt med andre i samme situasjon, føler ikkje at venner strekker heilt til på dette punktet..

Selve inseminasjonen var heilt greit, nesten som ein ultralyd, berre litt lengre. Vi bur eit stykke frå sjukehuset, så eg er berre inn til ein kontroll før inseminasjonen. Denne kontrollen er i morra :)

Vart litt skuffa når det ikkje gjekk første gangen, så no har eg få forhåpningar. Tør ikkje håpe på for mykje.

Lykke til dcath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for deg i dag!! :tommelsmil:

Synes også det er veldig greit å "snakke" med andre som er i samme situasjon! Selv om vi er ganske åpne om hva vi driver med for tiden (vi har ikke sagt noe om inseminasjon, bare at jeg skal begynne på hormoner), er det jo ikke så lett for vennene å forstå hvordan det egentlig er...

Mange varme tanker til Emma3 fra dcath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...