Gå til innhold

Foreldresamarbeid i barne/ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte på å legge denne under "utdanning og karriere" for å få svar fra lærere generelt, men så tenkte jeg at alle med skolebarn sikkert kunne svare hvordan dere opplever foreldresamarbeid?

Jeg har 2 venninner som er lærere og etter hva de forteller har de 2 skolene de arbeider på svært ulike rutiner eller hva jeg skal kalle det, når det kommer til foreldresamarbeid. Det virker som om den ene skolen har svært lite samtaler og møter i forhold til den andre.

Begge jobber i kommunale skoler, så synes det høres rart ut at det er så store forskjeller, at en kan ha f.eks 1 foreldresamtale i løpet av året, og den andre har fastsatt 3 samtaler, trodde liksom sånt skulle være likt for å sørge for lik oppfølging av elevene..?

Jeg får ikke skolebarn selv før til neste år, og må jo si at jeg ble litt spent nå på hva jeg egentlig kan forvente meg hvis det er slik at graden av foreldresamarbeid varierer sterkt fra skole til skole.

Hvordan er det med foreldresamarbeid på skolen der deres barn går? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er pålagt at det skal være to samtaler hvert år, dette praktiserer vi på min skole. Vil skolene ha mer, ja da står de fritt til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...