Gå til innhold

Har du peiling på SUNN sjokolade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken er sunnest og hvor får du kjøpt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant dette på nettet: http://www.nutrivita.no/ds_product_info.php/products_id/326

Skal visstnok være sunn

Dumt det ikke står hvor høyt kakaoinnhold det er i den sjokoladen (eller var det bare jeg som ikke så det?).

Generelt er det vel slik at jo høyere prosent kakaoinnhold, jo sunnere. For min egen del er det også et mål å holde meg mest mulig unna kunstig søtning, så jeg velger sjokolade med minst 70 prosent kakao og vanlig sukker som søtstoff. Jeg syns for eksempel Freia sine Premium Dark 70% og 86% er gode, men vet ikke om du syns det er sunt nok :)

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Dumt det ikke står hvor høyt kakaoinnhold det er i den sjokoladen (eller var det bare jeg som ikke så det?).

Generelt er det vel slik at jo høyere prosent kakaoinnhold, jo sunnere. For min egen del er det også et mål å holde meg mest mulig unna kunstig søtning, så jeg velger sjokolade med minst 70 prosent kakao og vanlig sukker som søtstoff. Jeg syns for eksempel Freia sine Premium Dark 70% og 86% er gode, men vet ikke om du syns det er sunt nok :)

Ja de er gode for de som liker skarp kakaosmak. Skulle ønske det fantes sunn sjokolade som ikke smakte så skarpt. Jeg simpelthen eeelsker lys sjokolade som dessverre ikke er fullt så sunt

Er det ikke forresten en sjokolade som heter bocca som og har sånn høy kakaoprosent?

Endret av BettyBoop28
Skrevet

jeg skal prøve freias 86%... :-) Jeg er tidligere sjokoholiker, og det er ikke verre enn å være på avvenning i noen uker, så vil man oppleve at selv mørk sjokolade er søtt nok. :-)

Skrevet

Sjokolade med over 80% kakaoinnhold er sunt, og fås kjøpt i vanlige matbutikker.

Dyrere alternativer er ingenting mer enn nettopp det: Dyrere.

Det bittelille ekstra sunne som (muligens) er i disse, finnes i mye større mengder til en mye lavere pris i frukt- og grønnsaksdisken.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Sjokolade med over 80% kakaoinnhold er sunt, og fås kjøpt i vanlige matbutikker.

Dyrere alternativer er ingenting mer enn nettopp det: Dyrere.

Det bittelille ekstra sunne som (muligens) er i disse, finnes i mye større mengder til en mye lavere pris i frukt- og grønnsaksdisken.

Med 80% kakao smaker det høgg. Det smaker ikke søtt engang. Bare så du vet det ts

• Liker 2
Skrevet

Med 80% kakao smaker det høgg. Det smaker ikke søtt engang. Bare så du vet det ts

Din smak er ikke avgjørende for andres smak. Bare så du vet det ;)

• Liker 3
Skrevet

MØRK sjokolade er sunt for hjertet, og det har ikke høyt sukkerinnhold! Du får det i så å si alle butikker.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Din smak er ikke avgjørende for andres smak. Bare så du vet det ;)

Jeg skulle bare advare henne om hun tror det skal smake som melkesjokolade liksom.

• Liker 2
Gjest Solmåne
Skrevet

39,8 prosent kakaoinnhold... ikke sååå sunn.. hehehe

Det er ikke bare kakaoinnholdet det går på :) Den inneholder mye annet sunt også:

"Denne inneholder probiotiske kulturer som er gode for magen og immunforsvaret. Den er også glutenfri, samt motvirker acne vulgaris(kviser) ved å redusere candida i magen. Probiotiske kulturer finnes i en del meieriprodukter, og i disse overlever som regel under 30 prosent av kulturene, mens i kakaofett-matrixet til Sjokoladeprinsen PRO overlever over 80 prosent."

Men.. hva vet da jeg :fnise: Elsker sjokolade, usunn eller ei! :jepp:

Skrevet

jeg smakte den med 70%.freia tror jeg.. SYKT DIGG...MMMMM.... men føler ikke det er så sunt.. så skal smake den med 86%...

Skrevet

Det er ikke bare kakaoinnholdet det går på :) Den inneholder mye annet sunt også:

"Denne inneholder probiotiske kulturer som er gode for magen og immunforsvaret. Den er også glutenfri, samt motvirker acne vulgaris(kviser) ved å redusere candida i magen. Probiotiske kulturer finnes i en del meieriprodukter, og i disse overlever som regel under 30 prosent av kulturene, mens i kakaofett-matrixet til Sjokoladeprinsen PRO overlever over 80 prosent."

leste det der...ikke helt overbevisende :P:P men sikkert veldig god=)

Skrevet

Jeg tror svaret som jeg nettopp postet i den andre tråden "Kan man kjøpe mørk sjokolade på nett?" er mitt bidrag til dette spørsmålet også:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=588099&view=findpost&p=9690165

Som nevnt, min favoritt er 100% ren sjokolade, og forutsatt at mørk sjokolade er så sunt som det påstås, hva kan vel være bedre?

Alternativ sunnhet kan ellers være økologisk fremstilt, med grønn te, med kakaonibs, med mandler... det er bare å lete i linkene jeg ga...

Skrevet

Mmmm, den er jo ganske god, men litt dyr. Liker også Multipower bar med sjokolade og kokos, men det er ja mer et lite mellommåltid.

Skrevet

Jeg tror svaret som jeg nettopp postet i den andre tråden "Kan man kjøpe mørk sjokolade på nett?" er mitt bidrag til dette spørsmålet også:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=588099&view=findpost&p=9690165

Som nevnt, min favoritt er 100% ren sjokolade, og forutsatt at mørk sjokolade er så sunt som det påstås, hva kan vel være bedre?

Alternativ sunnhet kan ellers være økologisk fremstilt, med grønn te, med kakaonibs, med mandler... det er bare å lete i linkene jeg ga...

tusen takkkkkkkkkkkkkkkkkk!

Skrevet

Spis mer meieriprodukter for en brøkdel av prisen til sjokoladen, og vips så får du flere kulturprosenter :gjeiper:

Skrevet

tusen takkkkkkkkkkkkkkkkkk!

Ja, og hvis du ikke skulle være kunde allerede, kan du bruke rabattkode HEJ824 som gir deg $5 i avslag ved første gangs kjøp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...