Mollypolly Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Hvilken er sunnest og hvor får du kjøpt det?
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hvilken er sunnest og hvor får du kjøpt det? Fant dette på nettet: http://www.nutrivita.no/ds_product_info.php/products_id/326 Skal visstnok være sunn
Thorn Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Fant dette på nettet: http://www.nutrivita.no/ds_product_info.php/products_id/326 Skal visstnok være sunn Dumt det ikke står hvor høyt kakaoinnhold det er i den sjokoladen (eller var det bare jeg som ikke så det?). Generelt er det vel slik at jo høyere prosent kakaoinnhold, jo sunnere. For min egen del er det også et mål å holde meg mest mulig unna kunstig søtning, så jeg velger sjokolade med minst 70 prosent kakao og vanlig sukker som søtstoff. Jeg syns for eksempel Freia sine Premium Dark 70% og 86% er gode, men vet ikke om du syns det er sunt nok
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 (endret) Dumt det ikke står hvor høyt kakaoinnhold det er i den sjokoladen (eller var det bare jeg som ikke så det?). Generelt er det vel slik at jo høyere prosent kakaoinnhold, jo sunnere. For min egen del er det også et mål å holde meg mest mulig unna kunstig søtning, så jeg velger sjokolade med minst 70 prosent kakao og vanlig sukker som søtstoff. Jeg syns for eksempel Freia sine Premium Dark 70% og 86% er gode, men vet ikke om du syns det er sunt nok Ja de er gode for de som liker skarp kakaosmak. Skulle ønske det fantes sunn sjokolade som ikke smakte så skarpt. Jeg simpelthen eeelsker lys sjokolade som dessverre ikke er fullt så sunt Er det ikke forresten en sjokolade som heter bocca som og har sånn høy kakaoprosent? Endret 7. september 2011 av BettyBoop28
Gjest Solmåne Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Den her skal visstnok også være sunn! http://www.sjokoladeprinsen.no/ 1
Mollypolly Skrevet 7. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2011 Dumt det ikke står hvor høyt kakaoinnhold det er i den sjokoladen (eller var det bare jeg som ikke så det?). Generelt er det vel slik at jo høyere prosent kakaoinnhold, jo sunnere. For min egen del er det også et mål å holde meg mest mulig unna kunstig søtning, så jeg velger sjokolade med minst 70 prosent kakao og vanlig sukker som søtstoff. Jeg syns for eksempel Freia sine Premium Dark 70% og 86% er gode, men vet ikke om du syns det er sunt nok jeg skal prøve freias 86%... :-) Jeg er tidligere sjokoholiker, og det er ikke verre enn å være på avvenning i noen uker, så vil man oppleve at selv mørk sjokolade er søtt nok. :-)
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Sjokolade med over 80% kakaoinnhold er sunt, og fås kjøpt i vanlige matbutikker. Dyrere alternativer er ingenting mer enn nettopp det: Dyrere. Det bittelille ekstra sunne som (muligens) er i disse, finnes i mye større mengder til en mye lavere pris i frukt- og grønnsaksdisken.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Sjokolade med over 80% kakaoinnhold er sunt, og fås kjøpt i vanlige matbutikker. Dyrere alternativer er ingenting mer enn nettopp det: Dyrere. Det bittelille ekstra sunne som (muligens) er i disse, finnes i mye større mengder til en mye lavere pris i frukt- og grønnsaksdisken. Med 80% kakao smaker det høgg. Det smaker ikke søtt engang. Bare så du vet det ts 2
Mollypolly Skrevet 7. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2011 Den her skal visstnok også være sunn! http://www.sjokoladeprinsen.no/ 39,8 prosent kakaoinnhold... ikke sååå sunn.. hehehe
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Med 80% kakao smaker det høgg. Det smaker ikke søtt engang. Bare så du vet det ts Din smak er ikke avgjørende for andres smak. Bare så du vet det 3
Gjest gutt92 Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 MØRK sjokolade er sunt for hjertet, og det har ikke høyt sukkerinnhold! Du får det i så å si alle butikker.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Din smak er ikke avgjørende for andres smak. Bare så du vet det Jeg skulle bare advare henne om hun tror det skal smake som melkesjokolade liksom. 2
Gjest Solmåne Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 39,8 prosent kakaoinnhold... ikke sååå sunn.. hehehe Det er ikke bare kakaoinnholdet det går på Den inneholder mye annet sunt også: "Denne inneholder probiotiske kulturer som er gode for magen og immunforsvaret. Den er også glutenfri, samt motvirker acne vulgaris(kviser) ved å redusere candida i magen. Probiotiske kulturer finnes i en del meieriprodukter, og i disse overlever som regel under 30 prosent av kulturene, mens i kakaofett-matrixet til Sjokoladeprinsen PRO overlever over 80 prosent." Men.. hva vet da jeg Elsker sjokolade, usunn eller ei!
Mollypolly Skrevet 7. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 7. september 2011 jeg smakte den med 70%.freia tror jeg.. SYKT DIGG...MMMMM.... men føler ikke det er så sunt.. så skal smake den med 86%...
Mollypolly Skrevet 7. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 7. september 2011 Det er ikke bare kakaoinnholdet det går på Den inneholder mye annet sunt også: "Denne inneholder probiotiske kulturer som er gode for magen og immunforsvaret. Den er også glutenfri, samt motvirker acne vulgaris(kviser) ved å redusere candida i magen. Probiotiske kulturer finnes i en del meieriprodukter, og i disse overlever som regel under 30 prosent av kulturene, mens i kakaofett-matrixet til Sjokoladeprinsen PRO overlever over 80 prosent." Men.. hva vet da jeg Elsker sjokolade, usunn eller ei! leste det der...ikke helt overbevisende :P men sikkert veldig god=)
Fubelfal Skrevet 7. september 2011 #16 Skrevet 7. september 2011 Jeg tror svaret som jeg nettopp postet i den andre tråden "Kan man kjøpe mørk sjokolade på nett?" er mitt bidrag til dette spørsmålet også: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=588099&view=findpost&p=9690165 Som nevnt, min favoritt er 100% ren sjokolade, og forutsatt at mørk sjokolade er så sunt som det påstås, hva kan vel være bedre? Alternativ sunnhet kan ellers være økologisk fremstilt, med grønn te, med kakaonibs, med mandler... det er bare å lete i linkene jeg ga...
PoisonIwy Skrevet 7. september 2011 #17 Skrevet 7. september 2011 Det er ikke bare kakaoinnholdet det går på Den inneholder mye annet sunt også: "Denne inneholder probiotiske kulturer som er gode for magen og immunforsvaret. Den er også glutenfri, samt motvirker acne vulgaris(kviser) ved å redusere candida i magen. Probiotiske kulturer finnes i en del meieriprodukter, og i disse overlever som regel under 30 prosent av kulturene, mens i kakaofett-matrixet til Sjokoladeprinsen PRO overlever over 80 prosent." Men.. hva vet da jeg Elsker sjokolade, usunn eller ei! Mmmm, den er jo ganske god, men litt dyr. Liker også Multipower bar med sjokolade og kokos, men det er ja mer et lite mellommåltid.
Mollypolly Skrevet 7. september 2011 Forfatter #18 Skrevet 7. september 2011 Jeg tror svaret som jeg nettopp postet i den andre tråden "Kan man kjøpe mørk sjokolade på nett?" er mitt bidrag til dette spørsmålet også: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=588099&view=findpost&p=9690165 Som nevnt, min favoritt er 100% ren sjokolade, og forutsatt at mørk sjokolade er så sunt som det påstås, hva kan vel være bedre? Alternativ sunnhet kan ellers være økologisk fremstilt, med grønn te, med kakaonibs, med mandler... det er bare å lete i linkene jeg ga... tusen takkkkkkkkkkkkkkkkkk!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2011 #19 Skrevet 7. september 2011 Det er ikke bare kakaoinnholdet det går på Den inneholder mye annet sunt også: "Denne inneholder probiotiske kulturer som er gode for magen og immunforsvaret. Den er også glutenfri, samt motvirker acne vulgaris(kviser) ved å redusere candida i magen. Probiotiske kulturer finnes i en del meieriprodukter, og i disse overlever som regel under 30 prosent av kulturene, mens i kakaofett-matrixet til Sjokoladeprinsen PRO overlever over 80 prosent." Men.. hva vet da jeg Elsker sjokolade, usunn eller ei! Spis mer meieriprodukter for en brøkdel av prisen til sjokoladen, og vips så får du flere kulturprosenter :gjeiper:
Fubelfal Skrevet 7. september 2011 #20 Skrevet 7. september 2011 tusen takkkkkkkkkkkkkkkkkk! Ja, og hvis du ikke skulle være kunde allerede, kan du bruke rabattkode HEJ824 som gir deg $5 i avslag ved første gangs kjøp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå