AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg lurer på om noen har prøvd å strikke eller hekle kaffevarmere før. Altså en sånn dings man kan ha uten på litt større kaffelatte glass f.eks.
MissLibellula Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Jeg lurer på om noen har prøvd å strikke eller hekle kaffevarmere før. Altså en sånn dings man kan ha uten på litt større kaffelatte glass f.eks. Ja, det har jeg. Har desverre ikke bilde da. Var det noe spesielt du lurte på?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Jeg lurte på fremgangsmåten, og om det er nyttig, eller bare i veien
Wildy Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 (endret) Jeg har strikket meg et etui til å ha rundt kaffekoppene fra 7-11( de store, digger en bøtte med kaffe som varer en evighet... men koppene kan bli litt varme å holde i). Husker ikke hviklet garn eller pinner jeg strikket i, men la opp på strømpepinner og strikket rundt. Felte etter hvert 4 m på annenhver omgang 4-3 ganger og felte deretter av ( dvs etuiet ble strikket opp ned, jeg begynte med toppen og skrådde det nedover slika t dt passer rundt koppen) Tovet det lett for hånd, og trakk det rundt en kopp slik at det tørket til riktig størrelse.Har det alltid i vesken klart for bruk, og slipper å svi fingrene. Det er vel bare å prøve seg litt fram. Kan jo også strikke på tvers; slik at man strikker fram og tilbake til arbeidet er langt nok til å gå rundt koppen, felle av og sy sammen i kortendene. Endret 8. september 2011 av Wildy
MissLibellula Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Jeg lurte på fremgangsmåten, og om det er nyttig, eller bare i veien Wildy sin framgangsmåte er jo veldig enkel og ganske lik den som jeg har brukt. Praktisk er de absolutt hvis man ikke vil brenne fingrene. Jeg har og laget koppholdere uten å tove de, i enkel ribbestrikk for mindre kopper. Finnes mange gratis mønster rundt omkring.
Wildy Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Fant ut at det kunne være greit å bruke opp litt restegarn her; så nå strikkes det kaffevarmerer i glade farger... En utgave:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå