Stinelin Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Vi planlegger bryllup neste sommer, og fikk akkurat vite at jeg er gravid og har termin i mai. Noen som har erfaring med bryllup og lite nurk? Går det helt fint eller blir det mye styr? Tenker på alt fra bryllupsmiddagen til om jeg kommer til å føle meg vel så kort tid etter fødselen. Jeg vet nada om unger, annet enn at det er mye styr.. :gjeiper: Hva bør vi tenke på?
Bergenstuppa Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Vi planlegger bryllup neste sommer, og fikk akkurat vite at jeg er gravid og har termin i mai. Noen som har erfaring med bryllup og lite nurk? Går det helt fint eller blir det mye styr? Tenker på alt fra bryllupsmiddagen til om jeg kommer til å føle meg vel så kort tid etter fødselen. Jeg vet nada om unger, annet enn at det er mye styr.. :gjeiper: Hva bør vi tenke på? Gratulerer så masse med nurket i magen! Jeg fikk selv en jente i mai i år, og vi skulle egentlig gifte oss i sommer, men valgte å utsette det. For det første ønsket jeg ikke å gifte meg med "bolledeig" mage, hehe I tillegg kan man aldri vite hvordan ens egen form er etter fødselen. Jeg var i strålende form, men min kusine måtte ta hastesnitt, fikk betennelse i såret, og måtte innlegges på sykehus med åpen buk i 10 dager. Hun fødte i slutten av mai, og begynner nå så vidt å bli bra igjen. (Dette er et skrekktilfelle, sier ikke at det blir sånn for deg selvsagt ) En annen ting å tenke på er jo babyen. Vil du ha med babyen på hele dagen? Vil du ha barnevakt? Hvordan blir det i forhold til amming og flaske? (Snuppa mi tar ikke flaske i det hele tatt...) Hva om du får et barn med kolikk f.eks? Da kan den minste ting virke ekstra slitsom... Men, det trenger jo absolutt ikke å bli sånn! Beklager hvis jeg "svartmaler" alt for deg nå, det er ikke meningen i det hele tatt! Syns bare det er viktig at man tenker seg godt om, både barseltiden og bryllupsdagen er så veldig viktige tider i livet, og begge bør nytes til det fulle, og bli det beste det kan bli! Lykke til med planleggingen
Niennas Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Vi hadde samme problemstilling som deg, ble gravid sånn at det egentlig "kræsjet" med bryllupet. Etter å ha diskutert fram og tilbake, så ble vi enige om å heller gifte oss om vinteren, mens jeg fortsatt var gravid. Desverre mistet jeg kort tid etterpå, og det ble ikke en reell problemstilling, men jeg laget en tråd om det her inne, håper den er til hjelp: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=503350&st=0&p=8276040&#entry8276040 Gratulerer med baby i magen, og lykke til med forbredelser!
Stinelin Skrevet 8. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2011 Takk for svar! Nå føles det som om bryllupet må utsettes, det blir litt mye å tenke på på en gang. Jeg har lyst til å føle meg vel i bryllupet, ikke ha "bolledeigmage", og man vet jo aldri hvilken form man er i. Om det evt. blir bryllup ser jeg for meg at den lille blir med. Hele slakta og alle vennene er jo i bryllupet, så hvor skulle den lille vært, hehe... Det går nok fint, vi har stor slekt som har lengtet etter en liten en i årevis. Den lille hadde kommet til å gått på omgang hos dem, sikkert med bestemødre som hovednannies. Tenkte også på å fremskynde bryllupet og ta det i vinter, men jeg tror det blir travelt også. Utpå høsten neste år kanskje? Da har den lille rukket å bli noen måneder, og vi kan se an hvordan det blir når h*n kommer til verden. Vi får se hvordan det utvikler seg. Lysten til å planlegge bryllup forsvant plutselig her i høst, og det oppleves som bare mas. Mye hyggeligere å bare glede seg over lille spire.
fridr Skrevet 9. september 2011 #5 Skrevet 9. september 2011 Jeg har en venninne som ble gravid nå i vinter/vår. De hadde tenkt å gifte seg til neste år, men bestemte seg for å utsette det siden det kom en liten skatt... De hadde rett og slett ikke råd. Barn er en stor ekstrautgift, og folk bruker gjerne en del penger på bryllup også. Men jeg tror også det er fint å bare kunne konsentrere seg om det lille barnet, når det først er kommet. Alle venninne mine som har barn har vært fullstendig i ammetåka det første halve året Jeg tror ikke bryllup er noe de hadde giddet å tenke så mye på når de er nybakt mamma. Men jeg har også hørt om flere som har giftet seg med en liten en, enten i magen eller på armen. Jeg kjenner ingen som har gjort det da, så jeg vet ikke hvordan det opplevdes for de. Men jeg ser for meg at jeg ville syntes det var slitsomt. Men det er meg
Pria Skrevet 9. september 2011 #6 Skrevet 9. september 2011 Jeg hadde nok valgt å utsette bryllupet. Jeg ser for meg at det blir alt for mye å styre med på en gang og ingen vet hva slags form du kommer til å være i. Noen er veldig uheldige og får store komplikasjoner.
Moscato Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 Jeg har vært i et bryllup som ble kombinert med dåpen til brudeparets sønn. Jeg husker ikke den nøyaktige utførelsen, men de hadde i alle fall et eget gaverom i tilknytning til festlokalet (tror faktisk det var i gymsalen på en barneskole), og velkomstseansen var en slags kombo av velkomstdrinker og dåpsbarnkosing. Under middag en sov babyen uansett, og blant kakene var det en bryllupskake med to etasjer (ikke rett over hverandre) der den ene var dåpskake og den andre med brudepar. Utpå kvelden hadde barnet barnevakt i det rommet der gavebordet var, slik at bruden kunne komme innom når det trengtes,men det likevel var stille og rolig. Husker ikke når brudeparet dro, men skulle jeg valgt en løsning som dette ville jeg sørget for en viss begrensning på alkoholen. Her var det fri bar,og selv om de yngre barna la seg etter hvert, så var det en del som ble ufyseligfulle og ufattelig rølpete. Men det kan jo skje uansett,såklart. Jeg ville bare holdt alkoholen på et lavt nivå i et bryllup som inkluderer barn. Tja. Bare nevner det, siden det kanskje kunne være et alternativ. Når barna er så små så sover de jo veldig mye,så sånn sett kan det nesten være enklere å koordinere med en liten en, enn en som er blitt 7-8 mnd eller ett år.
Stinelin Skrevet 12. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2011 Takk for alle refleksjoner! Det føles som om bryllupet må utsettes, har ikke overskudd til å planlegge det nå som jeg knapt nok er gravid, blir neppe bedre.. På samme tid har jeg jo veldig lyst til å være gift med mannen, og et alternativ er å gifte seg stille og rolig, og ta festen i ettertid. Føles litt feil, og jeg er redd den festen vil bli utsatt og utsatt, men da er vi i hvertfall gift..
Aspera Skrevet 12. september 2011 #9 Skrevet 12. september 2011 Jeg ville, og skal om jeg blir gravid, hatt bryllupet i vinter en tid. Jeg vil gjerne være gift med barnefaren, og jeg legger ikke så voldsomt mye i selve bryllupsdagen, men i ekteskapet. Jeg hater egentlig vinteren, men jeg er sikker på at det kommer til å bli en helt fantastisk dag uansett! Vi vil bruke så lite penger på bryllupet som mulig, og heller spare til bryllupsreise, noe vi ikke kan gjøre om vi har en nyfødt neste sommer
Gjest Annaires Skrevet 13. september 2011 #10 Skrevet 13. september 2011 Med fare for å ødelegge gravidrusen; Nå er du jo knapt gravid, og mye kan jo skje enda siden det er så tidlig, så den endelige avgjørelsen om å utsette bryllupet ville jeg vel ikke tatt enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå